Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033 r.) przewiduje rozbudowę autostrady A4 od węzła Krzyżowa przez województwa dolnośląskie, opolskie, śląskie, małopolskie aż do Tarnowa.
W PBDK poszerzanie autostrady A4 podzielono wstępnie na dwa odcinki. Pierwszy to rozbudowa fragmentu Wrocław-Krzyżowa liczącego 116 kilometrów, którego szacunkowy koszt ma wynieść ponad 8,5 miliardów złotych.
Drugi to poszerzenie trasy między Wrocławiem i Tarnowem. Ten odcinek A4 liczy 337 kilometrów, a jego rozbudowa pochłonie aż 27 miliardów złotych.
- Rozbudowa autostrady A4 jest celem rządu i dlatego została przewidziana w obecnym programie drogowym - mówił minister Andrzej Adamczyk. - Musimy być gotowi na wyzwania współczesności i przyszłości, dlatego Polska musi realizować ambitne projekty transportowe: zarówno drogowe, jak i kolejowe i lotnicze - dodał.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już rozpoczęła przygotowania do poszerzenie do trzech pasów w każdym kierunku autostrady A4 pomiędzy węzłami Katowice Murckowska i Balice w rejonie Krakowa. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał Program Inwestycji, pozwalający na sfinansowanie opracowania dokumentacji projektowej dla rozbudowy tej drogi na odcinku pomiędzy węzłami Byczyna i Balice I.
Teraz ma także powstać Program Inwestycji dla rozbudowy autostrady A4 między Krakowem a Tarnowem.
Województwo cieszyńsko-krakowskie z Krakowem i Bielskiem-Bia...
Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych zakłada realizację inwestycji drogowych w ciągu dróg krajowych, dróg ekspresowych oraz autostrad o łącznej długości ponad 6,2 tys. km. Nowe inwestycje będą obejmowały zadania o długości 2,7 tys. km, natomiast zadania kontynuowane, rozpoczęte w ramach dotychczasowego programu drogowego, mają ponad 3,5 tys. km.
Polska policja wymienia flotę!
