https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W domu pijemy piwo i wino. Na spotkanie ze znajomymi wybieramy wódkę

Wśród argumentów, które mają największy wpływ na nasze decyzje, są promocje cenowe.
Wśród argumentów, które mają największy wpływ na nasze decyzje, są promocje cenowe. Sławomir Selder
Od kilku lat jesteśmy świadkami rewolucji gastronomicznej w Polsce. Zmieniające się zwyczaje żywieniowe Polaków i towarzyszące temu bogacenie się społeczeństwa, sprawiają, że chętniej i częściej stołujemy się na mieście. Naturalną odpowiedzią na ten trend jest rosnąca liczba barów oraz restauracji, które w okresie karnawału odwiedzamy szczególnie chętnie. Liczne lokale, poza daniami, oferują zazwyczaj alkohol.

I choć wybór trunków i przygotowywanych na ich bazie drinków jest bogata, to jak wynika z badania zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research, alkohol zdecydowanie wolimy pić w domu - swoim (39,6 proc.) lub znajomych (39,4 proc.). Tylko 11 proc. respondentów deklaruje, że miejscem, w którym najczęściej piją alkohol jest bar lub pub. Kiedy zaś już sięgamy po alkohol to najchętniej robimy to w towarzystwie przyjaciół i znajomych (50,3 proc.) lub rodziny (30,2 proc.), głównie podczas imprez, spotkań towarzyskich, imienin lub urodzin.

Piwo dla siebie wódka na imprezę

Nie jest tajemnicą, że wybór konkretnego alkoholu podyktowany jest w dużej mierze okazją, podczas której ma być spożywany. Alkoholami najchętniej kupowanymi na własny użytek są: piwo, wino i wódka czysta. Przy czym najwięcej osób wskazywało piwo (58,4 proc.). Kiedy jednak wybieramy alkohol, który ma być spożywany podczas spotkania towarzyskiego, wówczas najchętniej sięgamy po wódkę czystą (25,9 proc.), rzadziej zaś po wino (17,5 proc.) czy piwo (15 proc.). Badani poproszeni zostali również o wskazanie trzech marek alkoholi, które szczególnie chętnie wówczas wybierają. Okazało się, że wśród wódek największą popularnością cieszą się: Finlandia Vodka, Żubrówka i Bols, a wśród win Carlo Rossi.

Smak i znajomość marki przede wszystkim

Decyzja o wyborze konkretnego alkoholu podyktowana jest okazją, podczas której ma być spożywany oraz jego cechami, wśród których, jak pokazują wyniki badania, niezmiennie najważniejszy jest smak (41,2 proc.) i znajomość marki (28,9 proc.). Sugeruje to, że zdecydowanie chętniej sięgamy po produkty znane i cenione przez nas. A te, jak wskazali respondenci, w przypadku wódek to: Finlandia Vodka (32,1 proc.), Wyborowa (11 proc.) oraz Pan Tadeusz (8,9 proc.) oraz Jack Daniel’s (27,2 proc.), Johnny Walker (18,8 proc.) i Ballantine’s (14,3 proc.) w przypadku whisky.

Niewątpliwie ciekawym jest, że jak wynika z badania elementy takie, jak ekspozycja marki, dołączone tzw. gratisy, czy reklama mają zdecydowanie mniejsze znaczenie przy wyborze alkoholu. Wśród argumentów tego typu tymi, które mają największy wpływ na nasze decyzje, są promocje cenowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Juliusz
A my zawsze pijemy Perłe. Zdecydowanie najlepsza pod wzgledem smaku i ceny
G
Gość

Najlepiej w ogóle nie pić alkoholu , świat i rzeczywistość są  wtedy wyraźniejsze.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska