Remont zamiast przebudowy
Co ciekawe, jeszcze do niedawna planowano przebudowę torowiska. Zarząd Dróg Miasta Krakowa podjął decyzję o unieważnieniu przetargu na projekt gruntownej przebudowy. Urzędnicy zapowiedzieli remont torowiska już w najbliższym czasie.
Jeszcze w połowie lipca ZDMK informowało, że dokumentacja dla gruntownej modernizacji jednego z najbardziej zniszczonych torowisk tramwajowych w Krakowie – na Alei Solidarności w Nowej Hucie, na odcinku od Placu Centralnego do drogi S7 ma być gotowa do końca 2025 roku. Procedury przetargowe związane z planowaną inwestycją zmierzały do finału. Prace projektowe miały rozpocząć się jeszcze podczas wakacji.
Urzędnicy doszli jednak do wniosku, że z uwagi na zły stan techniczny torowiska w al. Solidarności leży niezwłoczne wykonanie niezbędnych prac, a kompleksowa przebudowa torowiska na podstawie ww. dokumentacji byłaby możliwa dopiero za kilka lat.
Ma być komfortowo
Prace obejmą wymianę torowiska, sieci trakcyjnej, peronów przystankowych i odwodnienia torowiska.
Taki zakres prac torowych, w połączeniu z wykonanymi pracami związanymi z remontem nakładkowym jezdni, pozwoli na uzyskanie efektu komfortu podróżowania tą ulicą zbliżonego do efektu jaki dałaby przebudowa ulicy. W ramach remontu nakładowego wykonano nie tylko nową nawierzchnię jezdni od wjazdu na os. Centrum A i B do tzw. „agrafki” przy ul. Bulwarowej, po obu stronach ulicy, ale również remont miejsc postojowych, wymianę krawężników, remont prostopadłych dojść oraz chodników w sąsiedztwie przejść dla pieszych, regulację wysokościowa przejść dla pieszych wraz z zastosowaniem infrastruktury dla osób z ograniczoną mobilnością oraz regulację wysokościową zjazdów. Prace, które rozpoczęto w marcu a obecnie dobiegają końca kosztowały łącznie 10 mln zł.
Promienie słoneczne mogą powodować nowotwór skóry. Jak się chronić?
