https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Autostrada A4 do przebudowy! Który wariant wybrano? Znamy ważne ustalenia!

Jerzy Wójcik
Zatłoczona autostrada A4 pod Wrocławiem. Przejdź do kolejnych slajdów, by sprawdzić jaki jest obecnie stopień zaawansowania przygotowań - w marcu 2023 roku zapadły ważne decyzje. Używaj strzałek lub gestów na ekranie smartfona
Zatłoczona autostrada A4 pod Wrocławiem. Przejdź do kolejnych slajdów, by sprawdzić jaki jest obecnie stopień zaawansowania przygotowań - w marcu 2023 roku zapadły ważne decyzje. Używaj strzałek lub gestów na ekranie smartfona Fot. Piotr Krzyzanowski/Polska Press Grupa
Co dalej z rozbudową/budową autostrady A4 Wrocław - Legnica oraz drogi ekspresowej S5 do Bolkowa? Do rozpoczęcia właściwych prac budowlanych jeszcze długa droga, jednak w ostatnich dniach zapadły ważne decyzje. Spośród rozważanych dotychczas kilku wariantów, w grze zostały już praktycznie tylko dwa, ze wskazaniem na jeden konkretny. Co wiadomo o tej wielkiej inwestycji na ten moment? Przeczytajcie poniżej.

Odcinek autostrady A4 od węzła Wrocław Wschód do węzła Legnica Południe to jeden z najbardziej obciążonych ruchem fragmentów autostrad w całej Polsce. Dodatkowo jego stan techniczny w wielu miejscach pozostawia wiele do życzenia, podobnie jak brak pasa awaryjnego na całej długości drogi, fragmentami są tylko zatoki awaryjne. Jakby tego było mało, część węzłów autostradowych nie spełnia współczesnych wymogów, a o płynności ruchu można zapomnieć.

Z tego powodu od trzech lat trwają już przygotowania do gruntownych zmian. No właśnie zmian, bo do dziś trudno było jednoznacznie stwierdzić czy chodzi bardziej o przebudowę istniejącej, czy o budowę nowej nitki autostrady. W 2020 zaproponowano aż 9 wariantów prac przy autostradzie A4 i jednocześnie budowie drogi ekspresowej S5 Wrocław - Bolków.

Spośród nich miały być wybrane dwa najlepsze. Jeden rekomendowany (najlepszy) i drugi tzw. alternatywny. Ostatecznie jednak w 2021 roku, gdy podpisano umowę na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla tej wielkiej inwestycji, w grze pojawiło się 5 nowych wariantów przebiegu, które nie do końca korespondowały z wcześniejszymi dziewięcioma. Przypomnijmy, że były to:

* w przypadku autostrady A4:

  • wariant 1 - przebudowa drogi w istniejącym śladzie autostrady A4
  • wariant 2 - niebieski - prowadzący od węzła Wrocław Wschód za węzeł Kostomłoty na południe od obecnej A4
  • wariant 2.1 - zielony - krótszy wariant śladu niebieskiego, różniący się przebiegiem w okolicach Kątów Wrocławskich
  • wariant 2.2 - różowy - krótszy wariant śladu niebieskiego, różniący się przebiegiem w okolicach Kątów Wrocławskich
  • wariant 2.3 - żółty - wariant położony najbardziej na południe, prowadzący w okolicach Zalewu Mietkowskiego
Warianty budowy nowego śladu autostrady A4 pod Wrocławiem
Warianty budowy nowego śladu autostrady A4 pod Wrocławiem GDDKiA

* w przypadku drogi ekspresowej S5 (warianty i lokalizacje węzłów zależne od konkretnego śladu A4):

  • wariant czerwony
  • wariant niebieski
  • wariant zielony

Jak udało nam się dowiedzieć w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu, na początku marca odbyło się bardzo ważne spotkanie, które może być decydujące jeśli chodzi o dalsze losy opisywanej inwestycji. Mowa o posiedzeniu Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI) dla etapu Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Przedstawiono podczas niego wyniki analizy wielokryterialnej, która była prowadzona przez ostatnie miesiące. Dotyczyła ona wszystkich rozpatrywanych wariantów, pod kątem:

  • technicznym
  • ekonomicznym,
  • społecznym
  • środowiskowym

Po spotkaniach konsultacyjnych z mieszkańcami i przeanalizowaniu tysięcy wypełnionych przez nich formularzy, dokonaniu inwentaryzacji przyrodniczej w terenie i szeregu innych prac, zdecydowano, że jeden z wariantów jest zdecydowanie najkorzystniejszy, a inny zarekomendowano do dalszych prac jako alternatywny. O które warianty chodzi?

Sprawdź poniżej - kliknij i przejdź do galerii, by poznać szczegóły najnowszych ustaleń!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 29

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
15 marca, 17:24, Gość:

A4 i A2 powinny mieć co najmniej po 4 pasy - jak nie więcej bo jesteśmy korytarzem wschód - zachód i wkrótce północ - południe - A1.

Już od dawna na A4 TIRów przybywa i będzie więcej jeżdżących na Ukrainę

Likwidacja zjazdów

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3638368,wielka-przebudowa-autostrady-a4-beda-trzy-pasy-zniknie-8-wezlow-mapa,id,t.html

Od Legnicy do Opola A4 powinna mieć po 4 pasy

G
Gość
A4 i A2 powinny mieć co najmniej po 4 pasy - jak nie więcej bo jesteśmy korytarzem wschód - zachód i wkrótce północ - południe - A1.

Już od dawna na A4 TIRów przybywa i będzie więcej jeżdżących na Ukrainę

Likwidacja zjazdów

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3638368,wielka-przebudowa-autostrady-a4-beda-trzy-pasy-zniknie-8-wezlow-mapa,id,t.html
G
Gość
15 marca, 8:53, Gość:

Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis.

Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone

15 marca, 9:03, Gość:

Szkoda że pan /pani komentując w ten sposób nie sprawdziła jak będzie wyglądał remont. Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach. Następnie stara a-4 zostanie zburzona i również powstaną 4 pasy . Następnie z tych 8 pasów powstanie autostrada 3pasy 1awaryjny w dwóch kierunkach.

Może już będziesz na emeryturze, czy wiesz jaki jest cykl budowy nowej autostrady? Projekt, wybór wykonawcy( ów) ,wysiedlanie, roboty ziemne - ile km rocznie jest mozliwe wykonanie gotowej autostrady? Ile lat budowano S3 od Legnicy do Bolkowa?

G
Gość
15 marca, 8:53, Gość:

Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis.

Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone

15 marca, 9:03, Gość:

Szkoda że pan /pani komentując w ten sposób nie sprawdziła jak będzie wyglądał remont. Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach. Następnie stara a-4 zostanie zburzona i również powstaną 4 pasy . Następnie z tych 8 pasów powstanie autostrada 3pasy 1awaryjny w dwóch kierunkach.

15 marca, 09:13, ja13:

i dokładnie podczas powstawania tej północnej 4 pasmowej będzie istny horror, bo wtedy ruch będzie południową nitką po jednym pasie w każdą stronę

15 marca, 9:20, Gość:

Wytrzeźwiej i przeczytaj jeszcze raz, co do Ciebie napisali.

15 marca, 09:25, ja13:

jestem trzezwiejszy niz ty kiedykolwiek w swoim cieciowym zyciu bedziesz, to teraz ci pomoge zrozumiec: "Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach."

i podczas powstawania tej północnej 4 pasmówki, którędy będzie przebiegał ruch? górą? dołem? czy południową nitką na której są dwa pasy? i wtedy z tych dwóch pasów zrobi się po jednym w każdym kierunku? rozumiesz już teraz jak bedzie wyglądał ruch podczas budowania północnej nitki? ja rozumie że pis cię przyzwyczaił że jak "daje" 500 to znaczy że nikomy nie zabiera, ale niestety w prawdziwym zyciu jest tak, że jak zabierzesz pas ruchu na czas budowy to znaczy że musisz to gdzieś przeżucić, rozumiesz?

15 marca, 9:34, Gość:

To ja Ci wytłumaczę, synu Dziwisza i Połtawskiej, bo widzę, że samodzielnie czytać jednak nie umiesz:

1) Obecna A4 stoi sobie spokojnie, a zaraz obok niej budują nową jezdnię, szeroką jak cała A4 teraz. Samochody jadą po A4 tak, jak jechały.

2) Na nowo zbudowaną jezdnię wpuszcza się ruch i samochody jadą tak, jak jechały, tylko po nowym asfalcie.

3) Samochody cały czas jadą tak, jak jechały, a to, co teraz nazywamy A4 się demontuje.

4) Na miejscu po rozebranej drodze buduje się nową jezdnię, szeroką, jak cała A4 teraz.

5) Jak ta druga jezdnia jest skończona, to rusza nią ruch na wschód, a na tej wcześniej skończonej zostaje ruch na zachód.

6) Mamy przebudowaną A4 bez znaczniejszych utrudnień.

Teraz dotarło?

15 marca, 10:08, ja13:

takie urojone brednie i plany budowlane to tylko pisowski karton mogl wymyslec, wyburzenia mostow na wezlach nie beda mialy wplywu na nitke poludniowa? a dojazd teczhniczny bedzie ktoredy, rowem?

15 marca, 10:16, Gość:

Ogonek podwinięty, ale jeszcze się odszczekujesz? Jakbyś miał pojęcie o topografii, to byś wiedział, że tam jest mnóstwo dróg, którymi można zrobić dojazd techniczny. A do zbudowania nowych wiaduktów (wiaduktów, dyletancie, a nie mostów) nie trzeba zatrzymywać ruchu, tylko po prostu wyburzać po kawałku, nad tymi częściami, które są akurat w budowie.

15 marca, 10:58, ja13:

dlatego wlasnie południowa część będzie zawsze miała zwężenia do jednego pasa, budowa będzie trwała dwa razy dłużej, północna nitka pomieści 4 pasy z dopuszczalną prędkością 80 kmh, i taka to inwestycja na 10 lat o kant pisowskiej [wulgaryzm] potłuc

Chyba wolę prz kilka lat się pomęczyć w korkach niż być wysiedlonym z własnego domu!

G
Gość
15 marca, 8:53, Gość:

Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis.

Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone

15 marca, 9:03, Gość:

Szkoda że pan /pani komentując w ten sposób nie sprawdziła jak będzie wyglądał remont. Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach. Następnie stara a-4 zostanie zburzona i również powstaną 4 pasy . Następnie z tych 8 pasów powstanie autostrada 3pasy 1awaryjny w dwóch kierunkach.

15 marca, 09:13, ja13:

i dokładnie podczas powstawania tej północnej 4 pasmowej będzie istny horror, bo wtedy ruch będzie południową nitką po jednym pasie w każdą stronę

15 marca, 9:20, Gość:

Wytrzeźwiej i przeczytaj jeszcze raz, co do Ciebie napisali.

15 marca, 09:25, ja13:

jestem trzezwiejszy niz ty kiedykolwiek w swoim cieciowym zyciu bedziesz, to teraz ci pomoge zrozumiec: "Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach."

i podczas powstawania tej północnej 4 pasmówki, którędy będzie przebiegał ruch? górą? dołem? czy południową nitką na której są dwa pasy? i wtedy z tych dwóch pasów zrobi się po jednym w każdym kierunku? rozumiesz już teraz jak bedzie wyglądał ruch podczas budowania północnej nitki? ja rozumie że pis cię przyzwyczaił że jak "daje" 500 to znaczy że nikomy nie zabiera, ale niestety w prawdziwym zyciu jest tak, że jak zabierzesz pas ruchu na czas budowy to znaczy że musisz to gdzieś przeżucić, rozumiesz?

15 marca, 9:34, Gość:

To ja Ci wytłumaczę, synu Dziwisza i Połtawskiej, bo widzę, że samodzielnie czytać jednak nie umiesz:

1) Obecna A4 stoi sobie spokojnie, a zaraz obok niej budują nową jezdnię, szeroką jak cała A4 teraz. Samochody jadą po A4 tak, jak jechały.

2) Na nowo zbudowaną jezdnię wpuszcza się ruch i samochody jadą tak, jak jechały, tylko po nowym asfalcie.

3) Samochody cały czas jadą tak, jak jechały, a to, co teraz nazywamy A4 się demontuje.

4) Na miejscu po rozebranej drodze buduje się nową jezdnię, szeroką, jak cała A4 teraz.

5) Jak ta druga jezdnia jest skończona, to rusza nią ruch na wschód, a na tej wcześniej skończonej zostaje ruch na zachód.

6) Mamy przebudowaną A4 bez znaczniejszych utrudnień.

Teraz dotarło?

15 marca, 10:08, ja13:

takie urojone brednie i plany budowlane to tylko pisowski karton mogl wymyslec, wyburzenia mostow na wezlach nie beda mialy wplywu na nitke poludniowa? a dojazd teczhniczny bedzie ktoredy, rowem?

15 marca, 10:16, Gość:

Ogonek podwinięty, ale jeszcze się odszczekujesz? Jakbyś miał pojęcie o topografii, to byś wiedział, że tam jest mnóstwo dróg, którymi można zrobić dojazd techniczny. A do zbudowania nowych wiaduktów (wiaduktów, dyletancie, a nie mostów) nie trzeba zatrzymywać ruchu, tylko po prostu wyburzać po kawałku, nad tymi częściami, które są akurat w budowie.

15 marca, 10:58, ja13:

dlatego wlasnie południowa część będzie zawsze miała zwężenia do jednego pasa, budowa będzie trwała dwa razy dłużej, północna nitka pomieści 4 pasy z dopuszczalną prędkością 80 kmh, i taka to inwestycja na 10 lat o kant pisowskiej [wulgaryzm] potłuc

Aha. Czyli po prostu chcesz mieć jakiekolwiek ostatnie słowo, nawet, jeżeli ono będzie bezsensowne. Bo teraz to już nawet nie wiadomo, co właściwie chcesz powiedzieć. Ale spoko, jak Ci to przyjemność sprawi, to odpisz sobie coś teraz i już Cię nie będę dalej zglebiał merytorycznie :-).

j
ja13
15 marca, 8:53, Gość:

Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis.

Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone

15 marca, 9:03, Gość:

Szkoda że pan /pani komentując w ten sposób nie sprawdziła jak będzie wyglądał remont. Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach. Następnie stara a-4 zostanie zburzona i również powstaną 4 pasy . Następnie z tych 8 pasów powstanie autostrada 3pasy 1awaryjny w dwóch kierunkach.

15 marca, 09:13, ja13:

i dokładnie podczas powstawania tej północnej 4 pasmowej będzie istny horror, bo wtedy ruch będzie południową nitką po jednym pasie w każdą stronę

15 marca, 9:20, Gość:

Wytrzeźwiej i przeczytaj jeszcze raz, co do Ciebie napisali.

15 marca, 09:25, ja13:

jestem trzezwiejszy niz ty kiedykolwiek w swoim cieciowym zyciu bedziesz, to teraz ci pomoge zrozumiec: "Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach."

i podczas powstawania tej północnej 4 pasmówki, którędy będzie przebiegał ruch? górą? dołem? czy południową nitką na której są dwa pasy? i wtedy z tych dwóch pasów zrobi się po jednym w każdym kierunku? rozumiesz już teraz jak bedzie wyglądał ruch podczas budowania północnej nitki? ja rozumie że pis cię przyzwyczaił że jak "daje" 500 to znaczy że nikomy nie zabiera, ale niestety w prawdziwym zyciu jest tak, że jak zabierzesz pas ruchu na czas budowy to znaczy że musisz to gdzieś przeżucić, rozumiesz?

15 marca, 9:34, Gość:

To ja Ci wytłumaczę, synu Dziwisza i Połtawskiej, bo widzę, że samodzielnie czytać jednak nie umiesz:

1) Obecna A4 stoi sobie spokojnie, a zaraz obok niej budują nową jezdnię, szeroką jak cała A4 teraz. Samochody jadą po A4 tak, jak jechały.

2) Na nowo zbudowaną jezdnię wpuszcza się ruch i samochody jadą tak, jak jechały, tylko po nowym asfalcie.

3) Samochody cały czas jadą tak, jak jechały, a to, co teraz nazywamy A4 się demontuje.

4) Na miejscu po rozebranej drodze buduje się nową jezdnię, szeroką, jak cała A4 teraz.

5) Jak ta druga jezdnia jest skończona, to rusza nią ruch na wschód, a na tej wcześniej skończonej zostaje ruch na zachód.

6) Mamy przebudowaną A4 bez znaczniejszych utrudnień.

Teraz dotarło?

15 marca, 10:08, ja13:

takie urojone brednie i plany budowlane to tylko pisowski karton mogl wymyslec, wyburzenia mostow na wezlach nie beda mialy wplywu na nitke poludniowa? a dojazd teczhniczny bedzie ktoredy, rowem?

15 marca, 10:16, Gość:

Ogonek podwinięty, ale jeszcze się odszczekujesz? Jakbyś miał pojęcie o topografii, to byś wiedział, że tam jest mnóstwo dróg, którymi można zrobić dojazd techniczny. A do zbudowania nowych wiaduktów (wiaduktów, dyletancie, a nie mostów) nie trzeba zatrzymywać ruchu, tylko po prostu wyburzać po kawałku, nad tymi częściami, które są akurat w budowie.

dlatego wlasnie południowa część będzie zawsze miała zwężenia do jednego pasa, budowa będzie trwała dwa razy dłużej, północna nitka pomieści 4 pasy z dopuszczalną prędkością 80 kmh, i taka to inwestycja na 10 lat o kant pisowskiej [wulgaryzm] potłuc

G
Gość
15 marca, 8:53, Gość:

Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis.

Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone

15 marca, 9:03, Gość:

Szkoda że pan /pani komentując w ten sposób nie sprawdziła jak będzie wyglądał remont. Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach. Następnie stara a-4 zostanie zburzona i również powstaną 4 pasy . Następnie z tych 8 pasów powstanie autostrada 3pasy 1awaryjny w dwóch kierunkach.

15 marca, 09:13, ja13:

i dokładnie podczas powstawania tej północnej 4 pasmowej będzie istny horror, bo wtedy ruch będzie południową nitką po jednym pasie w każdą stronę

15 marca, 9:20, Gość:

Wytrzeźwiej i przeczytaj jeszcze raz, co do Ciebie napisali.

15 marca, 09:25, ja13:

jestem trzezwiejszy niz ty kiedykolwiek w swoim cieciowym zyciu bedziesz, to teraz ci pomoge zrozumiec: "Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach."

i podczas powstawania tej północnej 4 pasmówki, którędy będzie przebiegał ruch? górą? dołem? czy południową nitką na której są dwa pasy? i wtedy z tych dwóch pasów zrobi się po jednym w każdym kierunku? rozumiesz już teraz jak bedzie wyglądał ruch podczas budowania północnej nitki? ja rozumie że pis cię przyzwyczaił że jak "daje" 500 to znaczy że nikomy nie zabiera, ale niestety w prawdziwym zyciu jest tak, że jak zabierzesz pas ruchu na czas budowy to znaczy że musisz to gdzieś przeżucić, rozumiesz?

15 marca, 9:34, Gość:

To ja Ci wytłumaczę, synu Dziwisza i Połtawskiej, bo widzę, że samodzielnie czytać jednak nie umiesz:

1) Obecna A4 stoi sobie spokojnie, a zaraz obok niej budują nową jezdnię, szeroką jak cała A4 teraz. Samochody jadą po A4 tak, jak jechały.

2) Na nowo zbudowaną jezdnię wpuszcza się ruch i samochody jadą tak, jak jechały, tylko po nowym asfalcie.

3) Samochody cały czas jadą tak, jak jechały, a to, co teraz nazywamy A4 się demontuje.

4) Na miejscu po rozebranej drodze buduje się nową jezdnię, szeroką, jak cała A4 teraz.

5) Jak ta druga jezdnia jest skończona, to rusza nią ruch na wschód, a na tej wcześniej skończonej zostaje ruch na zachód.

6) Mamy przebudowaną A4 bez znaczniejszych utrudnień.

Teraz dotarło?

15 marca, 10:08, ja13:

takie urojone brednie i plany budowlane to tylko pisowski karton mogl wymyslec, wyburzenia mostow na wezlach nie beda mialy wplywu na nitke poludniowa? a dojazd teczhniczny bedzie ktoredy, rowem?

Ogonek podwinięty, ale jeszcze się odszczekujesz? Jakbyś miał pojęcie o topografii, to byś wiedział, że tam jest mnóstwo dróg, którymi można zrobić dojazd techniczny. A do zbudowania nowych wiaduktów (wiaduktów, dyletancie, a nie mostów) nie trzeba zatrzymywać ruchu, tylko po prostu wyburzać po kawałku, nad tymi częściami, które są akurat w budowie.

j
ja13
15 marca, 8:53, Gość:

Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis.

Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone

15 marca, 9:03, Gość:

Szkoda że pan /pani komentując w ten sposób nie sprawdziła jak będzie wyglądał remont. Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach. Następnie stara a-4 zostanie zburzona i również powstaną 4 pasy . Następnie z tych 8 pasów powstanie autostrada 3pasy 1awaryjny w dwóch kierunkach.

15 marca, 09:13, ja13:

i dokładnie podczas powstawania tej północnej 4 pasmowej będzie istny horror, bo wtedy ruch będzie południową nitką po jednym pasie w każdą stronę

15 marca, 9:20, Gość:

Wytrzeźwiej i przeczytaj jeszcze raz, co do Ciebie napisali.

15 marca, 09:25, ja13:

jestem trzezwiejszy niz ty kiedykolwiek w swoim cieciowym zyciu bedziesz, to teraz ci pomoge zrozumiec: "Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach."

i podczas powstawania tej północnej 4 pasmówki, którędy będzie przebiegał ruch? górą? dołem? czy południową nitką na której są dwa pasy? i wtedy z tych dwóch pasów zrobi się po jednym w każdym kierunku? rozumiesz już teraz jak bedzie wyglądał ruch podczas budowania północnej nitki? ja rozumie że pis cię przyzwyczaił że jak "daje" 500 to znaczy że nikomy nie zabiera, ale niestety w prawdziwym zyciu jest tak, że jak zabierzesz pas ruchu na czas budowy to znaczy że musisz to gdzieś przeżucić, rozumiesz?

15 marca, 9:34, Gość:

To ja Ci wytłumaczę, synu Dziwisza i Połtawskiej, bo widzę, że samodzielnie czytać jednak nie umiesz:

1) Obecna A4 stoi sobie spokojnie, a zaraz obok niej budują nową jezdnię, szeroką jak cała A4 teraz. Samochody jadą po A4 tak, jak jechały.

2) Na nowo zbudowaną jezdnię wpuszcza się ruch i samochody jadą tak, jak jechały, tylko po nowym asfalcie.

3) Samochody cały czas jadą tak, jak jechały, a to, co teraz nazywamy A4 się demontuje.

4) Na miejscu po rozebranej drodze buduje się nową jezdnię, szeroką, jak cała A4 teraz.

5) Jak ta druga jezdnia jest skończona, to rusza nią ruch na wschód, a na tej wcześniej skończonej zostaje ruch na zachód.

6) Mamy przebudowaną A4 bez znaczniejszych utrudnień.

Teraz dotarło?

takie urojone brednie i plany budowlane to tylko pisowski karton mogl wymyslec, wyburzenia mostow na wezlach nie beda mialy wplywu na nitke poludniowa? a dojazd teczhniczny bedzie ktoredy, rowem?

G
Gość
15 marca, 8:53, Gość:

Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis.

Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone

15 marca, 9:03, Gość:

Szkoda że pan /pani komentując w ten sposób nie sprawdziła jak będzie wyglądał remont. Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach. Następnie stara a-4 zostanie zburzona i również powstaną 4 pasy . Następnie z tych 8 pasów powstanie autostrada 3pasy 1awaryjny w dwóch kierunkach.

15 marca, 09:13, ja13:

i dokładnie podczas powstawania tej północnej 4 pasmowej będzie istny horror, bo wtedy ruch będzie południową nitką po jednym pasie w każdą stronę

15 marca, 9:20, Gość:

Wytrzeźwiej i przeczytaj jeszcze raz, co do Ciebie napisali.

15 marca, 09:25, ja13:

jestem trzezwiejszy niz ty kiedykolwiek w swoim cieciowym zyciu bedziesz, to teraz ci pomoge zrozumiec: "Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach."

i podczas powstawania tej północnej 4 pasmówki, którędy będzie przebiegał ruch? górą? dołem? czy południową nitką na której są dwa pasy? i wtedy z tych dwóch pasów zrobi się po jednym w każdym kierunku? rozumiesz już teraz jak bedzie wyglądał ruch podczas budowania północnej nitki? ja rozumie że pis cię przyzwyczaił że jak "daje" 500 to znaczy że nikomy nie zabiera, ale niestety w prawdziwym zyciu jest tak, że jak zabierzesz pas ruchu na czas budowy to znaczy że musisz to gdzieś przeżucić, rozumiesz?

To ja Ci wytłumaczę, synu Dziwisza i Połtawskiej, bo widzę, że samodzielnie czytać jednak nie umiesz:

1) Obecna A4 stoi sobie spokojnie, a zaraz obok niej budują nową jezdnię, szeroką jak cała A4 teraz. Samochody jadą po A4 tak, jak jechały.

2) Na nowo zbudowaną jezdnię wpuszcza się ruch i samochody jadą tak, jak jechały, tylko po nowym asfalcie.

3) Samochody cały czas jadą tak, jak jechały, a to, co teraz nazywamy A4 się demontuje.

4) Na miejscu po rozebranej drodze buduje się nową jezdnię, szeroką, jak cała A4 teraz.

5) Jak ta druga jezdnia jest skończona, to rusza nią ruch na wschód, a na tej wcześniej skończonej zostaje ruch na zachód.

6) Mamy przebudowaną A4 bez znaczniejszych utrudnień.

Teraz dotarło?

b
bolo
pis to jednak mentalne karły z czworaków, skoro teraz sa potrzebne 3 pasy to powinni budować 4.... a i tak najlepsza wersją to druga nitka
j
ja13
15 marca, 8:53, Gość:

Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis.

Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone

15 marca, 9:03, Gość:

Szkoda że pan /pani komentując w ten sposób nie sprawdziła jak będzie wyglądał remont. Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach. Następnie stara a-4 zostanie zburzona i również powstaną 4 pasy . Następnie z tych 8 pasów powstanie autostrada 3pasy 1awaryjny w dwóch kierunkach.

15 marca, 09:13, ja13:

i dokładnie podczas powstawania tej północnej 4 pasmowej będzie istny horror, bo wtedy ruch będzie południową nitką po jednym pasie w każdą stronę

15 marca, 9:20, Gość:

Wytrzeźwiej i przeczytaj jeszcze raz, co do Ciebie napisali.

jestem trzezwiejszy niz ty kiedykolwiek w swoim cieciowym zyciu bedziesz, to teraz ci pomoge zrozumiec: "Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach."

i podczas powstawania tej północnej 4 pasmówki, którędy będzie przebiegał ruch? górą? dołem? czy południową nitką na której są dwa pasy? i wtedy z tych dwóch pasów zrobi się po jednym w każdym kierunku? rozumiesz już teraz jak bedzie wyglądał ruch podczas budowania północnej nitki? ja rozumie że pis cię przyzwyczaił że jak "daje" 500 to znaczy że nikomy nie zabiera, ale niestety w prawdziwym zyciu jest tak, że jak zabierzesz pas ruchu na czas budowy to znaczy że musisz to gdzieś przeżucić, rozumiesz?

j
ja13
15 marca, 08:55, Gość:

BIAŁA KSIĘGA TRANSPORTU

28.03.2011 Komisja Europejska przyjęła dokument Białej Księgi - Transport do 2050 roku. Strategia ta zakłada przeniesienie transportu z samochodowego do przyjaznych środowisku gałęzi transportu, w tym transportu kolejowego, wodnego – rzecznego oraz zmniejszenie emisji szkodliwych substancji do środowiska.

„Biała Księga Transportu”. Zgodnie z nią, do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. transport wodny lub kolej, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu. Ponadto zgodnie z tą strategią porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i w Świnoujściu powinny mieć połączenie ze swoim zapleczem poprzez transport śródlądowy. Tak jak mają je inne główne porty europejskie.

http://www.ikolej.pl/wydarzenia/biala-ksiega-transport-w-roku-2050/

15 marca, 9:16, Gość:

No to przenoś. Zwłaszcza na Odrę.

to dlaczego pis teraz nie dostało na kpo?

G
Gość
15 marca, 8:53, Gość:

Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis.

Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone

15 marca, 9:03, Gość:

Szkoda że pan /pani komentując w ten sposób nie sprawdziła jak będzie wyglądał remont. Po północnej stronie powstanie nowa 4 pasmowa droga na której zostanie wyznaczona droga tymczasowa 2pasy x2 w swych kierunkach. Następnie stara a-4 zostanie zburzona i również powstaną 4 pasy . Następnie z tych 8 pasów powstanie autostrada 3pasy 1awaryjny w dwóch kierunkach.

15 marca, 09:13, ja13:

i dokładnie podczas powstawania tej północnej 4 pasmowej będzie istny horror, bo wtedy ruch będzie południową nitką po jednym pasie w każdą stronę

Wytrzeźwiej i przeczytaj jeszcze raz, co do Ciebie napisali.

G
Gość
15 marca, 08:47, Zdzich:

A wystarczyło zamknąć lub zlikwidować wjazdy aż Kątów i problem sam by się rozwiązał. Autostrada donnie droga lokalna po wsi a tak jest traktowana . Wieśniak albo wjedzie pod Tira albo będzie się ciągnął 80 km/h

P*erdolisz, wieśniaku, jak moja [wulgaryzm]ka, która wierzy, że "na zachodzie przecież nikt nie płaci kartą za gazetę, tylko wszyscy mają gotówkę". Tyle samo wiesz o jeździe autostradą, co i ona.

G
Gość
14 marca, 23:31, a13:

rozbudowa obecnego korytarza do 3 pasów to najgorszy wariant, AOW ma 3 pasy i bardzo często się korkuje. Nowa nitka A4 to jest gigantyczna szansa dla regionu, otworzy możliwości inwestycyjne na wielu terenach. Mogliśmy być uprzemysłowionym regionem a tak dostaniemy pisowskie partactwo

15 marca, 8:43, Zbig:

Kundelku z PO przy waszych żądach pieniędzy nima i niebędzie.

15 marca, 08:50, ja13:

prawda jest taka że po wybudowało w krotszym czasie więcej dróg niż pis za swoich rządów, ale oczywiście jedyny argument debila to kundelek i wyprany mózg wyrwanym z kontekstu cytatem z tvpis

Bo dostało forsę na infrastrukturę do Euro.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska