Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Zespole Szkół numer 3 w Olkuszu odbył się pierwszy w powiecie turniej programowania. Uczestnicy przygotowali aplikacje do nauki [ZDJĘCIA]

Paweł Mocny
Paweł Mocny
W "Ekonomiku" w Olkuszu odbył się pierwszy w powiecie turniej programowania
W "Ekonomiku" w Olkuszu odbył się pierwszy w powiecie turniej programowania ZS numer 3 w Olkuszu
W Zespole Szkół numer 3 imienia Antoniego Kocjana w Olkuszu odbył się pierwszy w powiecie olkuskim turniej programowania. W finale do rywalizacji stanęły drużyny z Krakowa, Zawiercia, Olkusza i Chrzanowa. Ich zadaniem było przygotowanie aplikacji służącej do edukacji. Na podium stanęły drużyny z Krakowa i Chrzanowa.

W "Ekonomiku" w Olkuszu odbył się pierwszy w powiecie turniej programowania

W piątek, 3 czerwca o 15 w Zespole Szkół numer 3 w Olkuszu rozpoczął się finał pierwszej edycji turnieju programistycznego Motorola Silver Code, który trwał nieprzerwanie do sobotniego południa. W tym niemalże całodobowym maratonie wzięło udział osiem drużyn wyłonionych w eliminacjach.

Turniej przygotował Zespół Szkół numer 3 imienia Antoniego Kocjana oraz firma Motorola Solutions przy wsparciu firmy 4ThePlayer.

Finaliści to dwie drużyny z Zespołu Szkół imienia Stanisława Staszica w Zawierciu, dwie z I Liceum Ogólnokształcącego imienia Stanisława Staszica w Chrzanowie oraz po jednej z Zespołu Szkół Elektrycznych numer 2 w Krakowie, Zespołu Szkół Energetycznych w Krakowie, XI Liceum Ogólnokształcącego imienia Marii Dąbrowskiej w Krakowie oraz z Zespołu Szkół Nr 3 im Antoniego Kocjana w Olkuszu.

Po oficjalnym rozpoczęciu finału przedstawiciel firmy Motorola, Piotr Bochaczyk poinformował uczestników o zadaniu jakie musieli wykonać w trakcie finałowego programowania. Uczestnicy mieli za zadanie napisać aplikację służącą do edukacji.

W sobotę, 4 czerwca drużyny zaprezentowały swoje aplikacje. Wśród nich były między innymi portale do korepetycji, wirtualne klasy z minigrami edukacyjnymi, portal do wspólnej nauki i inne.

- Wszystkie prace zasłużyły na ogromne brawa. Drużyny doskonale zidentyfikowały obszary, gdzie można coś poprawić lub zaproponować twórcze rozszerzenie. Chciałbym, aby każdy z tych projektów został ukończony i wdrożony – skomentował Piotr Bochanczyk, przedstawiciel firmy Motorola Solutions oraz jury.

Jury w składzie: Alicja Pęgiel, Piotr Bochaczyk oraz Paweł Pomierny przyznało pierwsze miejsce drużynie z Krakowa. Przygotowali oni aplikację mobilną pozwalającą na tworzenie zestawów pytań z dowolnej dziedziny. Najciekawszą funkcjonalnością aplikacji jest to, że smartfon zgodnie z ustalonym harmonogramem odpytuje użytkownika pytaniami z wcześniej utworzonej bazy.

Drugie miejsce zajęła drużyna z Chrzanowa. Wykonali oni projekt strony internetowej do nauki między innymi matematyki z możliwościami tworzenia zadań z automatycznym systemem oceny poprawności odpowiedzi.

Trzecie miejsce przypadło drugiej drużynie z Chrzanowa. Zdobyli je za aplikację desktopową z bazą materiałów do nauki, quizów i zagadek logicznych z opcją dodawania przez użytkownika zasobów własnych.

- Cieszę się, że udało nam się sprawnie zorganizować to wydarzenie. Już dzisiaj mogę zapewnić, że kolejna edycja będzie realizowana w naszej szkole. Chcemy propagować pasje programowania wśród młodzieży z całej Małopolski – komentuje dyrektor ZS numer 3 w Olkuszu, Wojciech Panek.

FLESZ - Rządowa delegacja z wizytą w Kijowie

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska