Budowa linii KST do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride.
W ramach zadania budowanych jest 7 obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Powstaje też tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej.
Zdaniem urzędników z Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie najważniejszym wyzwaniem jest aktualnie dokończenie remediacji terenu pod pętlę końcową oraz jej budowa wraz z terminalem autobusowym i dwupoziomowym parkingiem park&ride.
Zgodnie z decyzją środowiskową, wykonawca na przeprowadzenie remediacji ma czas do końca marca 2023 r. Zaraz potem ma się zacząć budowa pętli.
Z dużych elementów, które przed wykonawcą, jest dokończenie budowy tunelu samochodowego w ciągu ul. Opolskiej. Ten element zrealizowany jest już w ponad 60 proc., zgodnie z planem, jeśli nie przeszkodzi pogoda czy inne okoliczności na ten moment nie znane, budowa tunelu zakończy się wiosną. Mocno zaawansowana jest też budowa wiaduktu kolejowego na linii LK 95, miedzy ulicami Bociana a Kuźnicy Kołłątajowskiej.
W drugi dzień świąt miłośnicy kąpieli spotkali się na morsow...
Aktualny termin zakończenia budowy linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej i oddania jej do użytkowania to III kwartał 2023 roku.
Duże zmiany dla konsumentów od 2023 r. Część trafi do szarej strefy

- Te osoby nie dostaną ślubu kościelnego
- Tak wyglądał Kraków 1000 lat temu! Oto rekonstrukcja
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Horoskop miesięczny na grudzień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Otwarto nowy prywatny akademik w Krakowie. Prawdziwy wypas dla studentów z kasą
- Budowa S7 na północy Małopolski. "Ekspresówka" widziana z góry robi wrażenie