- Przygotowujemy się cały rok. Wyciągamy wnioski z doświadczeń ubiegłorocznych- tłumaczy w rozmowie z AIP Artur Więckowski, dyrektor zrządzający pionem sprzedaży Poczty Polskiej. - Po pierwsze zwiększamy liczbę pracowników, którzy zajmują się doręczaniem przesyłek pocztowych. Zwiększamy listę listonoszy, zwiększyliśmy ją o 900 osób. Zwiększamy liczbę kurierów pocztowych, w tej chwili mamy 4,8 tys kurierów i jeżeli będzie taka potrzeba, to tę liczbę również zwiększymy- dodaje.
Przeczytaj także:
Jak tłumaczy, zwiększona zostanie również liczba punktów w których można odebrać paczkę. Ma to stanowić odpowiedź na oczekiwania klientów, ponieważ klienci chcą korzystać z tej formy odbioru.- Dzisiaj mamy 10,8 tys takich punktów. Liczymy, ze do końca roku będziemy mieć ich 11 tys.- mówi ekspert.
Skąd takie przygotowania na okres świąteczny? Wieckowski mówi, że Polacy pokochali zakupy internetowe. - To wygodna forma dokonywania zakupów: możemy ten towar zamówić, obejrzeć, a jeżeli nam się nie podoba to możemy go zwrócić. Dlatego ten rynek internetowy tak dynamicznie się rozwija. W ubiegłym roku jego wartość szacowano na 40 mld zł w Polsce, dzisiaj szacowany jest na 50 mld zł.- podsumowuje.
Przesyłki są doręczane zazwyczaj od godzin porannych do popołudniowych. Jeśli w tym czasie odbiorca jest poza domem – klienci powinni rozważyć zamówienie przesyłek pod inny adres lub do punktu odbioru.
Wyposażenie kurierów Poczty Polskiej w terminale płatnicze dodatkowo usprawni obsługę. Klienci nie muszą dysponować gotówką, by odebrać przesyłkę za pobraniem. Z danych Poczty wynika, że usługa płatności bezgotówkowych cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W październiku z tego rozwiązania skorzystało trzykrotnie więcej odbiorców, niż w styczniu tego roku.
– Ważne jest prawidłowe adresowanie przesyłki. Błąd w adresie może wydłużyć czas jej opracowania, a nawet spowodować niedoręczenie i zwrot do nadawcy. Warto także podać numer telefonu komórkowego, dzięki czemu adresat na bieżąco będzie informowany o tym, co dzieje się z przesyłką, a w razie nietypowych sytuacji, kurier łatwo się z nim skontaktuje – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. – Im wcześniej zrobimy e-zakupy, tym spokojniejsze będziemy mieli święta. Wysyłajmy życzenia świąteczne i zamawiajmy prezenty najpóźniej do połowy grudnia – rekomenduje.
Klienci mogą skorzystać z wygodnej formy odbioru przesyłek w punktach Poczty Polskiej i jej partnerów. Punktów tych jest już 10,8 tys. W ramach usługi Odbiór w PUNKCIE spółka współpracuje z PKN Orlen, sklepami Żabka i Freshmarket oraz kioskami/salonikami RUCH. To wygodna usługa umożliwiająca odebranie przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. To klient decyduje kiedy i gdzie ma się zgłosić po swoje zakupy. Część punktów jest czynna całą dobę przez 7 dni w tygodniu.
