https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Trudny powrót do nauczania w szkołach. Nauczyciele XIII LO w Krakowie: „motywujemy uczniów do działania”

Bartosz Dybała
Trzy miesiące nauki zdalnej spowodowały, że wielu uczniów straciło motywację do pracy. Jak to zmienić? XIII Liceum Ogólnokształcące w Krakowie jest w trakcie realizacji międzynarodowego projektu „Podróż do źródeł motywacji”, w ramach którego szkoła szuka skutecznych sposobów motywowania młodzieży do pracy. Zespół koordynujący projekt tworzą nauczyciele pracujący w liceum: Aleksandra Kołodziej, Joanna Szczechowicz oraz Grzegorz Nowakowski.

FLESZ - Krótsza kwarantanna, eksperci chwalą decyzję

XIII Liceum współpracuje ze szkołami partnerskimi z innych krajów. - Nasi nauczyciele byli w Hiszpanii, gdzie szukali skutecznych metod motywowania młodych ludzi do nauki. Jedna z polskich nauczycielek prowadziła zajęcia w hiszpańskiej szkole. Pozostali obserwowali pracę tamtejszej placówki - tłumaczy Joanna Szczechowicz.

Polscy nauczyciele z „Trzynastki” wizytowali szkołę w IES Giner de los Ríos w León, w której opieką objęta jest młodzież, mająca problemy z nauką. - Angażowanie tych młodych ludzi w różnego rodzaju projekty, ich aktywizowanie, okazały się być kluczowe w motywowaniu do pracy. Dzięki temu uczniowie nie przychodzą do szkoły, aby jedynie być na lekcjach, ale również po to, by zrobić coś kreatywnego - dodaje Aleksandra Kołodziej.

Nauczyciele z XIII LO w ramach projektu „Podróż do źródeł motywacji” uczestniczą również w kursach języka angielskiego na Cyprze oraz w Irlandii. Podczas ostatnich wakacji w kursach językowych wzięło udział 22 nauczycieli. Sześcioro nauczycieli weźmie udział w takich kursach w przyszłym roku, również w okresie wakacyjnym.

co 7,5 minuty w godzinach szczytu i co 15 minut poza godzinami szczytu: linia 13;

Krakowskie tramwaje zaczną kursować częściej

Podczas kursów na Cyprze nauczyciele doskonalili swoją znajomość języka angielskiego, rozwijali sprawności językowe. Kursy okazały się też być najlepszym sposobem na przełamywanie wewnętrznych barier w komunikowaniu się w języku obcym.

- Największą motywacją do nauki języka angielskiego dla nauczycieli z XIII LO była świadomość, że dzięki komunikacji w języku obcym mają możliwość bezpośredniej wymiany doświadczeń z nauczycielami z innych krajów. Swobodne posługiwanie się językiem obcym jest podstawą współpracy ze szkołami partnerskimi, a także ważnym elementem w innych podejmowanych w szkole działaniach międzynarodowych - podsumowuje Grzegorz Nowakowski.

Jeśli sytuacja epidemiologiczna się poprawi, projekt na pewno będzie kontynuowany. Planowane są wizyty nauczycieli XIII LO w szkołach partnerskich w Finlandii, we Włoszech oraz w Turcji.

Na realizację projektu szkoła otrzymała dofinansowanie unijne (w ramach projektu „Międzynarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER).): pół miliona złotych. Projekt zaczęto realizować przed pandemią COVID-19, w październiku 2019 r., a jego zakończenie nastąpi w marcu 2022 r.

Na stronie internetowej projektu czytamy: „Celem projektu jest znalezienie przyczyn braku motywacji do nauki. Rozpoznanie tych przyczyn pomoże znaleźć środki i metody do wspierania uczniów w procesie nauczania poprzez umiejętne motywowanie. W trakcie opracowywania skutecznych metod motywujących uczniów do pracy, szczególną uwagę zwrócimy na interdyscyplinarne nauczanie, które uświadamia, że wszystkie nauczane dziedziny przenikają się i tworzą pełny obraz świata. To nadaje sens uczeniu się i poznawaniu. Jest najlepszą motywacją do pracy”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Edukacja

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
12 września, 15:08, Absolwent XIII LO, 1968 r.:

Nauczyciele XIII LO w Krakowie: „motywujemy uczniów do działania”.

Najskuteczniejszym sposobem "motywacji do uczenia się" jest wykształcenie świadomości, że uczenie się "rozwija, ubogaca" osobowość człowieka.

Z tego, co prezentowane, nie wynika (wcale), że w XIII LO taki poziom świadomości zaistniał u osób kształtowanych (LO: liceum ogólnokształcące).

Nauczyciele XIII LO w Krakowie: „motywujemy uczniów do działania”.

należy przypomnieć stanowisko pana Dyrektora (Henryka Schabowskiego) prezentowane na zebraniu Rodziców, "To liceum kształci (przygotowuje) do podjęcia studiów akademickich. jeśli komukolwiek nie odpowiada cel dydaktyczny tej Szkoły, powinien (nieodwołalnie) wybrać odpowiednia (inną)) szkołę dla swojego dziecka".

A
Absolwent XIII LO, 1968 r.

Nauczyciele XIII LO w Krakowie: „motywujemy uczniów do działania”.

Najskuteczniejszym sposobem "motywacji do uczenia się" jest wykształcenie świadomości, że uczenie się "rozwija, ubogaca" osobowość człowieka.

Z tego, co prezentowane, nie wynika (wcale), że w XIII LO taki poziom świadomości zaistniał u osób kształtowanych (LO: liceum ogólnokształcące).

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska