Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakopane: za wysłane przesyłki poczta nie odpowie

Paulina Wylężek
Pani Urszula napisała skargę do Centrum Poczty w Nowym Sączu. Poczeka na odpowiedź
Pani Urszula napisała skargę do Centrum Poczty w Nowym Sączu. Poczeka na odpowiedź Paulina Wylężek
Kto odpowiada za nadaną na Poczcie Polskiej przesyłkę? Okazuje się, że na pewno nie Poczta. Mimo że płacimy za przesyłkę, na niewiele możemy liczyć w przypadku, gdy paczka zginie. Przekonała się o tym Urszula Korona, mieszkanka Zakopanego, która trzykrotnie próbowała wysłać paczkę. Trzy razy bezskutecznie.

Czytaj także: Minister chce usypiać psy, które służyły w Izbie Celnej?

Pani Urszula ma problemy z wysyłanymi paczkami od ponad roku. To właśnie przed rokiem pierwszy raz wysłała paczkę do Francji, w której była marynarka znanej firmy odzieżowej. W drugiej paczce - tym razem kierowanej do Warszawy - znajdowały się góralskie kapcie. Były to zwykłe przesyłki, nie polecone. Nie dotarły.

Dwa miesiące temu, gdy chciała wysłać paczkę do swojej synowej w Anglii, postanowiła, że tym razem wyśle paczkę poleconą, a tym samym ubezpieczoną. Poczta Polska skasowała za nadanie ok. 20 zł.
- Nie były to jakieś wartościowe rzeczy. Drobna biżuteria i książka. Wszystko w sumie może było warte jakieś 70 złotych - mówi nam pani Urszula. - Nie o pieniądze jednak tu chodzi, ale o to, że zapłaciłam za to, by paczka trafiła do Anglii. Tymczasem przepadła gdzieś bez wieści.

Po dwóch tygodniach od wysłania, gdy paczka nie dochodziła, pani Urszula chciała zgłosić reklamację. Poczta kazała jej odczekać miesiąc. - W połowie listopada udałam się ponownie na pocztę, gdzie z przykrością stwierdziłam, iż zgubiłam kwit, który otrzymałam przy wysyłaniu paczki - mówi pani Urszula. - To oznacza, że za przesyłkę zapłaciłam, ale nikt jej nie będzie szukał. Poczta Polska bez kwitu nie może pomóc pani Urszuli.

- Brak numeru nie pozwala na prześledzenie przebiegu przesyłki. W systemach informatycznych Poczty Polskiej wpisywany jest tylko numer paczki - wyjaśnia Bartłomiej Kierzkow-ski, rzecznik Poczty Polskiej w Małopolsce. - A za przesyłki niepolecone nie odpowiadamy. Ja zapłaciłam Poczcie za usługę, która nie została wykonana. - Kto zatem odpowiada za niedoręczoną przesyłkę? - pyta zakopianka.

Stanisław Fecko, powiatowy rzecznik konsumentów z Zakopanego, przypomina, że pani Urszula i każda inna osoba, która czuje się pokrzywdzona, może się do niego zgłosić. - Z ramienia urzędu mogę wystosować pismo do Poczty. Jeżeli z danej placówki giną paczki z dziwnie dużą częstotliwością, to może powinna tam być przeprowadzona kontrola - mówi Fecko.

On Ci pomoże - powiatowy rzecznik konsumentów, Stanisław Fecko

Jeżeli zaginie paczka, nie dojdzie na czas itp., to możemy zgłosić się do rzecznika. Rzecznik przyjmuje strony w poniedziałki od godz. 9 do 16.30, a od wtorku do piątku w godz. 7.30-15.30. Można się umówić na spotkanie, nr tel. 18 20 239 49.

Miss Polonia z dawnych lat. Zobacz galerię kandydatek!

Wybieramy najpiękniejszą sportsmenkę Małopolski! Weź udział w plebiscycie!

"Super pies, super kot"! Zobacz zwierzaki zgłoszone w plebiscycie i oddaj głos!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska