https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

ZIKiT zmieni niekorzystny cykl świateł na Dietla w... 2016 roku

Marcin Karkosza
Michał Gąciarz
Mieszkańcy nie mogą przejść przez ul. Dietla na jednym cyklu zielonego światła i muszą czekać na następne kilka minut. ZIKiT: zmiany w 2016 roku.

Mieszkańcy, którzy idą ul. Starowiślną w kierunku centrum, po prawej stronie ulicy mają problem z przejściem przez ul. Dietla.

- Codziennie przechodzę w tym miejscu przez pasy na przystanek tramwajowy linii 1 i 19 - mówi Katarzyna Sokoła. - Na pierwszym przejściu na zielone czeka się długo. A kolejne, przez torowisko to już absurd, bo tam trzeba czekać 2-4 minuty. A zielone i tak gaśnie, zanim dojdzie się na drugą stronę torów! - złości się mieszkanka. Według niej, sprawia to wielkie problemy pieszym, szczególnie starszym osobom. - Czy drogowcy mogą zmienić ustawienie świateł w tym miejscu? - pyta.

- Na tym przejściu bardzo trudno jest wypracować rozwiązanie satysfakcjonujące wszystkich uczestników ruchu, ponieważ na skrzyżowaniu pierwszeństwo mają tramwaje, a z torowiska korzystają także autobusy - mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - Nasi inżynierowie ruchu pracują jednak nad wypracowaniem lepszego rozwiązania dla pieszych. ZIKiT zapowiada, że dłuższe zielone dla pieszych ma szanse pojawić się na przejściu w przyszłym roku.

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja
zgadza się. Na jezdni samochody są uprzywilejowane, na chodniku piesi, na drodze dla rowerów - rowerzyści, na torach tramwaje... Tak to ktoś wymyślił - może nienajlepiej, ale nie słyszałem o innym pomyśle organizacji ruchu drogowego.
E
Ewa
A na skrzyżowaniach przy. ul. Klimeckiego z ul. Dekerta i z ul. Nowohucką pod estakadą - piesi mają tyle wolnego czasu, że aż się dziwię, że ZIKiT nie organizuje tu prelekcji na temat swojej nieomylności - przynajmniej miałby mnóstwo słuchaczy (mimo woli). A obecnie przechodnie tylko z nudów liczą przejeżdżające samochody, albo stojąc na czerwonym świetle wypatrują aż samochód się pojawi kolejny uprzywilejowany uczestnik ruchu - bo to samochody są dziś uprzywilejowanymi, a nie równoprawnymi uczestnikami.
m
mieszkaniec
Proponuję zbudować wyniesione przejścia dla pieszych, zwęzić skrzyżowania do jednego pasa na kierunke na jazdy, ustawić pierwszeństwo dla tramwajów i wyłączyć światła. W ten sposób przy małej prędkości wszystko będzie się naturalnie rozładowywać.
k
kk
Nie dość ze piesi długo czekają, to na wszystkich 3 kierunkach i dla pieszych czerwone światło. No jaja jakięś
s
sasdfs
Nie raz korek zaczyna się na wysokości Wielopola i ciągnie przez całe Dietla (szczególnie w niedzielę) tylko z powodu złego ustawienia świateł! Zaraz za skrzyżowaniem jest pusto, czasem stoi trochę aut na prawym pasie do wjazdu na rondo i na aleje, ale ogólnie zielona trwa kilka sekund...
j
ja
to najbliższe wypłaty dla ZIKiTu też dopiero w 2016...
M
M.
puknij się Pan w łeb!Jak macie takich inżynierów którzy nie dają sobie rady z prostym zadaniem pt światłą na skrzyżowaniu (niespecjalnie skomplikowanym) to należy ich zwolnić.a teraz pytanie ile ci fachowcy za 3 grosze wzięli kasy za ustawienie tych świateł?ile by nie wzięli to wzięli za dużo-a pan się takimi wypowiedziami że światła na Dietla to wyższa szkoła jazdy nie kompromituj.
g
gosc
Preferencje to tam mają ale samochody indywidualne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Piesi nawet stoją dłużej a samochody bez przeszkód przejeżdżają.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska