Projekt „Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją” jest organizowany przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, a odbywa się pod patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty oraz głównego oddziału Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
W tym roku miała miejsce już IV edycja projektu. Jego główne cele to m.in.: wdrożenie strategii najskuteczniejszej pomocy uczniom z dysleksją, przekonanie środowiska szkolnego i lokalnego o konieczności stałej pracy z takimi dziećmi w celu wyrównania szans edukacyjnych, a także popularyzacja wiedzy o dysleksji i sposobach pomocy dzieciom mającym specyficzne trudności w uczeniu się.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 przy ul. Chełmońskiego, w skład którego wchodzą XIV LO i Gimnazjum nr 14, jest pierwszą w Krakowie placówką, która w wyjątkowy sposób zadbała o edukację uczniów z dysleksją. Od ponad 10 lat prowadzone są tu m.in. klasy terapeutyczne, w których uczniowie rozwijają swój potencjał pomimo dysleksji, dyskalkulii czy dysgrafii. Sprzyjają temu małe klasy oraz innowacyjne metody prowadzenia zajęć.
To dlatego obie szkoły już po raz kolejny zostały wysoko ocenione i znalazły się w wąskim gronie placówek wyróżnionych za swą działalność na rzecz uczniów z dysleksją. – Jesteśmy jedynymi placówkami w Krakowie, które posiadają certyfikaty „Szkoły Przyjaznej Uczniom z Dysleksją”. Jako jedni z nielicznych zostaliśmy wyróżnieni za tworzenie środowiska sprzyjającego nie tylko wyrównywaniu braków i przezwyciężaniu problemów, ale także rozwijaniu talentów i budowaniu pozytywnej samooceny uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce – podkreśla szkolna pedagog Marta Nowak. – Doceniono nasze starania, współpracę między szkołą a domem, popularyzowanie wiedzy dotyczącej specyfiki pracy z uczniami z dysleksją, jak również organizację licznych przedsięwzięć, m.in. takich jak Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji, konkursy czy szkolenia – dodaje.
Aby uzyskać certyfikat, szkoła musiała wykazać się m.in. szeregiem działań w latach 2016–2018 i zrealizować wymagania dotyczące pracy z uczniem z dysleksją rozwojową. – Otrzymany tytuł zobowiązuje nas do dalszych wytężonych starań, do wdrażania nowych pomysłów i takich rozwiązań, które pozwolą dzieciom i młodzieży z dysleksją uczyć się w warunkach dostosowanych do ich możliwości i potrzeb, ale również rozwijać talenty i zdobywać nowe doświadczenia – podsumowuje Marta Nowak.
ZOBACZ KONIECZNIE:
Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!
WIDEO: Poważny program - playlista 3 odcinków