
Oświęcim
Wielopoziomowy park & ride przy dworcu PKP w Oświęcimiu
Oddany został w 2020 roku. W środku jest 300 miejsc postojowych dla samochodów, ale też rowerów, skuterów i motocykli. Przez trzy miesiące parking będzie dostępny dla wszystkich. Po tym okresie z bezpłatnego parkowania będą korzystać wyłącznie osoby posiadające bilety komunikacji publicznej. Obiekt jest monitorowany. Inwestycja kosztowała ponad 20,6 mln zł, z czego 14,3 mln zł to dofinansowanie, które miasto pozyskało ze środków unijnych.

Zator
Strefa Aktywności Gospodarczej w Zatorze
Pierwszym z projektów związanych z SAG, na który gmina Zator pozyskała dofinansowanie unijne było kompleksowe uzbrojenie terenu pod budowę strefy, w tym budowę dróg, kanalizacji. Wartość projektu to ponad 27 mln zł, z czego unijne dofinansowanie w ramach MRPO wyniosło ponad 21 mln. Strefa otwarta została w 2012 roku.

Obwodnica Oświęcimia
Północna obwodnica Oświęcimia
Nowa 5-kilometrowa droga została oddana do użytku w 2018 roku. Budowa trwała dwa lata i kosztowała 104 mln zł. Przebiega od skrzyżowania ulic Chemików, Olszewskiego i Fabrycznej w Oświęcimiu i kończy w Bobrku na skrzyżowaniu z drogą 933. Ponad 87 mln zł kosztów pokryło dofinansowanie z UE, a resztę wyłożyły: województwo małopolskie. lokalne samorządy, w tym: miasto Oświęcim, gmina Chełmek i powiat oświęcimski.

Oświęcim
Modernizacja linii 93 i stacji w Oświęcimiu
To jedno z największych przedsięwzięć realizowanych dzięki wsparciu pieniędzy unijnych. W ramach tej inwestycji przebudowana została m.in. stacja w Oświęcimiu. Całość kosztów związanych z modernizacja na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice wyniosła ok. 1 mld zł z czego ponad 686 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe pokryły dzięki unijnemu dofinansowaniu z Programu Infrastruktura i Środowisko. Prace zakończono w 2023 roku.