"W związku z budową podziemnej stacji Rondo Polsadu w ramach projektu Tramwaj do Mistrzejowic, od weekendu 31.08/01.09 obowiązuje nowa organizacja ruchu (etap 2.5), zakładająca zamknięcia i zwężenia pasów drogowych i wprowadzenie nowej geometrii ruchu. Pod estakadą zostanie utworzone tymczasowe rondo. Tymczasowe skrzyżowanie na ulicy Lublańskiej zostanie zlikwidowane" - informują wykonawcy inwestycji.
Zaznaczają, że najbliższym czasie wprowadzone zostaną drobne aktualizacje w organizacji ruchu drogowego na ul. Lublańskiej. Dokładne terminy oraz szczegóły dotyczące zmian mają być przekazywane z odpowiednim wyprzedzeniem.
Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.
Projekt obejmuje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.
W ramach przebudowy pętli w Mistrzejowicach prace weszły w kolejny ważny etap - rozpoczął się montaż prefabrykowanych płyt torowych. W związku z licznymi niewybuchami znalezionym na terenie budowy pętli tramwajowej na Mistrzejowicach, nad pracami wciąż czuwają zespoły saperskie. W trakcie robot ziemnych specjaliści prowadzą kontrole każdej warstwy gruntu w trakcie wykopu.
Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 r.
Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany
