https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Urzędnicy ograniczają ruch w Podgórzu, zmiany na głównych ulicach

Piotr Rąpalski
Ul. Kalwaryjska w Krakowie
Ul. Kalwaryjska w Krakowie Anna Kaczmarz / Dziennik Polski /Polska Press
Powstała koncepcja wprowadzenia zakazu parkowania na ul. Kalwaryjskiej i ograniczenia przejazdu. Co będzie - zdecydować mają mieszkańcy.

Urzędnicy przygotowali pakiet rozwiązań, mających na celu poprawę jakości życia i komunikacji w starym Podgórzu. We wtorek, 28 czerwca, w Kinie Wrzos o godz. 18.30, mają odpowiadać na wszystkie pytania i wspólnie z mieszkańcami zdecydować, które z proponowanych rozwiązań wprowadzić w życie.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu uznał, że w Podgórzu, w szczególności na ulicy Kalwaryjskiej, ruch aut i korki są zbyt duże, tramwaje zaliczają opóźnienia, a samochody zastawiają chodniki, co jest problemem dla pieszych.

Urzędnicy proponują następujące rozwiązania:

  • Całkowity zakaz parkowania na ulicy Kalwaryjskiej, włącznie z chodnikami, co ma przyczynić się do poprawy ruchu pieszych, a z tym wzrostu liczby klientów w sklepach działających przy ulicy. Ich witryny zostaną wtedy odsłonięte, a dla klientów miejsca postojowe zostaną zapewnione na parkingu „Korona”, którego budowa ma niedługo się zakończyć.
  • Alternatywne rozwiązanie to wprowadzenie całkowitego zakazu parkowania włącznie z chodnikami, ale tylko na odcinku Kalwaryjskiej od ul. Smolki do Rynku Podgórskiego, poza kilkoma miejscami wyznaczonymi na odcinku od ul. Warneńczyka do przystanku „Korona”.
  • Wprowadzenie separatora oddzielającego torowisko od jezdni oraz zakazu parkowania na ul. Limanowskiego, na odcinku od Rynku Podgórskiego do ul. Krakusa.
  • Wyznaczenie miejsc parkingowych na prawym pasie ruchu ul. Kalwaryjskiej od skrzyżowania z ul. Kamieńskiego do ul. Podskale.
  • Zmiana organizacji parkowania na ulicy Rejtana (wprowadzenie parkowania równoległego jednostronnego na jezdni) i uwolnienie chodników.
  • Wprowadzenie strefy ograniczonego ruchu na odcinku Kalwaryjskiej od ul. Warneńczyka do Rynku Podgórskiego oraz na odcinku ul. Legionów Piłsudskiego od ul. Kalwaryjskiej do ul. Rollego. Ma to zmniejszyć tranzyt przez stare Podgórze. Urzędnicy zaznaczają jednak, że skutkiem może być zwiększenie ruchu na ulicach bocznych (np. Zamoyskiego).
  • Zaślepienie ulicy Stromej

ZIKiT wprowadza i planuje już konieczne zmiany:

  • W związku ze wzmożonym ruchem tramwajów na ŚDM i wzrostem ruchu aut z powodu budowy łącznicy kolejowej w Podgórzu wprowadzono zakaz parkowania na jezdni na Kalwaryjskiej oraz na ul. Limanowskiego, od ul. Krakusa do ul. Benedykta.
  • Zamontowany zostanie separator odgradzający torowisko tramwajowe na Kalwaryjskiej. Przejazd tramwaju od ronda Matecznego pod Koronę ma skrócić się z 15 do 4 minut.
  • Powstanie kontrapas rowerowy na ul. Zamoyskiego od ul. Smolki do Rynku Podgórskiego.
  • Planuje się połączenie drogi rowerowej na Wadowickiej z ul. Mitery i umożliwienie wjazdu rowerem na plac Niepodległości z ul. Kalwaryjskiej.

Komentarze 26

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
Kraków to jest jakiś koszmar, kilka razy się budziłem zlany potem przez ZIKIT, najpierw zaczynali likwidować zielone fale, delikatnie, tłumaczyli że to tak musi być, teraz to na głównej arterii są czerwone fale, dłuższe czerwone na drodze o większym ruchu niż na podporządkowanej totalne idiotyzmy, naprawdę, taki bałagan jak porobili i to przez ok 3 lata, brawo Panowie, oddałem przez was nawet głos na odwołanie prezydenta, żeby was się pozbyć jak najszybciej.
K
Krakus
Jeśli wprowadzą zakaz parkowania na ul. Kalwaryjskiej, to separatory będą zbędne. Co najwyżej wystarczy wymalować pasy.
1) Na separatorach ktoś musi zarobić.
2) Separatory są brzydkie i niepraktyczne
3) Separatory utrudnią ruch rowerzystów na ul. Kalwaryjskiej
4) Separatory uniemożliwią jazdę torowiskiem do skrętu w lewo - samochody będą zmuszone stać w jednym długim korku nawet jeśli za 50 m będą skręcać, te samochody będą stały i kopciły, a korek się tylko wydłuży
g
gość
lepiej jakby jeden pas na estakadzie na środku wyznaczyli, nie trzeba by się przeciskać przez Limanowskiego, a zakupy też tam przecież nie trzeba robić,
K
Krakus
Jeśli wprowadzą zakaz parkowania na ul. Kalwaryjskiej, to separatory będą zbędne. Co najwyżej wystarczy wymalować pasy.
1) Na separatorach ktoś musi zarobić.
2) Separatory są brzydkie i niepraktyczne
3) Separatory utrudnią ruch rowerzystów na ul. Kalwaryjskiej
4) Separatory uniemożliwią jazdę torowiskiem do skrętu w lewo - samochody będą zmuszone stać w jednym długim korku nawet jeśli za 50 m będą skręcać, te samochody będą stały i kopciły, a korek się tylko wydłuży
K
Krakus
Jeśli wprowadzą zakaz parkowania na ul. Kalwaryjskiej, to separatory będą zbędne. Co najwyżej wystarczy wymalować pasy.
1) Na separatorach ktoś musi zarobić.
2) Separatory są brzydkie i niepraktyczne
3) Separatory utrudnią ruch rowerzystów na ul. Kalwaryjskiej
4) Separatory uniemożliwią jazdę torowiskiem do skrętu w lewo - samochody będą zmuszone stać w jednym długim korku nawet jeśli za 50 m będą skręcać, te samochody będą stały i kopciły, a korek się tylko wydłuży
K
Krakus
Dokładnie. Będzie to samo co z parkingiem pod Muzeum Narodowym. Nawet jeśli ceny będą takie same jak w strefie (co raczej można włożyć między bajki jeśli parking będzie strzeżony), to najprawdopodobniej nie będzie można na nim stanąć za darmo samochodem z opłaconym już abonamentem postojowym... Zacznie się krążenie samochodów po okolicznych drogach w poszukiwaniu miejsc parkingowych...
K
Krakus
gniewko_syn_ryba, zapomniałeś o kebabie ;)
K
Krakus
Czy zatem na parkingu będą mogły stanąć "bezpłatnie" samochody z wykupionym abonamentem miesięcznym? Szczerze wątpię...
g
gniewko_syn_ryba
;)))
g
gniewko_syn_ryba
Wprowadzić zakaz parkowania na ul. Centralnej, łącznie z parkingiem przed budynkiem ZIKiTu.
P
Piotr Bielaska
Nie wiem czy Pan/Pani wie ale parking już jest prawie gotowy. Będzie płatny ze stawkami równymi tym w strefie parkowania.
g
gniewko_syn_ryba
Policzcie se sami ile innych sklepów jeszcze tam zostało. Tylko śpieszcie się bo jeśli pomysły zikitowskich geniuszy zostaną wprowadzone w życie, to i one znikną...
g
gniewko_syn_ryba
oznacza też miasto dla ich samochodów... ;)
G
Gość
jak nie będzie można zatrzymać się na chwilę samochodem to ruch w sklepach i punktach usługowych spadnie i za kilka miesięcy będzie lament że trzeba coś z tym zrobić
g
gniewko_syn_ryba
To ja jako mieszkaniec Krakowa, na podstawie art. 32 Konstytucji RP żądam zapewnienia mi takiej samej jakości życia czyli rezygnację z budowy Trasy Łagiewnickiej. Jeżeli ta powstanie, nie będę respektował żadnych łamiących Konstytucję zakazów wprowadzanych na Kalwaryjskiej, czy w innych rejonach miasta.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska