Tanio to już było? Zobacz 3 sposoby na niedrogie wakacje

Dramatopera "Oresteja" powstała w 2011 roku na zamówienie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, gdzie miała premierę rok później w reżyserii Mai Kleczewskiej. Znamienne, że choć w antycznych dramatach nie występowały kobiety, partie Klitajmestry i Orestesa autorki powierzyły Danucie Stence, wprowadzając nowe drogi interpretacji dzieła.
„Martwienie się o czystość gatunku uważam za niepotrzebne”, powiedziała kiedyś Agata Zubel w wywiadzie i rzeczywiście, nie martwi się. Jej "Oresteja", dramatopera na solistów, aktorów, chór, perkusję i elektronikę, to śmiałe żonglowanie estetykami i brzmieniami. Zubel jest wybitną śpiewaczką, dlatego jako kompozytorka tak wielką wagę przywiązuje do głosu, najbardziej unikalnego z instrumentów – każdy limitowany jest przecież do jednego egzemplarza.
Co ciekawe, Danuta Stenka w Orestei wciela się w dwie skrajności – jest zabójczynią i mścicielem zarazem. W tej opowieści o naturze zła i manowcach sprawiedliwości aktorce partnerują Anna Zawisza (sopran), Michał Sławecki (kontratenor), Tomasz Piluchowski (tenor) oraz Chór Polskiego Radia. Na instrumentach perkusyjnych grają Krzysztof Niezgoda, Leszek Lorent i Tamara Kurkiewicz, dyryguje Szymon Wyrzykowski.
Album wydany przez krakowskie wydawnictwo PWM w serii Anaklasis jest dostępny w najlepszych księgarniach i sklepach muzycznych oraz na wirtualnych półkach sieci Empik.
- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Nowa Huta to nie tylko aleja Róż. Tajemnicze rejony dzielnicy dobre na wyprawę
- Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa z drona. Widać asfalt, tunele, wiadukty. Sporo!
- Kraków lat 70. Matura pod portretem Gomułki i pierwsze w mieście przejście podziemne
- Nowy sezon na zamku w Dobczycach rozpoczęty. Te atrakcje przyciągają turystów!