Wszystko za sprawą plakatów, jakie właśnie stworzyła rysowniczka i designerka. Nowo powstałe, wielkoformatowe grafiki, które od jutra będą dostępne w Krakowie, pokazują to, co najciekawsze w tych częściach miasta – klimat i ludzi.
Bogucka, która od lat znana jest ze swoich plakatów przedstawiających w zabawny sposób m.in. polskie miasta, ciekawych ludzi i sceny z życia codziennego, widzi Nową Hutę i Czyżyny jako miejsce, w którym króluje dobra zabawa, życzliwość i przyjaźń pomiędzy sąsiadami.
Siłą tych części Krakowa – według ilustratorki – są ludzie tworzący tutejszą społeczność. Na plakatach można znaleźć kilkudziesięciu bohaterów podpatrzonych na ulicy. Są wśród nich m.in. artyści, aktywni seniorzy, uliczni grajkowie, rowerzyści, ojcowie z wózkami oraz studenci
Do ich zobrazowania graficzka sięga po estetyczne kody kultowych już grafik okresu PRL, przetwarza je jednak na język nowoczesnej ilustracji. Na nietypowy pomysł promocji tych części miasta wpadło z okazji Walentynek Centrum Handlowe Czyżyny. Cel? Sprawić, że mieszkańcy Krakowa na nowo odkryją Nową Hutę i Czyżyny oraz zakochają się w tej części miasta.
- Chcieliśmy pokazać, jak ciekawym miejscem jest Nowa Huta i Czyżyny, jak bardzo się te miejsca zmieniają, pięknieją, jak ekscytują i przyciągają ludzi z różnych środowisk. Skupiliśmy się na klimacie tej części Krakowa, pokazując przede wszystkim mozaikę ludzi tworzących wielobarwne sąsiedztwo – mówi Zofia Suchy dyrektor Centrum Handlowego Czyżyny w Krakowie.
Jak podkreślają pomysłodawcy, wybór na autorkę plakatów Katarzyny Boguckiej nie był przypadkowy. – Plakaty ilustratorki kipią kolorami i wyraźnymi postaciami, a kreską nawiązują chociażby do plakatów BHP z minionej epoki. Sporo w nich także typowo polskich motywów, ale ujętych w zabawnym tonie. Ten unikalny charakter pasuje do tej części Krakowa, który znany jest ze swoich klimatów vintage – dodaje.
Prace stworzone przez Bogucką będzie można oglądać w CH Czyżyny od 14 do 16 lutego. Specjalnie na potrzeby ich prezentacji na pasażu centrum handlowego odtworzone zostanie nowohuckie mieszkanie.
Przestrzeń ta zostanie wypełniona nowymi meblami, a także dodatkami vintage z epoki, jakie dostarczy Muzeum PRL w Nowej Hucie. Partnerem projektu jest także Fundacja Promocji Nowej Huty, która 15 lutego pojawi się w tu ze swoją ekspozycją.
Plakaty w zdobyć je będzie można natomiast tylko przez 3 dni, od 14do 16 lutego. Jednym ze sposobów będzie wymiana paragonów za zakupy zrobione w CH Czyżyny na min. 200 zł i na maksymalnie 2 paragonach. Każdego dnia na klientów czekać będzie 400 plakatów. Organizowane będą także konkursy na Facebooku, w których będzie można zdobyć plakaty.
- Ilustracje są unikalne i wydrukowane zostały w ograniczonej, łącznej liczbie 1200 egzemplarzy. Zależy nam na tym, aby nie miały one masowego charakteru i znalazły się w domach osób, które naprawdę kochają lub chcą zakochać się w Nowej Hucie i Czyżynach – mówi Zofia Suchy.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
WIDEO: Krótki wywiad: 3500 kamer na każdej latarni. Jak to ma wyglądać?
Autor: Joanna Urbaniec
