Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wybór nowego wykonawcy rozbudowy DK 94 w Olkuszu jest już prawomocny. Konsorcjum firm wykona prace warte 217,5 miliona złotych

Paweł Mocny
Paweł Mocny
DK94 w Olkuszu
DK94 w Olkuszu Paweł Mocny
Jak poinformowali przedstawiciele oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie po ponownym rozpatrzeniu ofert na rozbudowę drogi krajowej numer 94 w Olkuszu nie wpłynęło kolejne odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Tym samym wybór konsorcjum NDI, NDI SOPOT, Masfalt i Drogomex jest już prawomocny. Zaplanowane prace mają kosztować 217,5 miliona złotych.

Wybór nowego wykonawcy rozbudowy DK 94 w Olkuszu jest już prawomocny

Wybór wykonawcy rozbudowy drogi krajowej numer 94 w Olkuszu jest już prawomocny. W pierwszym przetargu wygrała firma Strabag. Odrzucony wykonawca, którego oferta była najniższa złożył jednak odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej przez co Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie musiała ponownie rozpatrzyć oferty.

Po ponownym rozpatrzeniu ofert przetarg wygrało konsorcjum firm NDI, NDI SOPOT, Masfalt i Drogomex. Kolejne odwołanie do KIO nie wpłynęło, więc wybór jest już prawomocny.

- Najważniejsze zadanie, jakie stawiamy przed wykonawcą, to wzmocnienie nawierzchni drogi i podniesienie jej parametrów do nośności 11,5 tony na oś. Aby zapewnić większy komfort i bezpieczeństwo wszystkich użytkowników chcemy wybudować dwa przejścia podziemne dla pieszych, przebudować, a w razie konieczności dobudować nowe zatoki autobusowe, a także przebudować sześć skrzyżowań. Planujemy wybudowanie ciągów pieszo-rowerowych, chodników i ekranów akustycznych, które w znacznym stopniu zredukują hałas. Wszystkie te działania będą miały na celu poprawę bezpieczeństwa i zwiększenie przepustowości drogi krajowej - informuje specjalista z GDDKiA w Krakowie Monika Skrzydlewska.

Dzięki przeprowadzonym pracom prawie wszystkie skrzyżowania drogi krajowej z drogami lokalnymi "wzbogacą się" o sygnalizację świetlną. Wyjątkiem będzie skrzyżowanie DK 94 z Długą i Kruszcową, na którym wybudowane zostanie rondo turbinowe. Najbardziej zmieni się jednak skrzyżowanie "krajówki" z Kościuszki i Rabsztyńską. Po przebudowie będzie ono bowiem dwupoziomowe. Na poziomie gruntu powstanie skrzyżowanie obsługujące ruch lokalny, a pod nim zostanie poprowadzona droga krajowa.

Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał 24 miesiące od dnia podpisania umowy nie licząc przerw zimowych trwających od połowy grudnia do połowy marca.

Warto dodać, że o potrzebie przebudowy drogi krajowej numer 94 mówi się od lat. Jezdnia jest bowiem pełna ubytków i nierówności. W okropnym stanie są także przejścia podziemne przy Skalskiej i Polnej.

Po raz pierwszy inwestycję próbowano zrealizować w 2018 roku. Oferty, które wówczas wpłynęły w ramach przetargu były znacznie wyższe niż kwota, którą GDDKiA w Krakowie chciała przeznaczyć na realizację przedsięwzięcia. W 2019 roku ogłoszone zostały kolejne dwa przetargi jednak spotkał je taki sam los.

Mimo fatalnego stanu olkuskiego odcinka „krajówki” wielu mieszkańców Olkusza i okolic chciałoby, aby rozbudowę DK 94 zastąpić budową północnej obwodnicy miasta. Grunty pod jej budowę są zarezerwowane już od dawna.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska