Skarga do WSA w Warszawie dotyczyła decyzji środowiskowej wyznaczającej przebieg nowej trasy. Półtora roku temu zatwierdził ją regionalny dyrektor ochrony środowiska w Krakowie.
Odwołania do generalnego dyrektora w Warszawie wniosły stowarzyszenia, firmy i osoby prywatne, które wnioskowały o uchylenie decyzji w całości i przekazanie sprawy do ponownego rozpatrzenia.
Ponad pół roku temu przebieg północnej obwodnicy został utrzymany, generalny dyrektor ochrony środowiska skorygował tylko decyzję środowiskową w kilku punktach. Zmiany dotyczą m.in. planowanej wycinki i nasadzeń roślin, nadzoru przyrodniczego, zakresu ponownej oceny lokalizacji ekranów akustycznych, parametrów przejść i przepustów dla zwierząt oraz zabezpieczeń placu budowy.
Dla skarżących przebieg nowej trasy takie zmiany to jednak za mało. Dlatego zdecydowali się na kolejną skargę, tym razem do WSA w Warszawie. Tutaj jednak ponownie przegrali z drogowcami.
Według planu inwestycji w 2018 r. zostanie ogłoszony przetarg na zaprojektowanie i zbudowanie północnego obejścia miasta, które powinno być gotowe w latach 2021-2022.
Follow https://twitter.com/dziennipolski