Dotknęły Cię kolejowe absurdy? Daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.
Jeden z Czytelników napisał do nas list, w którym opisał swoją podróż pociągiem należącym do spółki PKP Intercity. - "1 lipca jechałem pociągiem TLK 31100 «Brzechwa» na trasie Rzeszów - Kraków. Kiedy chciałem nabyć miejscówkę w kasie w Rzeszowie, kasjerka powiedziała jednak, że nie ma wolnych miejsc" - pisze w liście do "Gazety Krakowskiej" pan Łukasz. - "Podczas kontroli w pociągu wszyscy, którzy miejscówek nie mieli, a zajęli miejsca siedzące, musieli dopłacić 5 złotych u kontrolera, który nazywał to «miejscówką bez miejsca». A przecież gdyby na moje miejsce przyszedł pasażer z miejscówką, i tak musiałbym mu ustąpić" - zwraca uwagę pan Łukasz.
Jak twierdzi, podobną informację w kasie usłyszało wielu pasażerów podróżujących tym pociągiem, niezależnie od stacji, na której wsiadali. Podobna historia spotkała m.in. wszystkich podróżnych z jego przedziału. Cała sytuacja jest tym bardziej absurdalna, że pociąg objęty był całkowitą rezerwacją miejsc, a, jak twierdzi nasz Czytelnik, jego znaczna część była wolna na całej trasie Rzeszów - Kraków.
PKP IC przyznaje, że opisana przez naszego Czytelnika historia nie powinna się zdarzyć. - Chcemy przeprosić naszego pasażera za niedogodności, na jakie został narażony w związku z tą sytuacją - mówi Beata Czeremejda z PKP InterCity.
Dodaje, że spółka skontrolowała rekordy sprzedaży z 1 lipca. - Niestety, w opisanej sytuacji zawinił nasz system sprzedaży. W tym dniu jeden z wagonów TLK Brzechwa miał być zarezerwowany na przejazd grupy. Jednak plany przejazdu uległy zmianie i grupa nie pojechała. Niestety, w systemie wagon figurował nadal jako zarezerwowany, niedostępny w sprzedaży. Z tego też powodu kasjerka nie mogła pobrać z systemu miejsc - tłumaczy sytuację Czeremejda.
Wszystkich pasażerów, których spotkały niedogodności w TLK Brzechwa Beata Czeremejda zachęca do złożenia reklamacji. Szczegółowa instrukcja, jak to zrobić, znajduje się na stronie internetowej www.intercity.pl.
Wybieramy strażaka roku 2012. Zgłoś swojego kandydata!
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!