22 grudnia 2020 r. krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę na kontynuację budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień-Naprawa z firmą STRABAG Infrastruktura Południe. Inwestycja kosztować będzie ponad 74,5 mln zł i ukończona zostanie w ciągu 8 miesięcy licząc od zakończenia okresu zimowego (15 marca).
Zakres inwestycji obejmuje prace przygotowawcze, dokończenie budowy prawej jezdni odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień-Naprawa o długości ok. 7,6 km, miejsc obsługi podróżnych MOP Lubień i MOP Krzeczów, dojazdów technologicznych, systemu odwodnienia pasa drogowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Zabezpieczone muszą także zostać skarpy głębokich wykopów, trzeba dokończyć budowę lub przebudowę sieci infrastruktury technicznej i wykonać urządzenia ochrony środowiska (ekrany, urządzenia oczyszczania wód).
Kontynuowane są prace na budowie wiaduktu w Lubniu, prowadzone przez polską firmą TBM. Tutaj pracowano przez cały sezon zimowy, za wyjątkiem krótkiej przerwy świąteczno-noworocznej. Cała konstrukcja wiaduktu opiera się już na dwóch przyczółkach, czyli wiadukt spina już dwa brzegi doliny. Wykonane jest zbrojenie i deskowanie płyty górnej ostatniego segmentu ustroju nośnego jezdni prawej. Pod koniec tego tygodnia, jeżeli pozwolą na to warunki atmosferyczne, przewidziano betonowanie tej płyty. W ramach umowy wykonawca ma dokończyć budowę estakady. Koszt prac po negocjacjach wyceniony został na 42 mln 229 tys. 809,81 zł. Zakończenie robót zaplanowane jest w jesieni 2021 r.
Tak wygląda tunel ZAKOPIANKI. My już nim przejechaliśmy! Zdj...
Lewą jezdnią S7 na tym odcinku kierowcy mogą przejeżdżać w dwóch kierunkach od 20 grudnia 2019 r. Prawa jezdnia nie została ukończona. 17 lipca 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą, konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING, ponieważ mobilizacja wykonawcy nie wskazywała na możliwość zakończenia budowy prawej jezdni w terminie określonym w aneksie do umowy, czyli do końca października 2020 r.
Pomimo licznych działań GDDKiA, skierowanych do wykonawcy, nie doszło do wznowienia i prowadzenia prac w wymaganym zakresie po zakończeniu okresu zimowego (trwał do 15 marca 2020 r.). Wykonawca nie posiadał odpowiedniego potencjału sprzętowego i kadrowego, a także środków do kontynuacji robót.
- W trybie przewidywanym w umowie, wezwaliśmy wykonawcę do poprawy, w tym do wykonania szeregu ściśle określonych zakresów robót, w terminie do 10 czerwca 2020 r. Wykonawca nie wywiązał się z większości postawionych przed nim wymagań: brak wymaganego postępu robót, narastające opóźnienia, nieprawidłowości w rozliczaniu podwykonawców - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA. Stąd zaszła konieczność wybrania nowego wykonawcy, który właśnie podjął pracę.
- 10 najpiękniejszych tatrzańskich szlaków jesienią. Tutaj warto iść
- Turyści oszaleli na punkcie tego miejsca w Tatrach. Instagram pełen zdjęć!
- Które tatrzańskie schroniska karmią najlepiej? Oceny wg Tripadvisor
- W Tatrach już czuć jesień. Zobacz pierwsze oznaki tej pory roku w górach
- Tak ćwiczą się kandydaci na ratowników TOPR. Jest ciężko!
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
