- Z uwagi na oddaloną w czasie modernizację zakopianki na tym odcinku postanowiliśmy wraz z marszałkiem przystąpić do działania - mówi Andrzej Gąsienica Makowski, starosta tatrzański.
Dlatego te trzy samorządy zdecydowały o przystąpieniu do opracowania koncepcji przebudowy tego skrzyżowania. Przeznaczyły na to zadanie 90 tys. zł, z czego powiat tatrzański i gmina Poronin wyłożą po 20 tys. zł, a resztę da urząd marszałkowski.
- Koncepcja ma odpowiedzieć na pytanie, jak przebudować to skrzyżowanie, żeby samochody jadące z Nowego Targu do Zakopanego nie były blokowane przez auta, które chcą wjechać bądź wyjechać z Poronina - wyjaśnia starosta tatrzański.
Jedną z możliwych opcji jest wykonanie estakady, po której przebiegałby główny ruch między Nowym Targiem a Zakopanem oraz linia kolejowa. Zaś pod estakadą odbywałby się ruch lokalny. Tamtędy miałyby także jechać samochody, które z zakopianki chciałby skręcić do Poronina, w stronę Bukowiny Tatrzańskiej.
Koncepcja ma zostać przygotowana w ciągu roku. Potem zleceniodawcy mają zastanawiać się, jak tematem zainteresować Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, w zarządzie której leży zakopianka, a także będą myśleć, skąd wziąć pieniądze na to zadanie.
Zbuntowany jezuita. Przed Natankiem był ksiądz Kiersztyn
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!