>> Zobacz zdjęcia z winnicy Srebrna Góra
Statystyczny pijący wino Polak… jest raczej Polką niż Polakiem – według badań 58% osób deklarujących picie wina w ostatnim roku to kobiety*. Badania intencji zakupowej pokazują, że blisko 70% zakupów w tej kategorii dokonywane jest „z myślą o wypiciu w towarzystwie kobiet”. Polska Winnica Srebrna Góra postanowiła wykorzystać potencjał spożycia trunku w grupie docelowej, w wyniku czego powstało wino o wdzięcznej nazwie Polka., które jako pierwsze krajowe wino jest obecnie dostępne szerokiej dystrybucji poza branżą HoReCa. – Analizując wyniki badań zdecydowaliśmy się wykreować kompozycje smakowe dedykowane kobietom – mówi Mirosław Jaxa Kwiatkowski współwłaściciel winnicy. – Z myślą o kobiecych gustach i oczekiwaniach oraz w cenie odpowiadającej ich wyobrażeniom na temat przystępnego wina, powstała Polka. – przyjemna, zbalansowana i łagodna w smaku – dodaje.
– Chcieliśmy zwiększyć dystrybucję naszych win i trafić do szerszego grona odbiorców. Współpraca z Lidlem nam to umożliwiła. Stworzyliśmy wina, których cena w pełni oddaje jakość. Mamy nadzieję, że przypadną one do gustu Polakom i będą miały swój udział w krzewieniu kultury picia wina – mówi Mikołaj Tyc, współwłaściciel Winnicy Srebrna Góra.
Polka. to nie jednorazowa przygoda Lidla z winami polskimi - sieć zamierza rozszerzać współpracę z winnicą.
Źródło: Gazeta Krakowska