Spis treści
Poważne problemy sieci sklepów Neonet
Jak podkreślają branżowe media, wniosek upadłościowy złożony przez Neonet jest sporym zaskoczeniem. – Pod koniec listopada otworzono kolejny sklep tej sieci w Kępnie – przypomina portal purepc.pl, który jako pierwszy podał informację o problemach sieci.
Jednocześnie przypomniano wywiad z Andrzejem Czarneckim, dyrektorem rozwoju w sieci NEONET przeprowadzony przez Retailnet, w którym Czarnecki wskazywał na „rosnące koszty utrzymania i wzmożoną konkurencją, czyli Media Expert, Media Markt oraz RTV Euro AGD".
– Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VIII Wydział Gospodarczy w sprawie o ogłoszenie upadłości dłużnika, którym jest NEONET Spółka akcyjna, zarządził o wpisaniu do repertorium GU sygn. akt WR1F/GU/787/2023 wniosku dłużnika, złożonego w dniu 28 listopada 2023 r. – czytamy w obwieszczeniu zarządzenia o wpisaniu do repertorium wniosku o ogłoszenie upadłości.
Firma wydała oświadczenie
Spółka w opublikowanym w piątek na swojej stronie internetowej komunikacie potwierdziła, że „Zarząd Spółki NEONET S.A. w dniu 27 listopada 2023 r. złożył do Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego".
Decyzję o złożeniu wniosku restrukturyzacyjnego firma tłumaczy problemami płynnościowymi Spółki. – Na tę sytuację wpłynęło kilka czynników, w tym niezależnych od Spółki, jak obecna sytuacja na rynku sprzedaży AGD, RTV, GSM i IT. Dostrzegając istniejące zagrożenia oraz działając w trosce o bezpieczeństwo i ciągłość zakupów realizowanych przez Klientów, Zarząd NEONET jest przekonany, że postępowanie restrukturyzacyjne stanowi odpowiednią formę uzdrowienia zaistniałej sytuacji – możemy przeczytać.
Co z klientami? Jak działają sklepy Neonet?
W opublikowanym oświadczeniu podkreślono, że „w toku trwającego procesu restrukturyzacji, żaden Klient sieci NEONET nie odczuje trudności i problemów w zakupach oraz obsłudze obecnych oraz przyszłych zamówień realizowanych w sklepach stacjonarnych oraz online".
– Podjęte kroki nie mają wpływu na procesy sprzedażowe oraz prawa konsumentów. Zarówno sklepy stacjonarne jak i sklepy internetowe nadal będą prowadzić sprzedaż, a wysyłki będą realizowane zgodnie z zamówieniami, Klienci będą mogli bez przeszkód korzystać m.in. z prawa do reklamacji czy zwrotu zakupionego towaru. Na dotychczasowych zasadach będziemy realizować obsługę sprzedażową i posprzedażową – wyjaśniono w komunikacie.
Jednocześnie Zarząd Spółki NEONET S.A. podkreśla, że „złożona w dniu 27 listopada 2023 sanacja nie jest postępowaniem upadłościowym", stanowi jedno z postępowań restrukturyzacyjnych, w ramach którego ma nastąpić „reorganizacja firmy".
– Zarząd Spółki NEONET S.A. jest zdeterminowany do uzdrowienia przedsiębiorstwa i prowadzenia działalności – wskazano.
Wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego
Jednak w dalszej części komunikatu podpisanego przez Zarząd Neonet S.A. potwierdzono, że w dniu 28 listopada 2023 roku, złożony został także wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego.
– Krok ten został podjęty wyłącznie na wypadek, gdyby w toku priorytetowego postępowania sanacyjnego nie udało się osiągnąć konsensusu między Spółką, a jej kontrahentami – wyjaśniono. – Spółka nie zakłada, aby do tej sytuacji miało dojść, natomiast z uwagi na zabezpieczenie interesu kontrahentów i wierzycieli Spółki, Zarząd NEONET S.A. podjął decyzję o złożeniu obu wniosków – możemy przeczytać.