Pod względem formalnym sprawa jest dopięta. Przetargi na każdy z zaplanowanych odcinków zostały rozstrzygnięte i umowy z wykonawcami podpisane. - Ogólna suma kosztów tego zadanie jest nieco wyższa niż zakładaliśmy, ale mimo to zdecydowaliśmy się na rozstrzygnięcie procedury - mówi wójt Lesław Blacha.
Pierwszy z projektowanych odcinków będzie liczył 2,35 kilometra i połączy Żarnowicę z Czaplami Małymi. Jego budowa powinna się rozpocząć najwcześniej, być może już w lutym. Drugi będzie miał 3,4 km i pobiegnie między Przybysławicami a Szreniawą, z odnogą do stacji kolejowej Gajówka. Trzeci - o długości 2,4 km, połączy Ulinę Wielką z Chobędzą, a czwarty - najdłuższy (3,7 km) Ulinę Wielką z Mostkiem.
Ścieżki będą z reguły poprowadzone wzdłuż istniejących dróg gminnych i powiatowych. W kilku wypadkach zostaną włączone w odcinki dróg istniejących albo zbudowane „od zera” na drogach polnych. Oprócz samych nawierzchni powstanie oznakowanie oraz zadaszone i oświetlone punkty ze stanowiskami postojowymi dla rowerów. - Idea jest taka, by ścieżki prowadziły do głównych dróg, na których będzie się można przesiąść do środków publicznej komunikacji - tłumaczy wójt Blacha.
Inwestycja jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego.
KONIECZNIE ZOBACZCIE:
WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie? - odcinek 6
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto