
W ALDI rok do roku ceny skoczyły o 28 zł; podrożały tam: margaryna, mleko, śmietana, olej, jogurt, mąka, kurczak, papryka, pomidory i pieczarki.

Krakowianie mają to szczęście, że jako mieszkańcy wielkiego miasta mogą korzystać z usług sklepów internetowych. A te oferują ceny coraz bardziej konkurencyjne wobec hipermarketów i dyskontów. Wedle analizy DlaHandlu, na początku stycznia 2022 koszyk 50 produktów kosztował w Auchan.pl niespełna 280 zł, a więc o 30 złotych mniej niż w dyskontach. Nieco droższe, ale również konkurencyjne wobec Biedronek i Lidli, było Frisco.pl (300 zł). Mniej korzystnie wypadły: PoloMarket.pl (318 zł) i Carrefour.pl (322 zł) oraz Stokrotka.pl (324,50 zł), ale po uwzględnieniu spalonej benzyny oraz czasu spędzonego w krakowskich korkach i na samych zakupach, oferta e-handlu wydaje się bardzo atrakcyjna. Tym bardziej, że dostawy realizowane są coraz sprawniej – i szybciej. Ten rok ma być tutaj przełomowy, m.in. za sprawą rozwoju tego obszaru przez krakowski InPost.

Konkretne produkty bywają w najdroższych sklepach (convenience) nawet przeszło trzy razy droższe niż w najtańszych (dyskontach i hipermarketach). Konkurencja cenowa między czołowymi graczami jest jednak bardzo ostra, różnice bywają tu często kilkugroszowe. Analiza „Koszyka cenowego” po raz kolejny dowodzi, że najbardziej opłacalne jest polowanie na promocje: jeśli się dobrze zakręcić, to kupując towary z koszyka w trzech-czterech sklepach różnych sieci – można zbić jego cenę nawet do 280 zł, a więc do poziomu sprzed obecnego szaleństwa drożyzny. Trzeba na to jednak poświęcić sporo czasu, uważnie śledząc wszystkie obniżki.