https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Trasa tramwajowa w ciągu al. Solidarności w Nowej Hucie zostanie wyłączona z użytkowania na minimum 8 miesięcy

Marcin Banasik
Zamiast przebudowy będzie remont al. Solidarności
Zamiast przebudowy będzie remont al. Solidarności Anna Kaczmarz
W związku z budową drogi ekspresowej S7 stanowiącej fragment obwodnicy Krakowa, od 26 sierpnia 2024 r. wyłączona z eksploatacji na okres minimum 8 miesięcy zostanie trasa tramwajowa w ciągu al. Solidarności. Krakowscy urzędnicy wyjaśniają, że stanowi to okazję, do wykonania remontu tego torowiska, bez generowania dodatkowych utrudnień dla pasażerów.

Remont zamiast przebudowy

Co ciekawe, jeszcze do niedawna planowano przebudowę torowiska. Zarząd Dróg Miasta Krakowa podjął decyzję o unieważnieniu przetargu na projekt gruntownej przebudowy. Urzędnicy zapowiedzieli remont torowiska już w najbliższym czasie.

Jeszcze w połowie lipca ZDMK informowało, że dokumentacja dla gruntownej modernizacji jednego z najbardziej zniszczonych torowisk tramwajowych w Krakowie – na Alei Solidarności w Nowej Hucie, na odcinku od Placu Centralnego do drogi S7 ma być gotowa do końca 2025 roku. Procedury przetargowe związane z planowaną inwestycją zmierzały do finału. Prace projektowe miały rozpocząć się jeszcze podczas wakacji.

Urzędnicy doszli jednak do wniosku, że z uwagi na zły stan techniczny torowiska w al. Solidarności leży niezwłoczne wykonanie niezbędnych prac, a kompleksowa przebudowa torowiska na podstawie ww. dokumentacji byłaby możliwa dopiero za kilka lat.

Ma być komfortowo

Prace obejmą wymianę torowiska, sieci trakcyjnej, peronów przystankowych i odwodnienia torowiska.

Taki zakres prac torowych, w połączeniu z wykonanymi pracami związanymi z remontem nakładkowym jezdni, pozwoli na uzyskanie efektu komfortu podróżowania tą ulicą zbliżonego do efektu jaki dałaby przebudowa ulicy. W ramach remontu nakładowego wykonano nie tylko nową nawierzchnię jezdni od wjazdu na os. Centrum A i B do tzw. „agrafki” przy ul. Bulwarowej, po obu stronach ulicy, ale również remont miejsc postojowych, wymianę krawężników, remont prostopadłych dojść oraz chodników w sąsiedztwie przejść dla pieszych, regulację wysokościowa przejść dla pieszych wraz z zastosowaniem infrastruktury dla osób z ograniczoną mobilnością oraz regulację wysokościową zjazdów. Prace, które rozpoczęto w marcu a obecnie dobiegają końca kosztowały łącznie 10 mln zł.

Promienie słoneczne mogą powodować nowotwór skóry. Jak się chronić?

od 7 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska