Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Sytuację ma zmienić obwodnica, którą planuje wybudować Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie w ciągi trasy 933. Pod koniec ub. roku Brzeszcze znalazły się na rządowej liście miejscowości, w których powstaną obwodnice z dofinansowaniem w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. W tym przypadku wsparcie ma wynieść blisko 40 mln zł. Wydana została także decyzja środowiskowa, co umożliwia dalsze przygotowanie inwestycji. Nowa droga ma mieć długość ok. 3,9 km.
- W rejonie ul. Św. Wojciecha będzie łączyć się z trasą S1 - zaznacza Marcin Dobek, projektant odpowiedzialny za przygotowanie wariantów obwodnicy na zlecenie ZDW.
Z drugiej strony kończyć się będzie rondem w miejscu obecnej drogi 933 w rejonie ulic Partyzantów i Klonowej. W Brzeszczach panuje w zasadzie zgoda, że obwodnica jest potrzebna. Kontrowersje natomiast budzi wybrany do realizacji wariant "A bis" jej przebiegu, co pokazało spotkanie w Urzędzie Gminy w Brzeszczach z udziałem mieszkańców, przedstawicieli ZDW, projektantów i władz gminy.
- Było to pierwsze takie spotkanie nasze przedstawicielami ZDW. Szkoda, że nie odbyło się wcześniej, tym bardziej, że jest szereg spraw budzących emocje
- mówili mieszkańcy.
Przypomnieli, że już w marcu 2019 roku skierowali do burmistrza Brzeszcz apel dotyczący projektu planowanej obwodnicy. Podkreślali w nim, że jej budowa w proponowanym obecnie miejscu zakłóci życie wielu ludziom, którzy nie mając świadomości, że w sąsiedztwie ich przyszłych posesji, powstanie obwodnica Brzeszcz kupowali działki i stawiali domy. Pod apelem podpisały się 144 osoby z ulic: Ofiar Oświęcimia, Partyzantów, Klonowej, Borowej i Budy. Jak dodają, nie są przeciwni obwodnicy, ale ich zdaniem najmniej kontrowersji budziłby wariant "C", zgodnie z którym przebiegałaby ona wzdłuż linii kolejowej, omijając w dużej mierze zabudowania.
Z kolei projektant stwierdził, że wybrana wersja "A bis" jest w całości zgodna z opracowanym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Brzeszcze. Jak przekonywał, są jeszcze możliwości dokonywania pewnych poprawek, ale w zakresie wybranego przebiegu.
W spotkaniu uczestniczył także sołtys Rajska i zarazem radny gminy Oświęcim Maciej Majerski, który wyraził obawy, że nasilony ruch z obwodnicy spotęguje jeszcze korki w jego miejscowości, szczególnie na skrzyżowaniu drogi 933 z ul. Wilamowicką. - Już teraz są problemy, by wyjechać z bocznych dróg. Mam nadzieję, że po oddaniu tej obwodnicy sprawa Rajska nie zostanie zapomniana - powiedział Maciej Majerski.
Stanisława Wilkońska z ZDW w Krakowie zapewniała, że takie aspekty są analizowane w ramach studium rozwoju układu komunikacyjnego w Małopolsce zachodniej.
Według przedstawicieli ZDW dalsze przygotowanie inwestycji i uzyskanie zgody na realizację inwestycji, czyli tzw. ZRID-u może zająć dwa lata i kolejne dwa sama budowa.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Sezon w Porąbce Kozubniku. Kiedyś ruszał z pompą. Po świetności zostało niewiele
- Piękne zamki, pałace i dworki w Małopolsce zachodniej. Kryją niesamowite historie
- Skandal w Wadowicach. Rapem zagłuszali "Barkę". Protest przed papieskim muzeum
- Jezioro Mucharskie. Wpuszczą turystów na koronę zapory. Ujawniamy szczegóły
- Zadra z Energylandii najlepszym rollercoasterem roku na świecie
- Nieoczywiste atrakcje Małopolski zachodniej. Znacie je?
FLESZ - Jak pozbyć się stresu w godzinę? Tę metodę stosowała NASA
