https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wielki sukces win z Krakowa

PB
Wojciech Matusik
To pierwszy taki przypadek na polskim rynku. Krakowskie wina z winnicy Srebrna Góra trafiły do szerokiej dystrybucji w sieci handlowej. Pod koniec września na półki sieci marketów Lidl trafiło wino "Polka", produkowane w winnicy, która zlokalizowana jest w granicach Krakowa. Tym samym wina z malowniczej winnicy z doliny Wisły na krakowskich Bielanach znajdzie konsumentów w całym kraju.

>> Zobacz zdjęcia z winnicy Srebrna Góra

Statystyczny pijący wino Polak… jest raczej Polką niż Polakiem – według badań 58% osób deklarujących picie wina w ostatnim roku to kobiety*. Badania intencji zakupowej pokazują, że blisko 70% zakupów w tej kategorii dokonywane jest „z myślą o wypiciu w towarzystwie kobiet”. Polska Winnica Srebrna Góra postanowiła wykorzystać potencjał spożycia trunku w grupie docelowej, w wyniku czego powstało wino o wdzięcznej nazwie Polka., które jako pierwsze krajowe wino jest obecnie dostępne szerokiej dystrybucji poza branżą HoReCa. – Analizując wyniki badań zdecydowaliśmy się wykreować kompozycje smakowe dedykowane kobietom – mówi Mirosław Jaxa Kwiatkowski współwłaściciel winnicy. – Z myślą o kobiecych gustach i oczekiwaniach oraz w cenie odpowiadającej ich wyobrażeniom na temat przystępnego wina, powstała Polka. – przyjemna, zbalansowana i łagodna w smaku – dodaje.

– Chcieliśmy zwiększyć dystrybucję naszych win i trafić do szerszego grona odbiorców. Współpraca z Lidlem nam to umożliwiła. Stworzyliśmy wina, których cena w pełni oddaje jakość. Mamy nadzieję, że przypadną one do gustu Polakom i będą miały swój udział w krzewieniu kultury picia wina – mówi Mikołaj Tyc, współwłaściciel Winnicy Srebrna Góra.

Polka. to nie jednorazowa przygoda Lidla z winami polskimi - sieć zamierza rozszerzać współpracę z winnicą. 

Źródło: Gazeta Krakowska

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska