Ulica Opolska jest jedną z głównych arterii Krakowa, natężenie ruchu, w tym tranzytowego jest tam bardzo duże. W 2023 roku zakończono przebudowę części tej trasy, odcinka do Alei 29 Listopada. Powstało wtedy m.in. nowe dwupoziomowe skrzyżowanie oraz tunel dla samochodów wzdłuż ul. Opolskiej (po nową linią tramwajową). Remont 2024 rozpocznie się mniej więcej od miejsca, gdzie zakończono prace drogowe w ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej.
- Tym razem nową nawierzchnię zyska fragment od stacji paliw przy ul. Conrada do rejonu odcinka zmodernizowanego w związku z budową linii KST III. Pracami nie będzie objęty cały ten fragment drogi, ale odcinki najbardziej zniszczone (w obu kierunkach, i na jezdni południowej, i północnej). Oprócz nowego asfaltu, drogowcy m.in. wymienią miejscowo krawężniki oraz wyregulują kratki ściekowe – wyliczają krakowscy urzędnicy.
Inwestycję zrealizuje spółka Eurovia, która złożyła najkorzystniejszą ofertę, z ceną 4,998 mln zł. - Wykonawca musi przygotować projekt czasowej organizacji ruchu – celem jest, aby roboty bitumiczne toczyły się nocami, a brukarskie w ciągu dnia. Po dopełnieniu wszystkich formalności firma będzie mogła rozpocząć roboty w terenie – szacunkowo będzie to wrzesień – informuje UMK.
Finał inwestycji zaplanowano do połowy grudnia 2024 roku. Szczegóły o utrudnieniach będą znane po opracowaniu organizacji ruchu na czas remontu.
800+ wyłącznie dla pracujących rodziców? Ministerstwo rodziny wyjaśnia
