Rozbiórka DK 94 w Olkuszu ruszy w przyszłym miesiącu
Trwają przygotowania do rozbiórki DK 94 w Olkuszu. Ostatnio wykonywane prace skupione są na wykonaniu tymczasowych zatok, z których korzystać będą pasażerowie komunikacji miejskiej a także zjazdów do marketów i stacji paliw. Objęły one okolice: ulicy Sławkowskiej, ulicy Rabsztyńskiej a także skrzyżowania „94” z Wyszyńskiego oraz skrzyżowania „94” z Króla Kazimierza Wielkiego.
Wcześniej odpowiedzialny za przebudowę „starej czwórki” wykonawca przeprowadził inwentaryzację dróg i budynków, wycinkę drzew a także wykonał odwierty geologiczne oraz rozpoznanie saperskie.

Rozpoczęcie prac rozbiórkowych uzależnione jest od zatwierdzenia projektu tymczasowej organizacji ruchu. Jak poinformował Kacper Michna z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie dokument ten nie został jeszcze zatwierdzony. Zgodnie z planami inwestora rozbiórka ma ruszyć w sierpniu.
Wstępny plan projektu został już przedstawiony na posiedzeniu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Miejskiej Rady Miejskiej w Olkuszu. Projekt zakłada całkowite zamknięcie południowej części drogi. Największa zmiana w organizacji ruchu dotyczyć będzie skrzyżowania DK 94 z ulicami Kościuszki i Rabsztyńską. W pierwszej fazie prac przejazd między lokalnymi drogami nie będzie możliwy. Kierowcy będą mogli jedynie wjechać lub zjechać z dróg gminnych na drogę krajową. Znaczące zmiany zostaną wprowadzone również na skrzyżowaniu starej DK 94 z ulicami 20 Straconych i Mickiewicza, gdzie powstanie tymczasowe rondo. Niewielkie zmiany z kolei planowane są na skrzyżowaniu DK 94 z ulicami Kruszcową i Spółdzielczą, gdzie część ulicy Kruszcowej zostanie zamknięta dla ruchu.

Co się zmieni po zakończeniu remontu DK 94 w Olkuszu?
Wielka przebudowa drogi krajowej 94 w Olkuszu obejmie około 4,3 kilometra trasy. Pracami, których wartość wynosi około 217,5 miliona złotych zajmuje się konsorcjum firm NDI, NDI Sopot, Masfalt i Drogomex. Po zakończeniu robót, olkuski odcinek drogi krajowej ulegnie całkowitej przemianie.

Gajewska o poparciu wyborców dla Rafała Trzaskowskiego w drugiej turze
Na skrzyżowaniu z Rabsztyńską i Kościuszki powstanie skrzyżowanie dwupoziomowe. Ruch lokalny będzie odbywał się na poziomie gruntu, natomiast droga krajowa zostanie poprowadzona pod nim. Istotne modyfikacje dotkną również skrzyżowania DK 94 z ulicami Spółdzielczą i Kruszcową, gdzie zostanie wybudowane rondo turbinowe. Przy Wspólnej z kolei zamontowana zostanie sygnalizacja świetlna.
Zmiany obejmą także inne elementy DK 94. Powstaną nowe ścieżki pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, chodniki i oświetlenie. Przebudowane zostaną również dwa przejścia podziemne dla pieszych a niebezpieczne przejście przy ulicach Szkolnej i Sienkiewicza zostanie zastąpione kładką. Przewidywany termin zakończenia prac to wrzesień 2026 roku.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Rynek w Olkuszu będzie bardziej zielony. „Betonowa pustynia” przejdzie do historii
- Połączenie Olkusz-Kraków ożywiło stację kolejową w Srebrnym Mieście
- Jak wypadli uczniowie z powiatu olkuskiego na egzaminach maturalnych 2024?
- Zalewisko w Bolesławiu zostało dzikim kąpieliskiem. Czy jest szansa na "legalizację"?
- Koniec darmowego parkowania pod Nowym Szpitalem w Olkuszu
- Znamy zarys organizacji ruchu na czas przebudowy DK 94 w Olkuszu