- Niebawem zamontowane zostaną również zakupione w ramach wcześniejszej umowy urządzenia zabawowe oraz wykonana nawierzchnia pod nimi. Na terenie placu zabaw pojawi się bezpieczna powierzchnia EPDM oraz piasek dla najmłodszych. Obecnie realizowana jest również główna aleja wraz z oświetleniem. Wszystkie zaplanowane w ramach powyższej umowy prace zakończą się na przełomie roku - informują w urzędzie.
Ukończenie w całości Parku Kolejowego i udostępnienie terenu mieszkańcom wymaga zlecenia jeszcze dodatkowych prac, takich jak m.in. wykonanie wszelkich ścieżek między różnymi częściami parku, montaż elementów małej architektury (ławki, kosze na śmieci), iluminacja podpór, a także wykonanie łącznika między ul. Sołtyka a Zyblikiewicza. Obecnie na powyższy zakres rozstrzygany jest przetarg, do którego wpłynęły dwie oferty.
Jednocześnie Zarząd Zieleni Miejskiej będzie starał się o zapewnienie środków na finalizację prac, dzięki którym gotowy park zostałby udostępniony mieszkańcom mniej więcej w połowie przyszłego roku.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji, zrealizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe, estakady zastąpiły nasypy kolejowe między ul. Kopernika i Miodową. Miasto wydzierżawiło od PKP znajdujące się pod estakadami tereny i zaplanowało Park Kolejowy.
Realizowany jest pierwszy etap tej inwestycji między ul. Kopernika a ul. Grzegórzecką (wzdłuż ul. Blich).
Drugi etap Parku Kolejowego zaplanowano od ul. Grzegórzeckiej do wjazdu na nowe mosty kolejowe nad Wisłą. W tym etapie przewiduje się trakty pieszo-rowerowe, zieleń i boiska w rejonie obecnych kortów tenisowych KS Olsza.
Zaplanowano też trzeci etap Parku Kolejowego, już po stronie Podgórza - pod estakadą kolejową na Zabłociu. Tam też przewidywana jest ścieżka pieszo-rowerowa i mała architektura.
Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany
