
Zadanie domowe - gra na podstawie lektury
Zadanie dla dzieci. Stwórzcie grę opartą na treści Waszej ulubionej lektury.
Na zdjęciu przykładowa gra na podstawie książki "Charlie i Fabryka Czekolady". Na polach ze znakami zapytania, gracza czeka pytanie dotyczące książki. Jeśli nie odpowie - wraca na poprzednie pole. W niektórych miejscach szklane windy mogą przenieść gracza o kilka pól do przodu - o ile odpowiedź b,edzie prawidłowa.

Zgadnij, kim lub czym jestem
Prosta i szybka gra, do której wystarczą karteczki samoprzylepne post-it.
Gracze najpierw zapisują na karteczkach samoprzylepnych rzeczowniki i nazwy własne - na tyle dużo, żeby potem nie wpaść za szybko na odpowiedź.
Następnie losują i nie patrząc na nie przyklejają na czole.
Gracz na podstawie pytań które zadaje (np. Czy jestem aktorem, czy jestem zwierzęciem lub czy jestem postacią realną) musi odgadnąć czym jest.
Można mierzyć czas, można także grać na żetony lub punkty.

Młynek
Potrzebne będą:
- narysowana lub wydrukowana plansza,
- po 9 pionków lub żetonów w dwóch kolorach
Najpierw musimy przerysować lub wydrukować prostą planszę. Można skorzystać np. ze strony Wikipedii.
Każdy gracz otrzymuje po 9 pionków jednego koloru.
Losujemy, tego który zaczyna.
Gracze rozmieszczają na przemian swoje piony na polach planszy, w których schodzą się linie - oznaczonych grubymi punktami. Jeśli któremuś uda się ustawić swoje trzy piony w linii (młynek), może zdjąć z planszy dowolny pion przeciwnika, o ile nie są one ustawione w młynku. Gdy już wszystkie piony stoją na planszy, gracze mogą przesuwać je o jedno pole w jakimkolwiek kierunku.
Gdy jeden z graczy pozostaje z dwoma pionami na planszy lub nie może wykonać dozwolonego ruchu, gra się kończy
Zobaczcie film z nauką rozgrywki.

Darem Pomorza Dookoła Świata
[gra do wydrukowania z internetu]
„Darem Pomorza Dookoła Świata” to edukacyjna gra planszowa pozwalająca na przebycie dalekomorskiej wyprawy na planszy.
Żaglowiec „Dar Pomorza”, nazywany polskim ambasadorem pod żaglami, docierał do portów, gdzie przed nim nie dotarł żaden polski dyplomata. Gracz wcielający się w marynarza podczas rejsu po planszy poznaje miasta portowe, tak jak kiedyś załoga żaglowca, który zawinął do ponad stu portów na świecie.
Gra wydawana w latach 70-tych XX wieku przez Bydgoską Spółdzielnię Pracy „Zenit” i Spółdzielnię Pracy Poligraficzno-Papierniczej „Drukator” z Bydgoszczy, którzy wydali w tamtym czasie m.in. „Grzybobranie” i „Człowieku, nie irytuj się”.
Podczas rozgrywki gracze nie tylko mogą świetnie się bawić, ale także rozwijać swoją wiedzę z zakresu geografii. Gra w czasach wydania pozwalała odbyć wyobrażone podróże w kierunkach do których były one utrudnione.
PLIKI DO WYDRUKOWANIA DO POBRANIA ZE STRON MUZEUM MIASTA GDYNI TUTAJ