https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa zakopianki. Budowlańcy nie próżnowali w zimie, inwestycja pięknie rośnie

pb
Bez dwóch zdań, budowa ekspresowej zakopianki robi wielkie wrażenie. Wysokie wiadukty, ogromne konstrukcje oraz głębokie wykopy bardzo mocno zmieniły krajobraz. Budowana trasa pomiędzy Lubniem i Rabką rośnie każdego dnia. Zobacz jak inwestycja wyglądała z końcem marca.

Mozolna praca budowlańców na budowie zakopianki trwa nieprzerwanie. Nie przeszkodziła im w tym nawet zima, prace trwały praktycznie cały czas, wstrzymywane były jedyne w czasie najtrudniejszych warunków atmosferycznych.

O skali budowy świadczyć mogą liczby sił zaangażowanych w powstanie inwestycji. Z końcem marca średnio na budowie trzech odcinków zakopianki pracowało ponad 1000 budowlańców, w użyciu było ponad 300 jednostek różnego typu sprzętu budowlanego.

Efekty widać w większości gołym okiem. Cały odcinek od Lubnia do Rabki usiany jest konstrukcjami - filarami, ustrojami nośnymi, przęsłami estakad czy też murami oporowymi. W wielu miejscach robotnicy wkopywali się głęboko pod poziom gruntu, w innych zbudowano wysokie nasypy.

Najbardziej zaawansowane są prace na odcinku Skomielna Biała - Rabka Zdrój. Według GDDKiA wykonano tam 44 procent robót budowlanych. Część pomiędzy Lubniem i Naprawą ukończony jest w 39 procentach, na najtrudniejszym i najbardziej pracochłonnym odcinku z tunelem wykonano łącznie 20 procent prac.

Tunel na Zakopiance nawet w zimie prezentuje się imponująco. To najbardziej skomplikowany element budowy. Z tego względu podziemne prace prowadzone są przez całą dobę.

Budowa zakopianki. Tunele mają już kilometr [ZDJĘCIA]

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Górol
Betonizacja w interesie motoryzacji imponuje wielkim koncernom w ramach globalnego lewiatana, nie mieszkańcom,.
s
sceptyk
Jak nie wiecie to po co artykuł o niczym sie pojawił?
Piszcie o Kaczyńskim, poustawiał Was po kątach więc na publicity zasłużył ;-)
M
Marcinek
Ludzie PO to by ładnie nakradli z tej budowy na "karuzelach vatowych" , gdyby byli jeszcze na trzecią kadencję... A tak to Pan Morawiecki zabiera cwaniakom i daje 500+ POLSKA DLA POLAKÓW !!!
g
gośc
Zastanawiające. Dlaczego budowę tej drogi (czteropasmowej) nazywa się Zakopianką? Ta droga nigdy nie dotrze do Zakopanego. Skończy się tuż za Nowym Targiem przed Białym Dunajcem. Dalej będzie ciasno, wąsko i niebezpiecznie, bo górale z Białego Dunajca i Poronina zbyt wiele by dutków stracili ponieważ zaś we władzach powiatu tatrzańskiego od dawna sami swoi, więc drogi szybkiego ruchu nie będzie
d
dr
tylko KORWIN zlikwiduje lewackie uniokoryto!!!
o
ok
A kiedy te zdjęcia były zrobione?
Wczoraj czy pół roku temu?
j
jkj
Zdjęć jest aż 39 ! A co one konkretnie przedstawiają?
Może by się ich autor wysilił i napisał, co na każdym chciał pokazać !
g
guwnio
pińcet mi wyszło
e
egon
całkowitych kosztów budowy więc ich wpływ jest ograniczony
K
Kap
Miszczu, a koszty pracy w Polsce 4x mniejsze, a 3x drożej
Z
Znawca
Cepry ceprom to budują, a harnasiom te żelbety potrzebne jak na uchu bąbel.
c
celem przyszłość
malkontenci zawsze obecni
e
egon
bo znacznie łatwiej i taniej buduje się na twardym, skalistym podłożu niż na piaskach jak u nas w większości w Polsce, kapujesz?
R
Rafał
A cóż pięknego w betonowaniu krajobrazów górskich i zatruwaniu okolicznych terenów? Okoliczni mieszkańcy zostaną pozbawieni przydrożnych klientów na skutek ruchu ekspresowego i swobodnego przemieszczanie się, jak się to stało od Myślenic do Lubnia.
J
Janusz
Ale się napinacie, za tyle kasy w alpach to się robi trzy razy tyle
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska