
Do 2023 r. wartość transgranicznego e-commerce ma przekroczyć 2,1 bln dolarów i będzie to wzrost z ok. 1,9 bln w 2022 roku. Oznacza to, że coraz większa liczba konsumentów przestaje widzieć granice w handlu i kupuje towar nie tylko w kraju swojego zamieszkania, lecz także szuka tańszych lub lepszych jakościowo produktów w innych miejscach.

Konsultacje przeprowadzone przez Światowy Związek Pocztowy (UPU), wyspecjalizowaną agencję ONZ będącą głównym forum współpracy pomiędzy graczami sektora pocztowego, mogą nastrajać optymistycznie zarówno sprzedawców internetowych, jak i samych klientów. Do UPU należą 192 państwa.

Zapowiadana reforma otworzy możliwości dla sprzedaży transgranicznej i obniży bariery wejścia na rynki zagraniczne dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Drugim postulatem jest oferowanie wszystkim przewoźnikom z wszystkich krajów członkowskich takich samych warunków dostarczania dokumentów i paczek przychodzących. Dla przedsiębiorców oznacza to możliwość wysyłania przesyłek bezpośrednio do pocztowych centrów przetwarzania przesyłek i paczek międzynarodowych. Efekt? Niższe ceny, szybsze dostawy do klientów i więcej biznesu dla usług pocztowych, które w przeciwnym razie mogłyby zostać całkowicie pominięte w procesie wysyłki.