Budowa ekspresowej zakopianki pomiędzy Lubniem i Rabką podzielona jest na trzy odcinki. Pierwszym jest odcinek od Lubnia do Naprawy, kolejny (z dwukilometrowym tunelem) zaczyna się w Naprawie, kończy w Skomielnej Białej, zaś trzeci połączy Skomielną Białą i Rabkę.
Jako pierwszym kierowcy powinni pojechać tym odcinkiem wysuniętym najbardziej na południe. Ponadpięciokilometrowa trasa ma zostać ukończona z końcem tegorocznych wakacji. Co ważne, kierowcy już jeżdżą fragmentami jezdni w okolicy połączenia dróg krajowych nr 7 i 47.
Do końca października planowane jest ukończenie prac kolejnego 7,5-kilometrowego fragmentu trasy Lubniem i Naprawą.
Najdłużej kierowcy poczekać będą musieli na środkowy odcinek, którego najważniejszą częścią jest podwójny dwukilometrowy tunel. W grudniu według danych GDDKiA wydrążono w obu tunelach łącznie 2077 metrów, co stanowi 54% planowanego wykopu.
Wizualizacje nowych odcinków zakopianki
NASZE NAJLEPSZE MATERIAŁY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Nowe fotoradary. Będzie ich dwa razy więcej
