MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Cenny znak marki Doliny Karpia trafił do rąk sześciu nowych użytkowników. Tegoroczną edycję zakończyła specjalna gala. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Tradycyjnie gala, podczas której wręczone zostały certyfikaty zakończyła kolejną edycję marki lokalnej Dolina Karpia
Tradycyjnie gala, podczas której wręczone zostały certyfikaty zakończyła kolejną edycję marki lokalnej Dolina Karpia Marcin Gałek
W MOLO Resort w Osieku odbyła się gala marki lokalnej Dolina Karpia edycji 2024. W głównej części spotkania przedstawiciele sześciu instytucji, firm i organizacji odebrali certyfikaty marki Doliny Karpia.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Sześć certyfikatów marki lokalnej Doliny Karpia

Począwszy od roku 2017 Stowarzyszenie Dolina Karpia organizuje nabory na użytkowników znaku marki lokalnej Dolina Karpia. Obecnie w tym gronie znajduje się 28 podmiotów z obszaru Doliny Karpia posiadające znak marki lokalnej na 22 produkty i 17 usług.

Do grona nowych użytkowników marki lokalnej Dolina Karpia w tym roku dołączyli:

  • - Instytut Rybactwa Śródlądowego im. Stanisława Sakowicza - Państwowy Instytut Badawczy, Rybacki Zakład Doświadczalny w Zatorze – Karp zatorski
  • - Air-Net Mariusz Kajdas, Tomasz Pyrek Spółka Jawna – Usługa noclegowa - Lake Park Zator Apartamenty
  • - Stowarzyszenie RC Riding Center Sosnowice – RC Riding Center Sosnowice
  • - ETERNO Joanna Klamka - Wino gronowe pochodzące z winnicy LocusVini, położonej w miejscowości Tłuczań
  • - Przystań "Słoneczny Brzeg" Marek Stachurski – Wypożyczalnia sprzętu wodnego
  • - Dominik Łężniak D.LIGNO – Torebki z drewna

O nadaniu znaku marki lokalnej Dolina Karpia produktom i usługom decyduje kapituła w składzie: Olga Gałek – przewodnicząca kapituły, kreatorka produktów lokalnych, autorka metody budowania marki lokalnej, Ewa Cieślik – profesor nauk żywieniowych, ekspert ds. jakości i certyfikacji produktów, Ewa Wachowicz – restauratorka, dziennikarka, prezenterka i krytyk kulinarny, Edyta Mazur – Kierownik Zespołu ds. Marketingu Regionu w UMWM, Sławomir Nosek – przewodnik miejski i górski, pilot wycieczek, instruktor i egzaminator przewodnictwa i pilotażu wycieczek, właściciel firmy goodguide.pl oraz Marcin Polus - Prezes Stowarzyszenia Małopolskich Kucharzy i Cukierników.

Częścią gali, prowadzonej przez Annę Świątek – dyrektor biura Stowarzyszenia Dolina Karpia oraz współtwórczyni programu marki lokalnej Dolina Karpia oraz Łukasza Dziedzica - kierownika Publicznej Biblioteki w Zatorze, dziennikarza i redaktora naczelnego samorządowych czasopism, były prelekcje wspomnianych profesor Ewy Cieślik, która wskazała jak ważna jest jakość produktów w procesie przyznawania marki i Olgi Gałek podkreśliła, która z kolei podkreśliła rangę Doliny Karpia na tle innych polskich marek.

Ponadto goście mieli okazję do degustacji znakomitych dań m.in. nawiązujących do Doliny Karpia, a także zobaczenia pokazu naturalnych mydełek przeprowadzony przez Annę Gałgan - Oleje prosto z pola.

Wśród gości gali byli m.in. Mariusz Krystian – poseł na Sejm RP, Andrzej Skrzypiński - starosta oświęcimski, Mirosław Sordyl - starosta wadowicki, burmistrzowie, wójtowie i przedstawiciele gmin Doliny Karpia: Szymon Matyja - burmistrz Zatora, Tadeusz Stela - burmistrz Kalwarii Zebrzydowskiej, Marek Jasiński - wójt Osieka, Bogusław Antos - wójt Brzeźnicy, Krzysztof Byrski - wójt Spytkowic, Grzegorz Gałgan - wójt Polanki Wielkiej, Witold Grabowski - wójt Tomic, Paweł Paździora - wójt Mucharza, Dorota Nykiel-Urban - sekretarz gminy Przeciszów, a także dyrektorzy instytucji kultury Doliny Karpia, przedstawiciele Rady i Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Dolina Karpia, użytkownicy znaku marki lokalnej Dolina Karpia oraz przedstawiciele lokalnych i regionalnych mediów.

W części artystycznej gali odbył się koncert Patrycji Brody przy akompaniamencie Radosława Wysogląda.

Marka Doliny Karpia

Stowarzyszenie Dolina Karpia przez wiele lat budowało markę lokalną obszaru Doliny Karpia opartą na zrównoważonym rozwoju przy wykorzystaniu lokalnych zasobów kulturowych i przyrodniczych. Budowana była we współpracy ze społecznością lokalną, partnerami samorządowymi i sympatykami.

Zwieńczeniem prac jest znak słowno-graficzny w postaci witrażowego, energetycznego i przykuwającego uwagę karpia, którego mnogość kolorów nawiązuje do magii łuski karpia i czasów królewskich, kiedy to wszelkie ważne symbole i treści przedstawiano na witrażach.

Lista użytkowników marki lokalnej Dolina Karpia z lat 2017 – 2023

w kategorii Produkty lokalne:

  • - Skarby Doliny Karpia - karp wędzony
  • - Lolly Polly - krówka zatorska, lody zatorskie, wafelki zatorskie, landrynki zatorskie
  • - Restauracja Revel - chleb Revel z Doliny Karpia, lody Revel
  • - Pasieka na Zastawiu - miód rzepakowy nektarowy
  • - Pasieka u Wojtka – miód wielokwiatowy
  • - Diogra - mąka orkiszowa, ziarno orkiszu
  • - Plantacja Borówki - borówka z Zatorskiej – świeży owoc
  • - Oleje prosto z pola – olej lniany, olej rzepakowy, naturalne mydło konopne
  • - Winnica Marcyporęba – cydr lekki Premium, wino gronowe
  • - Supermarket Hana - stoisko produktów lokalnych Doliny Karpia
  • - Winnica Zacisze - wino gronowe

w kategorii Restauracje:

  • - Restauracja Revel - menu Doliny Karpia
  • - Restauracja Tarniówka - menu regionalne
  • - Restauracja Resto – menu regionalne

w kategorii Aktywny wypoczynek

  • - kajaki-na-skawie.pl - spływy kajakowe po rzekach Skawie i Wiśle
  • - Przystań Leniówka - wypożyczalnia sprzętu wodnego

w kategorii Edukacja i warsztaty:

  • - Lolly Polly - warsztaty z produkcji krówki zatorskiej
  • - Pasieka na Zastawiu - warsztaty pszczelarskie
  • - Towarzystwo na Rzecz Ziemi - wycieczka ornitologiczna po kompleksie stawowym Przeręb
  • - Biuro Turystyczne “Dolina Podróżnika” - markowe wizyty studyjne po Dolinie Karpia
  • - Oferta edukacyjna EDU-CENTRE DOLINA KARPIA

w kategorii Obiekty noclegowe:

  • - Molo Resort - usługa hotelowa i gastronomiczna
  • - Villa Natura - usługa hotelowa
  • - Radocza Park Active&Spa - usługa hotelowa z zapleczem rekreacyjnym

w kategorii Produkty użytkowe:

  • - Supermarket Hana - słodki karp – czekoladowy gadżet
  • - Biuro Turystyczne “Dolina Podróżnika” - magnesy promocyjne Doliny Karpia

Gala współfinansowana była ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”, Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Gdzie na wakacje w sierpniu i we wrześniu?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska