"Wiecznie zakorkowane Aleje Trzech Wieszczów to jedno z najbardziej zanieczyszczonych miejsc w Krakowie, jeśli chodzi o powietrze. Bardzo potrzebują rewitalizacji - której elementem może i powinna być redukcja ruchu samochodowego. Słusznie, że miasto chce rozwijać sieć tramwajową, ale sposób, w jaki to robi… budzi wątpliwości. Spójrzmy na same konsultacje: jedno spotkanie, krótki termin na oddanie formularzy, brak możliwości osobistego kontaktu z projektantami" - komentują przedstawiciele Akcji Ratunkowej dla Krakowa.
Przeciwni wycince drzew na Alejach
Aktywiści z rozczarowaniem przyjęli prezentowane podczas kończących się konsultacji społecznych warianty dotyczące budowy linii tramwajowej wzdłuż al. Słowackiego.
"Ciężko wskazać jakikolwiek wariant jako optymalny, zwłaszcza, że każdy wariant to ingerencja w istniejącą zieleń. Nawet w przypadku wariantu o najmniejszej ingerencji do wycinki pójdzie aż 200 drzew! Kolejne warianty oznaczają wycięcie od 300 do 400 drzew. Klucz do sukcesu to systemowe rozwiązania problemów i rewitalizacja z prawdziwego zdarzenia" - dodają aktywiści.
- Rewitalizacja Alei Trzech Wieszczów jest konieczna. Musi być tylko przeprowadzona mądrze i całościowo - nie tylko na odcinku jednego kilometra. Obecnie Aleje są miejscem, z którego jak najszybciej chce się uciec, a zasługują na bycie spokojną przestrzenią dla mieszkańców, bez zanieczyszczeń i hałasu, gdzie ludzie mają ochotę przebywać. Koniecznie jest ograniczenie ruchu samochodowego - komentuje Aleksandra Skolarz, działaczka Akcji ratunkowej dla Krakowa oraz mieszkanka Starego Miasta.
Zdaniem aktywistów każdy z proponowanych wariantów zakłada znaczną ingerencję w istniejącą zieleń. "Gdyby nie kurczowe trzymanie się utrzymania obecnych pasów ruchu dla samochodów można by tego uniknąć. Miasto powinno rozmawiać o kompleksowej rewitalizacji reprezentacyjnej ulicy, z przywróceniem balansu między samochodami, a pieszymi, rowerzystami i użytkownikami transportu zbiorowego. Powinniśmy rozmawiać także o tramwajowej obwodnicy centrum. W relacji Cichy
Kącik – Kapelanka, a może Kleparz – rondo Grunwaldzkie – Bonarka?" - podkreślają przedstawiciele Akcji Ratunkowej dla Krakowa.
Linia tramwajowa z Nowego Kleparza do placu Inwalidów
Przypomnijmy, że przygotowaniem koncepcji linii tramwajowej łączącej Nowy Kleparz z placem Inwalidów zajmuje się firma Sweco Polska. Zostało opracowanych siedem wariantów przebiegu tej trasy o długości około 1 km. Pierwsze dwa warianty dotyczą budowy naziemnej linii tramwajowej, pierwszy - w pasie zieleni oraz drugi - w jezdni Alei Trzech Wieszczów.
Inwestycje planowane w Krakowie w 2023 roku. Mają powstać no...
Kolejny wariant zakłada poprowadzenie linii tramwajowej w tunelu. W wariancie nr 4 linia tramwajowa została poprowadzona w jezdniach al. Słowackiego i w związku z tym w znacznym stopniu ograniczona zostałaby ingerencja w tereny zieleni. Wariant nr 5 zakłada poprowadzenie linii tramwajowej w tunelu. Warianty nr 6 i 7 to propozycje naziemnego przebiegu linii tramwajowej. Dodatkowo jeden z tych wariantów zakłada budowę tunelu dla samochodów w rejonie Nowego Kleparza.
Kraków. Gorąca dyskusja wokół linii tramwajowej na Alejach T...
Wyższy podatek od nieruchomości od 2023 roku

- Te osoby nie dostaną ślubu kościelnego
- Tak wyglądał Kraków 1000 lat temu! Oto rekonstrukcja
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Horoskop miesięczny na grudzień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Otwarto nowy prywatny akademik w Krakowie. Prawdziwy wypas dla studentów z kasą
- Budowa S7 na północy Małopolski. "Ekspresówka" widziana z góry robi wrażenie