- W pierwszych latach obsługiwały najważniejsze linie autobusowe (125, 128, 132) docierające do Nowej Huty. Wraz z dostawami kolejnych partii pojazdów tej serii ich ilość wzrosła do niemal 300 autobusów stając się najliczniejszym typem taboru - przypomina krakowskie MPK.
Na specjalne życzenie MPK w Krakowie w 1990 roku dostarczono pierwsze do Polski pojazdy w odmiennym niż biało czerwone malowaniu. Specjalnie dla Krakowa Ikarusy pomalowano na biało niebiesko.
- Likwidacja przegubowych Ikarusów rozpoczęła się wraz z pierwszymi dostawami nowoczesnych pojazdów kupowanych przez MPK w Krakowie. Z roku na rok coraz mniej ich wyjeżdżało na ulice, ale nawet ta niewielka pozostająca w użyciu liczba starych autobusów dawała się we znaki zarówno pasażerom jak i mechanikom. Ostatecznie, po niemal 26 latach eksploatacji przegubowe Ikarusy wycofano z ruchu we wrześniu 2007 roku - przypomina MPK.
W kolekcji historycznych pojazdów komunikacji miejskiej MPK w Krakowie znajdują się dwa autobusy Ikarus 280. Pierwszy o numerze 34260, który nieprzerwanie od 1988 roku stacjonował w zajezdni Czyżyny, a następnie Wola Duchacka oraz autobus o numerze 24575 zakupiony w 2013 roku, który w trakcie ostatniej naprawy otrzymał barwy stosowane od 1992 roku.
Kultowe IKARUSY na krakowskich ulicach w latach 80. i 90. [ZDJĘCIA]
15 lat temu wielka galeria zmieniła centrum Krakowa. Jak mia...
- Popularne leki wycofane z aptek w Polsce. Jest nowa lista od GIF WRZESIEŃ 2022
- Najlepszy Dom Świata stoi pod Krakowem! Zobacz, jak wygląda!
- Linia tramwajowa do Górki Narodowej jak w San Francisco. Ale bez pętli?
- Kiedyś Wawel zasłaniał tajemniczy budynek. Teraz jego istnienie byłoby oburzające
- Samochody pojechały już S7. Odcinek od węzła Widoma do węzła Szczepanowice otwarty!
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
