
Autostrada A4 do przebudowy! Który wariant wybrano? Znamy ważne ustalenia!
Zatłoczona autostrada A4 pod Wrocławiem. Przejdź do kolejnych slajdów, by sprawdzić jaki jest obecnie stopień zaawansowania przygotowań - w marcu 2023 roku zapadły ważne decyzje.
Używaj strzałek lub gestów na ekranie smartfona

Wariant 2.3 - żółty, [/quot/]południowy[/quot/]
Wariant zakładający budowę nowego śladu autostrady A4 od węzła Wrocław Wschód do nowego, przebudowanego węzła Kostomłoty.
Był krytykowany w wielu formularzach przesłanych do GDDKiA przez zainteresowanych mieszkańców. Przebiegał blisko istniejących miejscowości, wymagał wyburzania 21 budynków, a także przecinał cenny przyrodniczo teren Natura 2000 w pobliżu Zalewu Mietkowskiego oraz Dolinę Strzegomki. Konieczność budowy wielu mostów i wiaduktów mocno podrażała prace, w porównaniu do innych wariantów.
Nie dostał rekomendacji do dalszych prac.

Wariant 2 - niebieski
W porównaniu z wariantem żółtym, w pobliżu Zalewu Mietkowskiego, był odsunięty bardziej na północ. Nie udało się jednak zapobiec przecięciu cennych przyrodniczo terenów Natura 2000, w pobliżu wsi Zachowice i Kamionna. Ten wariant nie pociągał za sobą konieczności wyburzania domów.
Nie dostał rekomendacji do dalszych prac.

Wariant 2.2 - różowy
Od węzła Stary Śleszów (okolice obecnego węzła Wrocław Wschód), prowadził analogicznie jak wcześniej przedstawione warianty, aż do wsi Stradów.
Na jej wysokości, odbijał na północ (w porównaniu ze śladem niebieskim i żółtym), a następnie na zachód i prowadził aż do nowego, planowanego węzła Wichrów pod Kostomłotami. Niestety, tu konieczne byłoby wyburzenie aż 25 domów na przebiegu tego wariantu.
Nie dostał rekomendacji do dalszych prac.