Bankowość internetowa. Wygoda, ale dla wielu użytkowników powód utrapień!

Zbigniew Biskupski AIPZaktualizowano 
Dariusz Gdesz
Najczęściej problemy zgłaszają klienci banków: BGŻ BNP Paribas, Citi Handlowy oraz Raiffeisen Polbanku, najrzadziej zaś ING Banku Śląskiego, Alior Banku oraz Banku Pekao.

44 proc. respondentów twierdzi, że jest zadowolona ze sposobu rozwiązania ich problemu przez bank. Najwyższą satysfakcję deklarują klienci ING Banku Śląskiego, Credit Agricole i mBanku, najniższą zaś klienci BGŻ BNP Paribas oraz BZWBK. Zdecydowanie najgorzej oceniany jest przez klientów czas rozwiązania problemu, a najlepiej kontakt z pracownikiem podczas zgłoszenia.

Problemy z bankowością internetową najczęściej zgłaszają klienci Banku Pocztowego oraz BGŻ BNP Paribas, najrzadziej zaś Alior Banku.

28 proc. klientów przyznaje, że w ciągu ostatniego pół roku zgłaszało w swoim banku jakikolwiek problem. Najczęściej problemy zgłaszali klienci BGŻ BNP Paribas, najrzadziej ING Banku Śląskiego. Zgodnie z deklaracjami pytania klientów najczęściej dotyczyły bankowości internetowej (29 proc.). Niemal połowa klientów zgłaszających problem jest zadowolona ze sposobu jego rozwiązania – wynika z badania ARC Rynek i Opinia Bank doceniony przez klientów.

Na opłaty i prowizje najczęściej narzekają klienci Alior Banku i Citi Handlowego, najrzadziej zaś Banku Pocztowego i Eurobanku.

- Z naszego badania wynika, że klienci banków najczęściej zgłaszają problemy związane z bankowością internetową. Co do bankowości mobilnej, częstotliwość zgłaszania tych problemów jest znacznie mniejsza, choćby z tego powodu, że mniej osób korzysta z tego rozwiązania. Ponadto, użytkownikami bankowości mobilnej zazwyczaj są klienci już zaawansowani technologicznie – komentuje Grzegorz Sygnowski, Senior Project Manager z ARC Rynek i Opinia.

Na opłaty i prowizje najczęściej narzekają klienci Alior Banku i Citi Handlowego, najrzadziej zaś Banku Pocztowego i Eurobanku.

Czytaj też:
Apteka dla aptekarza już obowiązuje. Będzie mniej aptek, dłuższe kolejki i droższe leki

Z kolei bankowość internetowa, już od wielu lat obecna na naszym rynku, ma coraz więcej użytkowników, a co za tym idzie korzystają z niej również osoby o mniejszych kompetencjach technologicznych. Banki też starają się udoskonalać obecne systemy i interfejsy, co przynajmniej na początku, może powodować pytania klientów.

Problemów z produktami najczęściej doświadczają klienci Banku Millennium, najrzadziej zaś klienci PKO Banku Polskiego.

- Obecność opłat i prowizji, które znalazły się na drugim miejscu wśród najczęściej zgłaszanych problemów, jest dosyć naturalna – wszak chodzi o pieniądze klientów. Nasze badania pokazują, że konsumenci w różnych obszarach życia są coraz bardziej świadomi, znają swoje prawa, wiedzą, jakie mają możliwości, dlatego coraz częściej interesują się wysokością opłat, żeby wiedzieć, za co płacą, ile płacą i czy można mniej – wyjasnia Grzegorz Sygnowski.

Badanie Bank doceniony przez klientów jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od 2016 roku. Badaniem jest objętych 15 banków.

OBEJRZYJ WIDEO:
Budżet prawie bez deficytu, ale jak sobie poradzi z niższym wiekiem emerytalnym

Wideo

Materiał oryginalny: Bankowość internetowa. Wygoda, ale dla wielu użytkowników powód utrapień! - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jarecki

coś w tym jest. Już parę lat temu, jak byłem w Raiffeisen, to cały czas miałem jakieś problemy - a to z kartą, a to z aplikacją mobilną, a to z zestawieniem miesięcznych operacji. Oczywiście rzadko kiedy mi pomogli na infolinii czy w placówce banku... No, a jak przeszedłem na stronę mBanku (dokładnie do Orange Finanse), to jest ok. Raz miałem tylko zgrzyt, ale to w sumie przez moje niedopatrzenie, wiec nie liczę ;)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3