Przebudują sieć wodną i kanalizacyjną
Dzięki przełożeniu ruchu na drogę tymczasową będzie można przebudować ul. Morcinka na odcinku ok. 150 m. Wykonawca wymieni tu grunt, wzmocni podłoże i wybuduje nową jezdnię. Zostanie też przebudowana sieć wodna i kanalizacyjna.
Zmiany zostaną wprowadzone na pół roku. Jednak jeśli warunki pogodowe zimą pozwolą na szybsze prowadzenie prac, to kolejny etap inwestycji i związana z nim zmiana w organizacji ruchu będą wprowadzone wcześniej.
Stan prac
Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa zbliża się do półmetka. Zaawansowanie prac jest na poziomie 44,57%. Najbardziej zaawansowane są prace związane z budową mostów (70,25%) i tuneli (63,1%).
S52 POK to ponad 12-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S52 od węzła Modlnica do węzła Kraków Mistrzejowice. Każda jezdnia będzie miała trzy pasy ruchu. Na drodze będą tunele - pod rzeką Prądnik i miejscowością Zielonki o długości 653 m, pod wzgórzem w Batowicach o długości 496 m i pod wzgórzem „Syberia” na terenie Krakowa powstanie niewielki obiekt tunelowy o długości 95 m. Powstanie też 27 obiektów inżynierskich i 25 km dróg dojazdowych do obsługi przyległych terenów.
Wybudowane zostaną węzły:
- Modlnica - do istniejącego węzła dobudowane zostaną cztery łącznice,
- Zielonki - na skrzyżowaniu S52 z ulicami: Na Zielonki w Krakowie, Ks. Adama Zięby, Waliszewskiego, Na Popielówkę w Zielonkach i projektowaną przez Samorząd Województwa Trasą Wolbromską,
- Węgrzce - w miejscu skrzyżowania z Al. 29-go listopada w Krakowie,
- Batowice - w miejscu skrzyżowania z ul. Karola Wojtyły w Batowicach (droga powiatowa 2293K).
Północna Obwodnica będzie połączona węzłem Mistrzejowice z drogą ekspresową S7 i w ten sposób zamknie się IV obwodnica Krakowa. Ciąg obwodnic połączy wszystkie wyloty dróg krajowych po północnej stronie miasta (A4, DK79, DK94, S7) i usprawni przemieszczanie się od strony zachodniej w kierunku północnym (Kielce, Warszawa), zachodnim (Katowice, Wrocław), wschodnim (Tarnów, Rzeszów) bez konieczności przejazdu przez zatłoczone miasto. Północna Obwodnica przejmie cały ruch tranzytowy, jak również część ruchu miejskiego, obecnie przechodzącego przez północną część miasta drogą krajową DK79. Według prognoz na nowym odcinku już w roku 2025 ruch przekroczy średnio 30 tys. pojazdów na dobę.
Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na kwotę 680 mln zł. Dofinansowanie przyznano w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Te krakowskie licea uczą najefektywniej. Oto ranking szkół sukcesu
- Horoskop miesięczny na listopad 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Dantejskie sceny pod nowym sklepem w Krakowie. Okolica Bonarki sparaliżowana
- Wielka awantura o nowe stoiska dla kwiaciarek na Rynku Głównym. Oceńcie je sami
- Historyczna chwila. Tunel na zakopiance wreszcie otwarty dla kierowców!
Produkcja Izery. Podpisano umowę z chińską firmą Geely
