Jak mówi rzeczniczka odcinek Lubień – Naprawa (o długości 7,6 km) chce budować 25 firm i konsorcjów z Polski oraz innych krajów Europy. Natomiast odcinek Skomielna Biała – Chabówka 23 firmy z czego wszystkie one złożyły też ofertę na odcinek do Naprawy. Oznacza to, że tylko dwie firmy są zainteresowane prostszą technicznie budową pierwszego z odcinków drogi.
Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy ekspresowej, wybudować trzeba dwa miejsca Obsług Podróżnych oraz 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim.
Z kolei na 6,1 km odcinku S7 Skomielna Biała – Chabówka oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe „ Skomielna Biała” i „Zabornia” a także obwód utrzymania drogi ekspresowej i 17 obiektów inżynierskich ( wiadukty, estakady ), w tym najdłuższy, liczący 992 metry, oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle „Skomielna”.
- Trzeba pamiętać, że oba odcinki połączy ponad kilometrowy tunel, który zostanie wydrążony pod górą Mały Luboń - mówi Mikrut Purchla. - Na oferty chętnych na jego drążenie czekamy do marca. Spodziewam się, że na to zadanie będzie mniej chętnych.
Koszt budowy całej ponad szesnastokilometrowej trasy, na której powstanie m.in. 38 mostów, wyniesie ok. 3,5 mld zł. Prace na obu odcinkach mogą ruszyć jeszcze w tym roku.
Źródło: Gazeta Krakowska
