Rusza piąta edycja Motorola Solutions Science Cup
Motorola Solutions Science Cup - piąta edycja zmagań programistycznych wystartowała! Jest to kolejna odsłona konkursu, który ma na celu wyłonienie najlepszych programistów młodego pokolenia. Wśród drużyn z całej Polski znaleźć można licea ogólnokształcące, ale także technika o różnych profilach kształcenia. Przed uczniami szereg wyzwań i jak zawsze zdrowa, sportowa rywalizacja.
-Motorola Solutions Science Cup dowodzi, że nasza młodzież jest nie tylko doskonale zorientowana na rozwiązanie problemów, ale ma też ku temu doskonałe kompetencje: kreatywność, komunikację, a nade wszystko krytyczne myślenie. Konkurs jest przeznaczony dla młodych talentów w całej Polsce, a wyłonienie finalistów spośród tak zdolnej młodzieży to nie lada wyzwanie - mówi Piotr Bochaczyk, inżynier programista z Motorola Solutions, inicjator konkursu.
Połączenie nauki i rozrywki
Rokrocznie powstają tutaj projekty, których nie powstydziłyby się bardziej doświadczeni programiści. To tutaj powstały remaki klasycznych gier zręcznościowych - Arkanoid, Sokoban czy Pang, Generator skóry żyrafy czy symulator układów optycznych. Do ostatniej edycji konkursu zgłosiło się ponad 150 drużyn, z których 10 spotkało się w finale.
Uczestnicy zdobywając cenne doświadczenie walczyli o takie nagrody jak drukarki 3D, drony, minikomputery, słuchawki bezprzewodowe i smartwatche.
Łączymy edukację z zabawą, dlatego wśród zadań zawsze znajdują się zadania typowo programistyczne, ale też gry, czy konkursy sprawnościowe – dodaje Piotr Bochaczyk. W tym roku skupiamy projekty wokół trzech aspektów tematycznych. Są to: wyścigi samochodowe, symulatory budowy mostów, a także gra w szachy ze sztuczną inteligencją – zapowiada organizator.
Nabór szkół do końca lutego
Nabór zgłoszeń potrwa do końca lutego. Zapisać może się każda szkoła niezależnie od swojego profilu i lokalizacji. Na stronie internetowej przyjmowane są zgłoszenia z całej Polski.
Jedna szkoła zgłosić może dowolną ilość 5-osobowych ekip, z których każda zmierzy się z jednym z trzech proponowanych zadań praktycznych.
W tym roku będą to trzy gry, w których uczestnicy będą musieli wykazać się znajomością inżynierii, fizyki lub algorytmiki.
Cały konkurs potrwa do końca maja 2025 r. kiedy to w finale, w Krakowie spotka się dziewięć wybranych drużyn z całej Polski.
Czytaj również
