FLESZ - Lockdown możliwy od niedzieli
W Polsce pierwsze samodzielne obiekty inżynieryjne pełniące tylko funkcję przejść dla zwierząt powstały w 1996 r. Od tamtej pory na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybudowano ok. 3 tys. przejść dla zwierząt.
Tunele i przejścia nad autostradami
Przejścia powstają w miejscach migracji zwierząt, a ich budowę poprzedzają obserwacje ekspertów. Niewielkie tunele służą do migracji gadów, płazów i małych ssaków, średnie dla zwierząt większych. Są też przejścia budowane z myślą o zwierzętach największych. Przejścia nad drogami z perspektywy kierowców wyglądają jak wiadukty, ale z lotu ptaka wyglądają niesamowicie.
Przejścia zwiększają bezpieczeństwo
Budowa w Polsce przejść dla zwierząt jest konieczna z kilku powodów. Po pierwsze wynika z dbałości o bezpieczeństwo użytkowników dróg, ponieważ poprzez tego typu obiekty ogranicza się możliwości występowania kolizji. Po drugie to konieczność nałożona w decyzji środowiskowej, bez której żadna inwestycja drogowa nie zostanie przeprowadzona. Ponadto GDDKiA do ochrony zwierząt zobowiązują zapisy prawa krajowego, jak np. prawo ochrony środowiska, ustawa o ochronie przyrody, ustawa o ochronie zwierząt, prawo budowlane czy choćby specustaw drogowa.
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
- Pod Krakowem powstaje niesamowity kościół w kształcie... korony!
- Celebryci pokochali śluby w górach! Zobaczcie kto i gdzie się żenił
- Budowa nowego odcinka S7 na północ od Krakowa. Koniec prac coraz bliżej
