Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

XI Forum Przedsiębiorców Małopolski. Możemy zarabiać więcej niż Niemcy

Zbigniew Bartuś
Zbigniew Bartuś
Wydarzenie. W Małopolsce powstają światowej klasy produkty. Ale ich cena jest niższa od światowej. Z braku marki. Pora to zmienić!

Dlaczego polska firma zarabia na identycznym lub lepszym produkcie trzy razy mniej niż niemiecka, francuska, szwedzka, holenderska, ba, portugalska i grecka? Czy to nie z tego powodu realne dochody naszych przedsiębiorców i ich załóg są średnio dwa razy niższe niż na Zachodzie i - wedle najnowszych wyliczeń - dogonią niemieckie dopiero za… 60 lat?

Marka, głupku!

Czy da się skrócić czas pogoni za godziwym zyskiem - i dochodem? Tak! Musimy postawić na budowę i promocje silnych marek - firm, produktów, usług, walorów regionu i kraju. Właśnie na tym - oprócz pracy nad nowatorskimi pomysłami i rozwojem przełomowych technologii - skupiają się globalni liderzy rozwoju. I właśnie temu poświęcone będzie XI Forum Przedsiębiorców Małopolski, które „Dziennik Polski”, „Gazeta Krakowska” i Fundacja Aktywna Małopolska organizują 3 czerwca w EXPO Kraków, we współpracy z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii i Województwem Małopolskim.

- Mamy wielki potencjał intelektualny, rozchwytywanych w świecie pracowników, mnóstwo energii, nasi przedsiębiorcy są pomysłowi i elastyczni, tworzą produkty i usługi na światowym poziomie. Coraz częściej wyznaczają trendy. Musimy lepiej wykorzystać ten potencjał - przekonuje Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, która wystąpi podczas Forum.

Praktyczne rady i pieniądze

Spotkanie w EXPO będzie miało tradycyjnie bardzo praktyczny, roboczy charakter. Wraz z szeroką reprezentacją przedsiębiorców, w tym liderami wszystkich najważniejszych organizacji gospodarczych w regionie, spróbujemy odpowiedzieć na podstawowe pytanie: Co robić, by marka małopolska była równie silna jak bawarska czy kalifornijska i byśmy wszyscy czerpali z tego korzyści.

Dowiemy się od ekspertów i praktyków, jak bez wielkich nakładów, skutecznie budować silną markę firm i ich produktów/usług oraz regionu.

Minister Emilewicz oraz - równie jak ona profesjonalni i życzliwi wobec biznesu - szefowie regionalnych instytucji pomagających w rozwoju firm, Małgorzata Popławska (Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego) i Rafał Solecki (Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości), wyjaśnią przedsiębiorcom, skąd wziąć pieniądze na budowanie silnych marek i jak skorzystać z najnowszych mechanizmów wsparcia.

Będzie można się dowiedzieć, jak wyprowadzić firmę z modelu opartego na niskich kosztach pracy - w sytuacji, gdy te koszty szybko rosną i nigdy już nie będą niskie. Zastanowimy się też, jak promować nasz region, by jego marka stała się dla przedsiębiorców siłą pociągową oraz jak wykorzystać sukcesy czołowych firm Małopolski do rozwoju pozostałych.

Swoją wiedzą i doświadczeniami podzielą się szefowie znakomitych małopolskich firm: Tomasz Lubowiecki (7R), Wiesław Hałucha (Alventa) i Janusz Fudała (Orlen Oil) oraz eksperci z Krakowskiego Parku Technologicznego. O kluczowej roli profesjonalnych prawników w zapewnieniu przedsiębiorstwom bezpiecznego funkcjonowania powie dziekan Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie dr Marcin Sala- Szczypiński.

Potęga współpracy

Liderzy i eksperci Małopolskiego Związku Pracodawców Lewiatan i Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, na podstawie pionierskich badań przeprowadzonych wśród małopolskich małych i średnich firm, wyjaśnią, jakie bariery musimy wspólnie pokonać, by zbudować silne małopolskie marki i znacznie lepiej zarabiać na produktach i usługach - oraz łagodnie przechodzić gospodarcze kryzysy w kraju i na świecie.

- Jednym z kluczowych wyzwań stojących przed województwem jest zbudowanie świadomości wśród mieszkańców Małopolski, że warto wspierać polskie firmy działające w Małopolsce. Musimy stworzyć sieć współpracy, zarówno w obszarze gospodarczym, turystycznym, jak i kulturowym. To klucz do budowania wizerunku regionu jako miejsca wyjątkowego - podkreśla Witold Kozłowski, marszałek Małopolski, który potwierdził swój udział w Forum.

Dodaje, że silna marka regionu w jasny sposób przekłada się na dynamiczny rozwój, jego identyfikację nie tylko w kraju, ale także za granicą.

Bądźmy razem na Forum! Pokażmy siłę małopolskich przedsiębiorców i popracujmy wspólnie nad mocną regionalną i polską marką.

WIDEO: Barometr Bartusia. Polscy nauczyciele: elita społeczna czy grono przypadkowych ludzi o często wątpliwych kompetencjach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: XI Forum Przedsiębiorców Małopolski. Możemy zarabiać więcej niż Niemcy - Dziennik Polski

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska