Program funkcjonalno-użytkowy dla tej inwestycji za 38 tys. przygotowano do końca wakacji. Przetarg trafił do unijnego dziennika urzędowego, skąd w piątek wysłano go z powrotem do krakowskich urzędników. Ci opublikowali go dzisiaj.
- Czas na składanie ofert wynosi 40 dni – mówi Michał Korusiewicz, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Nowe torowisko ma mieć 4,5 km, a towarzysząca mu jezdnia 4,9 km długości. Trasa będzie przebiegać od istniejącej pętli, przez Prądnik Biały i ul. Pachońskiego do projektowanej pętli końcowej Górka Narodowa. Tam powstanie też parking park and ride na 256 miejsc. Kolejny jest planowany przy pętli Krowodrza Górka (97 miejsc) i w rejonie ul. Pachońskiego (112 miejsc).
Po wyłonieniu wykonawcy, ten będzie musiał wykonać projekt inwestycji, a następnie uzyskać niezbędne pozwolenia. Budowa powinna ruszyć pod koniec przyszłego roku. Jej zakończenie planowane jest na rok 2020.
Przy planowanej linii tramwajowej urzędnicy nie zakładają już budowy tzw. trasy wolbromskiej. Przeciwko temu ostro protestowali mieszkańcy, bo nie chcieli „autostrady” pod oknami. Ostatecznie odcinek budowany w śladzie trasy będzie dojazdem do parkingu park and ride. Jeden pas będzie dla aut, a drugi dla komunikacji miejskiej.
