Budowa trasy S7. Zmiany w organizacji ruchu na północnej granicy Małopolski [ZDJĘCIA]

Marcin Banasik
Marcin Banasik
W piątek 9 kwietnia, zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu na drodze krajowej nr 7 w miejscowości Moczydło w powiecie miechowskim. Zmiany wprowadzone w związku z budową drogi ekspresowej S7 polegać będą na wykonaniu tzw. bajpasu, czyli drogi zastępczej. To umożliwi rozpoczęcie robót budowlanych na jezdni lewej budowanej drogi S7 na odcinku Moczydło – Miechów, w rejonie granicy pomiędzy województwami małopolskim a świętokrzyskim.

Budowa S7. Zmiany w organizacji ruchu na północnej granicy Małopolski

Budowa drogi ekspresowej S7, od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego (Moczydło) do węzła Miechów, o długości 18,7 km rozpoczęła się w lipcu ubiegłego roku. Prace prowadzone były także w okresie zimowym, w zakresie na jaki pozwalały warunki atmosferyczne.

- Aktualnie trwają roboty ziemne, polegające na wykonywaniu wykopów i nasypu. W niektórych miejscach wzmacniany jest grunt. Budowany jest wiadukt na węźle Miechów, nad drogą wojewódzką nr 783 (powstaną dwa równoległe obiekty). Zbrojone są tu ściany. Wykonywane jest także zbrojenie i betonowanie przejścia dla małych zwierząt i przepustu nad suchą doliną na północ od Miechowa - mówi Iwona Mikrut, rzecznik małopolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowa S7. Odcinek o długości 18,7 km

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa (po dwa pasy ruchu oraz rezerwa na trzeci pas) na odcinku Moczydło – węzeł Miechów, o długości ok. 18,7 km. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Książ i Miechów, 24 obiekty inżynierskie, 20 przepustów o funkcji ekologicznej i dwa miejsca obsługi podróżnych: MOP Giebułtów przy jezdni z ruchem w kierunku Kielc oraz MOP Małoszów w kierunku Krakowa.

Budowa S7. Siedem przejść dla zwierząt

W ramach zadania zaplanowano budowę urządzeń ochrony środowiska: ekranów akustycznych, siedmiu przejść dla zwierząt: dwóch górnych dla dużych zwierząt i pięciu dolnych dla małych, średnich i dużych oraz przejście dolne dla płazów. Wody opadowe i roztopowe zostaną oczyszczone. Nadmiar wód gromadzony będzie w zbiornikach retencyjnych. Posadzone zostaną nowe drzewa i krzewy. Cała droga zostanie ogrodzona siatką ze zmienną wielkością oczek.

Kto zapłaci za budowę fabryki Izery w Jaworznie?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Duże opóźnienie mało sprzętu i w ogóle nie rozpoczęta budowa wiaduktu nad Nidą. To się źle skończy.

Dodaj ogłoszenie