Budowa S7 na północ od Krakowa. Widać pierwsze efekty [ZDJĘCIA Z DRONA]

Barbara Ciryt
Barbara Ciryt
Marcin Banasik
Marcin Banasik
Budowa małopolskiego odcinka trasy ekspresowej S7 Szczepanowice - Widoma trwa w najlepsze. Rozpoczęte kilkanaście tygodni temu prace przynoszą pierwsze widoczne efekty. Widać wyraźnie ślad przyszłej drogi, trwają prace zaawansowane prace ziemne, zaś kierowcy muszą korzystać z tymczasowej organizacji ruchu.

WIDEO: Krótki wywiad

Na terenie powiatu miechowskiego trwają prace przy budowie węzła Szczepanowice. Ruch pojazdów odbywa się bypassem, czyli drogą tymczasową, przebiegającą równolegle do DK 7. Zobaczcie jak prace drogowców wyglądają z lotu ptaka. Zapraszamy do galerii.

Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Przebiegać będzie nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą. Ten odcinek S7 jest częścią 55,6 kilometrowej drogi ekspresowej od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa.

Trasa zostanie włączona do istniejącego węzła Kraków-Nowa Huta przy ul. Igołomskiej.

Budowa S7 Szczepanowice - Widoma [WIZUALIZACJE]

Budowany obecnie fragment to środkowy odcinek całej trasy na północ od Krakowa. Ma być wykonany do 2021 r. Jego koszt został wyceniony na 508 mln 135 tys. zł. Nową drogą ekspresową samochody będą mogły jeździć z prędkością 100 km na godzinę.

Umowa na zaprojektowanie oraz budowę tego fragmentu drogi została podpisana w styczniu 2018 r. Wykonawcą inwestycji jest firma Mota-Engil Central Europe, która w przetargu zaproponowała najniższą ofertę.

Pozwolenie na budowę odcinka między węzłami Widoma i Szczepanowice z końcem sierpnia wydał wojewoda Piotr Ćwik. Decyzji tej wojewody nadał rygor natychmiastowej wykonalności. To umożliwiło przejęcie nieruchomości pod budowaną drogę i rozpoczęcie procedury odszkodowawczej, a wykonawcy dało możliwość rozpoczęcia prac w terenie.

Roboty w terenie już ruszyły. Są realizowane nie tylko w miejscu symbolicznego wbicia pierwszej łopaty w okolicy Szczepanowic, ale także na terenie powiatu krakowskiego.

Budowany fragment przebiega przez 16 miejscowości. W powiecie miechowskim są to trzy wioski Parkoszowice, Wielki Dół, Szczepanowice (w gminie Miechów). Natomiast w powiecie krakowskim: Orłów, Smroków, Zagaje Smrokowskie, Lipna Wola, Kacice, Zaborze (w gminie Słomniki) oraz Biskupice, Sieciechowice, Przestańsko, Poskwitów, Widoma, Domiarki, Zalesie (w gminie Iwanowice).

Nowa droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, ale pozostawiona zostanie rezerwa na trzeci pas. Budowany obecnie fragment to środkowy odcinek tej drogi ekspresowej. Jego koszt został wyceniony na 508 mln 135 tys. zł.

Budowę trasy zainaugurowano 11 września tego roku w miejscu szczepanowickiego węzła. W uroczystościach wbicia łopaty uczestniczył m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

- Dziś rozpoczynamy budowę drogi S7 na północ od Krakowa. Drogi, która powinna być wybudowana w 2012 r., bo taki był pierwotny termin wykonania. Teraz realizujemy zadanie, wykonawca rozpoczął pracę - mówił podczas wbicia łopaty Adamczyk. - Odcinek od Szczepanowic do Widomej ma być gotowy do 2021 roku. A wkrótce będą realizowane kolejne odcinki. Trasa połączy południe Polski z Trójmiastem. Całą drogą ekspresową z Małopolski nad morze pojedziemy w 2023 roku - mówił na inauguracji budowy trasy minister Andrzej Adamczyk.

Czytaj także

Wideo

Materiał oryginalny: Budowa S7 na północ od Krakowa. Widać pierwsze efekty [ZDJĘCIA Z DRONA] - Dziennik Polski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
12 grudnia, 8:00, fdsdf:

Przy takich inwestycjach powinni pomagać wsztscy ci co żyją z socjalu i nie łażą do roboty, czyli twardy elektorat pisu.

12 grudnia, 10:32, Gość:

A elektorat PO będzie w tym czasie grał w Monopoly?

bedzie pracowal koles

G
Gość
11 grudnia, 18:42, krakus:

2023 zakończenie? Czy to jest błąd i mieli na myśli 32? Przecież odcinek z Igołomskiej do Widomej (najważniejszy wyprowadzający ruch w Krakowa i będący alternatywą dla 29 listopada) jest tylko w planach, 0 konkretów, 0 terminów, 0 decyzji.

12 grudnia, ‎08‎:‎03, Pietrek spod Miechowa:

A nie prawda, wykonawca wybrany, ZRiD już jest. Termin zakończenia ustalony jest na wiosnę 2023. Więcej info na: autostrady info pl

12 grudnia, 10:46, krakus:

Z tego co kiedyś pisali to nie jest to co piszesz aktualne, bo po pierwsze koszty mają być o wiele większe (dot. przestawiania mediów w Krakowie) plus jakiś prehistoryczny chomiko-szczur blokuje inwestycje. Wolałbym jednak żebyś to Ty miał racje.

12 grudnia, 14:06, mdk:

Proszę nie mylić dwóch różnych odcinków tej samej drogi. Problem z chomikami jest na obecnie realizowanym odcinku, czyli z Widomej do Szczepanowic. W artykule są zdjęcia właśnie z tego realizowanego obecnie odcinak S7. Zgadzam się natomiast, że najważniejszy jest odcinek z Igołomskiej do Widomej.

12 grudnia, 21:50, krakus:

Zgoda, tylko, że ZRID i inne decyzje niewiele dają jeżeli inwestycja nie rusza. Obawiam się, że inwestor może próbować wykorzystać sytuacje jak w przypadku 29 listopada czy trasy łągiewnickiej gdzie oczekują zwiększenia kontraktu przez wzrost kosztów. Przez takie działania rozbudowa 29 listopada może nie rudzyć przez kolejną dekadę. Oby to samo nie czekało S7, północnej obwodnicy i Kocmyrzowskiej.

Włosi wygrali przetarg, nie ma szans. Nic z tego nie będzie.

Kraków do Widoma za 50 lat.

k
krakus
11 grudnia, 18:42, krakus:

2023 zakończenie? Czy to jest błąd i mieli na myśli 32? Przecież odcinek z Igołomskiej do Widomej (najważniejszy wyprowadzający ruch w Krakowa i będący alternatywą dla 29 listopada) jest tylko w planach, 0 konkretów, 0 terminów, 0 decyzji.

12 grudnia, ‎08‎:‎03, Pietrek spod Miechowa:

A nie prawda, wykonawca wybrany, ZRiD już jest. Termin zakończenia ustalony jest na wiosnę 2023. Więcej info na: autostrady info pl

12 grudnia, 10:46, krakus:

Z tego co kiedyś pisali to nie jest to co piszesz aktualne, bo po pierwsze koszty mają być o wiele większe (dot. przestawiania mediów w Krakowie) plus jakiś prehistoryczny chomiko-szczur blokuje inwestycje. Wolałbym jednak żebyś to Ty miał racje.

12 grudnia, 14:06, mdk:

Proszę nie mylić dwóch różnych odcinków tej samej drogi. Problem z chomikami jest na obecnie realizowanym odcinku, czyli z Widomej do Szczepanowic. W artykule są zdjęcia właśnie z tego realizowanego obecnie odcinak S7. Zgadzam się natomiast, że najważniejszy jest odcinek z Igołomskiej do Widomej.

Zgoda, tylko, że ZRID i inne decyzje niewiele dają jeżeli inwestycja nie rusza. Obawiam się, że inwestor może próbować wykorzystać sytuacje jak w przypadku 29 listopada czy trasy łągiewnickiej gdzie oczekują zwiększenia kontraktu przez wzrost kosztów. Przez takie działania rozbudowa 29 listopada może nie rudzyć przez kolejną dekadę. Oby to samo nie czekało S7, północnej obwodnicy i Kocmyrzowskiej.

m
mdk
11 grudnia, 18:42, krakus:

2023 zakończenie? Czy to jest błąd i mieli na myśli 32? Przecież odcinek z Igołomskiej do Widomej (najważniejszy wyprowadzający ruch w Krakowa i będący alternatywą dla 29 listopada) jest tylko w planach, 0 konkretów, 0 terminów, 0 decyzji.

12 grudnia, ‎08‎:‎03, Pietrek spod Miechowa:

A nie prawda, wykonawca wybrany, ZRiD już jest. Termin zakończenia ustalony jest na wiosnę 2023. Więcej info na: autostrady info pl

12 grudnia, 10:46, krakus:

Z tego co kiedyś pisali to nie jest to co piszesz aktualne, bo po pierwsze koszty mają być o wiele większe (dot. przestawiania mediów w Krakowie) plus jakiś prehistoryczny chomiko-szczur blokuje inwestycje. Wolałbym jednak żebyś to Ty miał racje.

Proszę nie mylić dwóch różnych odcinków tej samej drogi. Problem z chomikami jest na obecnie realizowanym odcinku, czyli z Widomej do Szczepanowic. W artykule są zdjęcia właśnie z tego realizowanego obecnie odcinak S7. Zgadzam się natomiast, że najważniejszy jest odcinek z Igołomskiej do Widomej.

P
Pietrek

Podsumowanie 30 lat wolnego rynku "na odcinku drogowym" w Krakowie: brak całościowej obwodnicy miasta, brak połączenia drogą min. ekspresową ze stolicą (dwa najludniejsze miasta w kraju).

W zamian: jedna z najdroższych płatnych autostrad łącząca miasto z aglomeracją śląską - układ nie do zmiany przez kolejne ekipy rządzące; autostrada na Podkarpacie i Ukrainę - po co?; droga ekspresowa do Zakopanego - po co?

k
krakus
11 grudnia, 18:42, krakus:

2023 zakończenie? Czy to jest błąd i mieli na myśli 32? Przecież odcinek z Igołomskiej do Widomej (najważniejszy wyprowadzający ruch w Krakowa i będący alternatywą dla 29 listopada) jest tylko w planach, 0 konkretów, 0 terminów, 0 decyzji.

12 grudnia, ‎08‎:‎03, Pietrek spod Miechowa:

A nie prawda, wykonawca wybrany, ZRiD już jest. Termin zakończenia ustalony jest na wiosnę 2023. Więcej info na: autostrady info pl

Z tego co kiedyś pisali to nie jest to co piszesz aktualne, bo po pierwsze koszty mają być o wiele większe (dot. przestawiania mediów w Krakowie) plus jakiś prehistoryczny chomiko-szczur blokuje inwestycje. Wolałbym jednak żebyś to Ty miał racje.

G
Gość
12 grudnia, 8:00, fdsdf:

Przy takich inwestycjach powinni pomagać wsztscy ci co żyją z socjalu i nie łażą do roboty, czyli twardy elektorat pisu.

A elektorat PO będzie w tym czasie grał w Monopoly?

G
Gość

100 km/h. to tak zwana "prędkość projektowa, dopuszczone będzie 120 km/h. Panie Redaktorze, proszę uderzyć do Min.Adamczyka z zapytaniem o Kraków-Myślenice, bo po wybudowaniu do Głogoczowa S52 ugotujemy się...na stojąco.

m
miechowianin

a Poradów co decyzją środowiskową

M
Marek U

Jak to tylko 100 km/h? przecież na dwupasmowej ekspresówce prędkość max to 120 km/h!

G
Gość

Artykuł dramat. A ja mam pytanie do leniwego autora. Dlaczego zaawansowanie finansowe budowy tego odcinka jest 20% a rzeczowe 11%. Co to, państwo robi przedpłaty wykonawcy?

P
Pietrek spod Miechowa
11 grudnia, 18:42, krakus:

2023 zakończenie? Czy to jest błąd i mieli na myśli 32? Przecież odcinek z Igołomskiej do Widomej (najważniejszy wyprowadzający ruch w Krakowa i będący alternatywą dla 29 listopada) jest tylko w planach, 0 konkretów, 0 terminów, 0 decyzji.

A nie prawda, wykonawca wybrany, ZRiD już jest. Termin zakończenia ustalony jest na wiosnę 2023. Więcej info na: autostrady info pl

k
krakus

2023 zakończenie? Czy to jest błąd i mieli na myśli 32? Przecież odcinek z Igołomskiej do Widomej (najważniejszy wyprowadzający ruch w Krakowa i będący alternatywą dla 29 listopada) jest tylko w planach, 0 konkretów, 0 terminów, 0 decyzji.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3