Konstrukcję nowej przeprawy znajdującej się na drodze wojewódzkiej nr 981 stanowią prefabrykowane belki strunobetonowe zespolone z monolityczną płytą żelbetową. W ramach inwestycji przewidziano także umocnienie brzegów koryta potoku Kamienna.
W przetargu prowadzonym przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie na rozbiórkę starego i budowę nowego mostu stanęło aż 17 firm. Najtańszą okazała się ta od Budownictwa Mosty Drogi BMD z Nowego Sącza, które wyceniło zakres robót na 5 mln 750 tys. zł. Najdroższa była z kolei propozycja w wysokości 10 mln 300 tys. zł. Umowa z nowosądecką firmą została zawarta 8 marca br.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie na zamówienie przygotował kwotę 8 mln zł brutto. Wszystkie podmioty zaoferowały 84 miesiące gwarancji. Wykonawca ma 9 miesięcy na realizację inwestycji, a prace, jeśli przebiegną bez zakłóceń, mają zakończyć się do połowy grudnia 2023 roku.
- Z uwagi na brak wymaganych parametrów użytkowych mostu oraz brak wymaganej nośności, w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom drogi w tym rejonie wymagana jest rozbiórka istniejącego i budowa nowego mostu. Konstrukcję nośną nowego mostu stanowią prefabrykowane belki strunobetonowe zespolone z monolityczną płytą żelbetową – przekazała nam rzecznik prasowa Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie Agnieszka Ćwiertniewicz.
Nowoczesne i inteligentne przystanki w Grybowie cieszą oko

- Piękne widoki i bliskość natury. Tych turystycznych hitów w naszym regionie nie brak
- Piękna strona starówki w Nowym Sączu. Najbardziej efektowne kamienice w centrum
- Łowca "wodnych potworów" z Sądecczyzny. Wędkarstwo to jego pasja
- Łobuzy w Infinity Music Club w Nowym Sączu. Boogie z zespołem dali czadu
- Pamiątka Górala spoza Podhala. Takie suweniry będą promować pięć grup góralskich