https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Będzie blokada drogi Olkusz - Miechów? [INTERWENCJA]

Katarzyna Ponikowska
Przedsiębiorcy transportowi grożą zablokowaniem drogi Olkusz - Miechów
Przedsiębiorcy transportowi grożą zablokowaniem drogi Olkusz - Miechów Mateusz Wróblewski
Przedsiębiorcy transportowi z Wolbromia stracili cierpliwość. Są zdeterminowani i grożą blokadą drogi Olkusz - Miechów, a także przerejestrowaniem swoich firm do innych gmin, jeśli władze Wolbromia i drogowcy nie spełnią ich żądań.

Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.

Transportowcy denerwują się, że nie mają którędy przedostać się z Wolbromia do Miechowa. Przy wyjeździe na trasę stoją bowiem znaki ograniczające ruch do 15 ton. Jeśli chcieliby pojechać zgodnie z przepisami, musieliby nadrabiać kawał drogi. Zamiast najkrótszą trasą o długości 40 kilometrów, muszą jechać przez Kraków, a to o 80 kilometrów dalej.

- Nie mamy wyjścia, łamiemy przepisy i płacimy kary. Jednorazowo to trzysta złotych. I tak od dwudziestu lat - nie ukrywa Janusz Rosół, właściciel firmy transportowej Patrix.

Przedsiębiorcy domagają się zniesienia znaków ograniczających tonaż, żeby mogli dojeżdżać do swoich firm.

- Teraz jest to niemożliwe. Auto z naczepą bez towaru waży ponad 15 ton, a przecież nie chodzi o to, byśmy jeździli na pusto - dodaje Rosół.

Problem w tym, że na trasach z Wolbromia do Olkusza i Miechowa (droga nr 783) w trzech miejscach - Chrząstowicach, Wierzchowisku i Falniowie są stare mosty. Z tego powodu właśnie drogowcy wprowadzili tam ograniczenie tonażu. Rozwiązaniem byłby remont mostów i budowa obwodnicy Wolbromia, ale na to trzeba będzie poczekać.

- Remonty drogi Olkusz - Miechów i mostów na tej trasie zostaną wykonane do końca przyszłego roku - zapewnia Ireneusz Czaja z Zarządu Dróg Wojewódzkich. Z kolei budowa obwodnicy rozpocznie się najwcześniej za trzy lata.

- To kolejne obietnice i kolejne lata czekania. A my dalej mamy płacić mandaty? - pytają zbulwersowani transportowcy.

Przedsiębiorcy postanowili działać. W piątek, 10 sierpnia, zorganizowali spotkanie z władzami gminy i województwa. Ale na spotkaniu nie stawił się nikt ani z urzędu marszałkowskiego, ani z urzędu gminy.

- Tak właśnie liczy się z nami władza - podkreśla Marian Będkowski, jeden z przedsiębiorców. - W Wolbromiu jest zarejestrowany jeden z największych taborów transportowych w całej Małopolsce - około 800 ciężarówek. Każdy tir rocznie przynosi około 4200 złotych dochodu do budżetu. Mam 15 ciężarówek, więc płacę ponad 60 tysięcy złotych, a burmistrz ma to gdzieś - dodaje Będkowski.

Podczas piątkowego spotkania okazało się, że jest doraźne rozwiązanie - można by 40-tonowe auta skierować przez stare mosty, ale przedtem trzeba wykonać ekspertyzę wytrzymałości. Tak zrobił np. burmistrz Miechowa.

- Nikt z Wolbromia nie zwracał się do nas w tej sprawie - mówił podczas spotkania Czaja. Radni i transportowcy wystosowali więc odpowiednie pismo do ZDW. - Jeśli ekspertyza wypadnie pomyślnie, znikną znaki ograniczenia tonażu do 15 ton - zapewnia Ireneusz Czaja.

Kolejne spotkanie transportowcy wyznaczyli 4 października. Jeśli wtedy nie zapadną konkretne decyzje, przedsiębiorcy grożą przerejestrowaniem aut do innych gmin, a na drogą Olkusz - Miechów chcą wysłać sto ciężarówek, które mają poruszać się bardzo wolno. - Blokada to jednak ostateczność - podkreśla Będkowski.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj za darmo

Skandaliczna obsługa kibiców - Wisła Kraków przeprasza - przeczytaj!
 
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
 

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

U
UWAGA
DLACZEGO NA DRODZE TZW "BYDLINKA" WSTAWIONO ZNAKI 15T? A BYŁO 40T
KTO NA TO POZWOLIŁ?
DLACZEGO TA DROGA NIE SPEŁNIA WYMOGÓW DROGI WOJEWÓDZKIEJ KTÓRĄ JEST
p
przewoźnik
Dlaczego na drodze tzw "bydlinka"przed remontem było 24t a po remoncie jest 15t
A
AAA
Tam powinien być całkowity zakaz wjazdu tirów. jeżdżą tą drogą jak szaleni. 0 bezpieczeństwa
a
aaa
mam takie pytanie:
jak można założyć firmę i łamać przy tym wszystkie przepisy (jeżdżenie 40-tonówkami po drogach które mają dopuszczalne 8 albo 15 ton) i jeszcze się do tego przyznawać?
trzeba mieć naprawdę tupet

btw: byłoby fajnie jakby się okazało że to ci sami prywaciarze od busów: co mają kilkanaście firm przewożących ludzi jak w klatce na trasach Krk-Olkusz i Krk-Wolbrom

popierajcie prywaciarzy to za parę lat zobaczycie że w niedzielę nie wyjedziecie poza Olkusz:
w ciągu ubiegłego roku celowo doprowadzono do upadłości PKS Cieszyn i za chwilę upadnie PKS Dzierżoniów i dokładnie wszystkie ich kursy dublują busy lub wręcz nowy tabor (a to tylko dwa przykłady)

dajcie się doić prywaciarzom, którzy będą wrzeszczeć że płacą podatki na gminę, tak naprawdę robiąc was w konia (rzadko która firma transportowa w Polsce płaci uczciwie podatki)

a do żadnego busa rano ani i po południu nadal nie da się wsiąść
no po co normalny autobus na takiej trasie, jak można jechać gorzej niż bydło...
ale wcale nie taniej:

busy trasa Krk-Olkusz:
dwa lata temu: 4zł
rok temu: 4,50
jesień 2011: 5
wiosna 2012:5,50
lato 2012: 6zł

rok 2013: ?
k
kolo
h******www.youtube.com/watch?v=-X0aiZiPHZ8&feature=player_detailpage

I co ?? Za co was szanować ?? Na tory z wami !!!!
r
rollercaster
Dlaczego blokują drogę Wolbrom -Olkusz,a nie Wolbrom-Miechów?
A tak na boczku.. w wielkie statki sa rozładowywane z daleka od portu[nie ma jak dopłynąć]podpływają małe stateczki po towar..
nadążacie?
k
kolo
,,Nie mamy wyjścia, łamiemy przepisy i płacimy kary. Jednorazowo to trzysta złotych.'' Bo powinno być 3000 !!!
Skoro łamiesz przepisy świadomie to powinni wam zabrać prawka i koncesje ..
Jaki powód jest, że twoje ciężarówki stoją zaparkowane w obszarze zabudowanym ?? Też świadomie, bo jaśnie szoferzyna nie zostawi TIRa na parkingu - musi pod blokiem parkować .. Za niskie są dla was kary !!!
Gdzie policja ???
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska