https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Autostrada A4 pomiędzy Krakowem a Tarnowem zostanie rozbudowana o trzeci pas

Piotr Tymczak
Autostrada A4 od Krakowa do Tarnowa zostanie rozbudowana o trzeci pas.
Autostrada A4 od Krakowa do Tarnowa zostanie rozbudowana o trzeci pas. Anna Kaczmarz
W poniedziałek, 20 listopada, w Krakowie ma się odbyć konferencja z udziałem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka w sprawie podpisania przez niego Programu Inwestycji na rozbudowę autostrady A4 między Krakowem a Tarnowem o trzeci pas.

Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033 r.) przewiduje rozbudowę autostrady A4 od węzła Krzyżowa przez województwa dolnośląskie, opolskie, śląskie, małopolskie aż do Tarnowa.

W PBDK poszerzanie autostrady A4 podzielono wstępnie na dwa odcinki. Pierwszy to rozbudowa fragmentu Wrocław-Krzyżowa liczącego 116 kilometrów, którego szacunkowy koszt ma wynieść ponad 8,5 miliardów złotych.

Drugi to poszerzenie trasy między Wrocławiem i Tarnowem. Ten odcinek A4 liczy 337 kilometrów, a jego rozbudowa pochłonie aż 27 miliardów złotych.

- Rozbudowa autostrady A4 jest celem rządu i dlatego została przewidziana w obecnym programie drogowym - mówił minister Andrzej Adamczyk. - Musimy być gotowi na wyzwania współczesności i przyszłości, dlatego Polska musi realizować ambitne projekty transportowe: zarówno drogowe, jak i kolejowe i lotnicze - dodał.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już rozpoczęła przygotowania do poszerzenie do trzech pasów w każdym kierunku autostrady A4 pomiędzy węzłami Katowice Murckowska i Balice w rejonie Krakowa. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał Program Inwestycji, pozwalający na sfinansowanie opracowania dokumentacji projektowej dla rozbudowy tej drogi na odcinku pomiędzy węzłami Byczyna i Balice I.

Teraz ma także powstać Program Inwestycji dla rozbudowy autostrady A4 między Krakowem a Tarnowem.

Województwo cieszyńsko-krakowskie z Krakowem i Bielskiem-Bia...

Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych zakłada realizację inwestycji drogowych w ciągu dróg krajowych, dróg ekspresowych oraz autostrad o łącznej długości ponad 6,2 tys. km. Nowe inwestycje będą obejmowały zadania o długości 2,7 tys. km, natomiast zadania kontynuowane, rozpoczęte w ramach dotychczasowego programu drogowego, mają ponad 3,5 tys. km.

Polska policja wymienia flotę!

od 16 lat
Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Andrzej
Dobry pomysł. I oby jak najszybciej polnocna obwodnicę krakowa zrobili a południowa do 3 pasów poszerzyli, bo to dramat co sie dzieje.
S
Samochodzik
Super 3 pasy z Krakowa do Tarnowa i z Tarnowa do Krakowa jestem za. 3 Zjazd z autostrady by się przydał w Tarnowie . Tarnów Łeb Tarnowski Żabno (nieciecza). S w Krakowie 3 pasy oraz Drugie wjazdy i zjazdy na każdym zjeździe i wyjeździe
:]
17 listopada, 16:31, Pod rozwagę:

Tak, to jest lepszy pomysł, niż uparte napraszanie się z „nową drogą do Myślenic” — i to wbrew zdaniu mieszkańców tamtych okolic — zwracam wszakże uwagę, że tak właściwie NAJPIERW należałoby poszerzyć obwodnicę Krakowa.

17 listopada, 17:46, krk:

A co ma piernik do wiatraka??? Trasa S7 idzie z północy na południe a A4 ze wschody na zachód- OBIE POWINNY MIEC PO 3 PASY - S7 od Krakowa do Chyżne - dopuszczalne wyjątkowo po 2 pasy ale musi powstać koniecznie jak najszybciej!!! Tak jak chcą tego MIESKAŃCY KRAKOWA I POLSKI ( nie mylić z lokalnymi wieśniakami blokującymi inwestycje...)

Mieszkańcy Krakowa to niech się rządzą u siebie w Krakowie — zaś mieszkańcy innych regionów Polski — w swoich regionach właśnie. A nie pod Myślenicami.

g
grzeg
Tak, to rozsądny pomysł, jestem z przekonaniem za.

A przy okazji, czy nie można przynajmniej trochę ograniczyć tę absurdalną liczbę, te absurdalne ciągi owych ścian, tzw. przeciwdźwiękowych? Przyznaję, że gdy jeżdżę między Krakowem i Tarnowem, mam przykre uczucie odcięcia od świata, jakiegoś przygniatającego zamknięcie w tunelu.
k
krk
17 listopada, 16:31, Pod rozwagę:

Tak, to jest lepszy pomysł, niż uparte napraszanie się z „nową drogą do Myślenic” — i to wbrew zdaniu mieszkańców tamtych okolic — zwracam wszakże uwagę, że tak właściwie NAJPIERW należałoby poszerzyć obwodnicę Krakowa.

A co ma piernik do wiatraka??? Trasa S7 idzie z północy na południe a A4 ze wschody na zachód- OBIE POWINNY MIEC PO 3 PASY - S7 od Krakowa do Chyżne - dopuszczalne wyjątkowo po 2 pasy ale musi powstać koniecznie jak najszybciej!!! Tak jak chcą tego MIESKAŃCY KRAKOWA I POLSKI ( nie mylić z lokalnymi wieśniakami blokującymi inwestycje...)

Z
Zbigniew Rusek
Prawdziwa autostrada powinna mieć po 2 jezdnie po 3 pasy ruchu każda (nie mniej). Trzeba odróżniać autostradę od drogi ekspresowej dwujezndiowej (nie tylko autostrada ma mieć szersze pasy ruchu, obowiazkowo węzły dwupoziomowe - żadnych skrzyżowań w jednym poziomie, pas awa[wulgaryzm]ny, ae też więcej pasów ruchu).
P
Pod rozwagę
Tak, to jest lepszy pomysł, niż uparte napraszanie się z „nową drogą do Myślenic” — i to wbrew zdaniu mieszkańców tamtych okolic — zwracam wszakże uwagę, że tak właściwie NAJPIERW należałoby poszerzyć obwodnicę Krakowa.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska