Burger King nie będzie otwierał nowych lokali w Polsce
Burger King Europe rozwiązał od 1 lutego 2022 r. umowy z AmRest dotyczące rozwoju marki Burger King w pięciu krajach: Polsce,
Czechach,
Słowacji,
Rumunii,
Bułgarii.
Oznacza to, że w tych krajach nie będą powstawały nowe lokale.
– Burger King Europe GMBH poinformował o rozwiązaniu z dniem 1 lutego 2022 r. umów dotyczących rozwoju marki Burger King w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii – przytacza oficjalny komunikat AmRestu Money.pl.
Burger King zakończy działalność w Polsce? Słynna sieć fast ...
„AmRest” zarządza w Polsce 45 restauracjami Burger Kingów. I te restauracje, zgodnie z podpisanymi umowami franczyzowymi, będą nadal funkcjonowały.
Przyczyny rozwiązania umów nie zostały podane. Żadna z firm, ani AmRest, ani Burger King nie udzieliły komentarza w tej sprawie.
Notowana na warszawskiej giełdzie spółka AmRest jako franczyzobiorca zarządza sieciami pod logiem:
- KFC,
- Pizza Hut,
- Burger King,
- Starbucks.
Łącznie to ponad 2 tys. restauracji.
Powstanie sieci Burger King
Jak informuje na swojej stornie spółka Amrest, marka Burger King powstała w 1954 roku. Jest drugą co wielkości siecią szybkich restauracji z hamburgerami na świecie. AmRest jest operatorem marki w 5 krajach regionu Europy Środkowej od 2007 roku.
Z kolei pierwszy lokal Burger Kinga w Polsce został otwarty w 1992 r. na Placu Zbawiciela w Warszawie.
Jeżeli chodzi o ciekawostki, to podano, że istnieje 220 różnych sposobów na przygotowanie Whoppera, czyli najbardziej znanej kanapki tej sieci.
Wiem co jem. Fast food czy kuchnia domowa?
Na to, co jedzą, najczęściej zwracają uwagę użytkownicy diet pudełkowych (85,1), na drugim miejscu znaleźli się respondenci preferujący domowe posiłki lub dania na wynos (59,96 proc,). Podium zamykają osoby stołujące się w restauracjach (58,9 proc.). Tuż za podium – sięgający po gotowe posiłki ze sklepu (43,7 proc.). Z drugiej strony, jakość jedzenia najmniej obchodzi klientów fast foodów (19,76 proc.).
- Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że największą popularnością w Polsce cieszą się posiłki domowe. Warto tu jednak zauważyć, że ich przewaga nie jest aż tak duża, jak można by się spodziewać – jako główną formę odżywiania wskazało je 53,4 proc. respondentów. Coraz popularniejsze stają się alternatywy: jak dieta pudełkowa czy jedzenie w restauracjach- tłumaczy w rozmowie ze Strefą Biznesu Gabriela Róg z Zespołu Analitycznego Maczfit.
