https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W końcu przetarg na tramwaj na Górkę Narodową

Piotr Ogórek
Urzędnicy w końcu rozpisali przetarg w trybie zaprojektuj i zbuduj na linię tramwajową z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową. Jej koszt szacuje się na blisko 380 mln zł, z czego unijne dofinansowanie ma wynieść ponad 125 mln zł.

Program funkcjonalno-użytkowy dla tej inwestycji za 38 tys. przygotowano do końca wakacji. Przetarg trafił do unijnego dziennika urzędowego, skąd w piątek wysłano go z powrotem do krakowskich urzędników. Ci opublikowali go dzisiaj.

- Czas na składanie ofert wynosi 40 dni – mówi Michał Korusiewicz, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Nowe torowisko ma mieć 4,5 km, a towarzysząca mu jezdnia 4,9 km długości. Trasa będzie przebiegać od istniejącej pętli, przez Prądnik Biały i ul. Pachońskiego do projektowanej pętli końcowej Górka Narodowa. Tam powstanie też parking park and ride na 256 miejsc. Kolejny jest planowany przy pętli Krowodrza Górka (97 miejsc) i w rejonie ul. Pachońskiego (112 miejsc).

Po wyłonieniu wykonawcy, ten będzie musiał wykonać projekt inwestycji, a następnie uzyskać niezbędne pozwolenia. Budowa powinna ruszyć pod koniec przyszłego roku. Jej zakończenie planowane jest na rok 2020.

Przy planowanej linii tramwajowej urzędnicy nie zakładają już budowy tzw. trasy wolbromskiej. Przeciwko temu ostro protestowali mieszkańcy, bo nie chcieli „autostrady” pod oknami. Ostatecznie odcinek budowany w śladzie trasy będzie dojazdem do parkingu park and ride. Jeden pas będzie dla aut, a drugi dla komunikacji miejskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

N
Niepelnosprawna linia
Troche slaby ten projekt. Mogliby przeciagnac ja na Gorke Narodowa Wschod do planowanej SKMki. Tam tez ma byc Park&Ride.
Poza tym, w przyszlosci petla moglaby sie laczyc z linia tramwajowa przez pradnik czerwony.
S
Stanisław S.
Docelowo moim zdaniem i zdaniem wielu mieszkańców Bronowic i Krakowa linia tramwajowa powinna być przedłużona conajmniej do Cmentarz Komunalnego przy ul. Pasternik, a nawet dalej do komplesu handlowego Leroy Merlin i Factory.
o
opcje
czy tramwaj będzie jechał tunelem pod Opolską? takie informacje w innych mediach...
czy też jednak auta będą miały tunel wzdłuż opolskiej?

fajnie, gdyby nie musiał stać bez sensu na światłach - w tunelu możnaby też puścić pieszych i rowery
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska