MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Weekend pełen emocji z Tatra Fest i biegiem przez Tatry z przewyższeniem 5 000 metrów

Marcin Szkodzinski
Weekend z Tatra Fest
Weekend z Tatra Fest Tatra Fest / Facebook
W Tym roku Tatra Fest, to biegi górskie, wycieczka rowerowa, wycieczki górskie i wspinaczka. Nie mogło oczywiście zabraknąć legendarnego biegu na 65 km z przewyższeniem 5 tys. m, czyli tak jakby pięć razy wyjść na Kasprowy Wierch. - W Tym roku Tatra Fest ma zupełnie nowe oblicze. Jest to zupełnie nowy Tatra Fest. Impreza wykracza dużo dalej poza świat biegów górskich. W każdym z tych obszarów realizujemy kilka z tych aktywności - zaznacza Magdalena Ziaja Żebracka, organizator wydarzenia.

Biegi górskie

W miniony weekend odbyło się pięć biegów górskich. Dwa dla dzieci i trzy dla dorosłych, w tym legendarny Tatra Fest Bieg. - Legendarny Tatra Fest Bieg, to 65 km po Tatrach z przewyższeniem na poziomie 5 tys. metrów. Jest to taka wysokość, jakby pięć razy wejść na Kasprowy Wierch - zaznacza Magdalena Ziaja Żebracka.

Dla mniej wprawionych biegaczy zorganizowane w tym roku zostały biegi z mniejszym przewyższeniem. - Mieliśmy nową trasę 25 km po pogórzu Gubałowskim, aż po Płazówkę, z przecudnym zwalającym z nóg widokiem na Tatry. Tam jest strasznie pięknie. Ostatnio jak biegaliśmy, to zachwyciła nas ta trasa. Przepiękny las, polany z szałasami, zielono, wysoka trawa i obłędny widok na Tatry - opisuje trasę organizatorka zawodów. - Mieliśmy jeszcze 12 km, ale też są tam spore przewyższenia, bo 600 m. Wybiegaliśmy na Gubałówkę i na Szymaszkową Polanę.

Wycieczka rowerowa dookoła Tatr

Tegoroczną nowością jest wycieczka rowerowa dookoła Tatr. Rozłożona została ona na 2 dni. - Zorganizowaliśmy pętlę dookoła Tatr legendarną trasą. Jest to aspiracja wielu kolarzy. W tym roku jest formuła bardziej kolarstwa romantycznego i trasa została rozłożona na 2 dni. Zaczęliśmy tak delikatnie. Udział wzięło ok. 80 osób. Na trasie są punkty odżywcze dwa pierwszego dnia i jeden drugiego. Trasę podzieliliśmy na 120 km w dzień pierwszy i 80 km drugiego dnia - opisuje trasę Magdalena Ziaja Żebracka.

W rowerowym rajdzie udział wzięła Magdalena Łączak -słynna biegaczka górska.

Tatra Fest Kids

- To wydarzenie charytatywne na mecie Tatra Fest Run i odbywa się po raz 4. Trzeci raz organizujemy je na rzecz Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, koło w Zakopanem. W tym roku wspieramy w zakresie budowy domu marzeń. To jest dom dziecka dla osób z niepełnosprawnością. te osoby to nie zawsze są dzieci, ale też osoby dorosłe pozbawione opieki. taki dom w Zakopanem właśnie powstaje - opisuje akcję Ziaja Żebracka.

Dzieci wręczał medale biegaczom i rowerzystom, które wcześniej same ozdobiły. Zorganizowano także sprzedaż małych arcydzieł podopiecznych PSONi, cegiełek na budowę domu oraz warsztaty “koralikowy zawrót głowy”.

Górskie wycieczki

Kolejną nowością jest strefa Tatra Fest Hike, czyli wycieczek górskich z przewodnikami

- W tym roku mieliśmy dwie, ale w przyszłości planujemy więcej. Odbyły się wycieczki z TPN i z Jasikiem Krzeptowskim-Sabałą - mówi Magda, organizatorka wydarzenia.

Jak to wszystko się zaczęło

Magda Ziaja Żebracka od początku zaangażowana jest w powstanie Tatra Fest.

- Tatry dają bardzo dużo różnych możliwości. Biegnie, to jedna z super aktywności, co mnie bardzo cieszy i satysfakcjonuje i mega relaksuje. Jest też dużo innych fajnych aktywności, są wycieczki, szosa, wspinaczka. Nie chcemy się ograniczać, a chcemy pokazać i promować szereg aktywności w Tatrach nie tylko biegowych, bo tak naprawdę chodzi o góry, które sprawiają, że się chce pobiegać iść na spacer, powspinać się, iść na rower. Chcemy zarazić jak najwięcej ludzi tą naszą pasją - mówi Magda Ziaja Żebracka, organizatorka Tatra Fest.

Orlen Cup 2024 na Średniej Krokwi w Zakopanem

Zawody w skokach narciarskich na Średniej Krokwi w Zakopanem

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Koniec sprawy Assange'a. Ugoda z USA zapewnia mu wolność

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?